Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Google
#204459
Synes det begynder og virke/lyde som en personlig holdning /mening vedrørende emnet, og det er lidt uheldigt...

Men vil dog sige at samligningen på biler ikke helt er det samme, som du siger får de store mærker også dele fra mindre virksomheder, så hvorfor betale så meget mere for dettr?

B&O er ikke den ubestrite konge på tv og har ikke været det siden CRT skærmene, så hvorfor betale så meget for det ?

Hvorfor de ikke sælges i bilka osv er vel også deres fejl! Selv en OLED eller en MAC sælges i bilka.. Det er 2014 og det er den digitale verden det er som at træde ind i 90erne hvis du besøger en B&O forhandler, men pænt materiale på fronten " et sminket lig" ;)

- deres seneste regnskaber siger det vidst mildt sagt :((


Men anyway, tror B&O er 100% glade for denne Top Anbefaling $$
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204462
Hvad tror du anmeldelsen afspejler, hvis ikke til dels en subjektiv vurdering af TVet? En objektiv anmeldelse er jo blot en gennemgang af specifikationerne og så et par grafer. Baseret på hvad vi ellers ser af TV-modeller, så fortæller jeg hvad JEG synes om TV'et, hvor vi så er så heldige, at der findes måleudstyr der kan hjælpe med vurderingen af visse af elementerne. Du er uenig med mine konklusioner og det er fair nok.
Af Google
#204463
Okay.... Ja fair nok :D

Men så bliver jeg jo lidt nysgerrig.... - Hvem er du så ?
Tænker hvilken kvalifikationer/ uddannelse har du til at man skal have respekt for denne top anbefaling....? Sagt på en pæn måde :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204464
Du mener ud over, at vi har kørt det her site i næsten 10 år nu...?
#204469
Google skrev:Ok hdmi 2.0 kommer.. Men forstår dig stadig ikke... At de satser på smart tv eller ej, burde ikke "redde" dem for deres mangler..
Blot lige for at komme med et input fra sidelinjen omkring Smart TV delen og manglende HEVC.

Vi har diskuteret manglende HEVC i længder internt før publiceringen og vi har også talt en del med B&O om det. Man kan sige, at HEVC har relevans tre steder: tv-kanaler, internet-apps og streaming) og lokal afspilning (USB og DLNA).

I forbindelse med vores snak med B&O har de sagt, at de simpelthen ikke vil satse på Smart TV delen i skærmen. De har erkendt, at de ikke konkurrere på lige det punkt med de store globale producenter. Så Smart TV delen er reelt død (ud over på musik-apps) og man har derfor på bagsiden specifikt lavet en holder til Apple TV boksen, som er den løsning B&O satser på i samarbejde med Apple. Og herudover givet mulighed for at styre den med samme remote. Dermed siger B&O reelt også, at man som køber må betragte Avant som en skærm/lydanlæg uden det hele bygget ind. I bilanalogien svarer det vel lidt til at der findes en coupe. Selvom den sikkert er lige så lang og bred som en stationcar med plads til hund og tasker bagi, så er coupe'en ikke nødvendigvis "forkert" eller mangelfuld.

Det man skal holde for øje her, er at alle de store producenter satser hårdt, 100%, på Smart TV i dag. Det er front-and-center i deres strategi og markedsføring/PR. For f.eks. Panasonic's tilfælde med AX800, så har den jo rent faktisk HEVC og Netflix, men HEVC-chippen er forældet, så derfor kan den ikke tage Netflix i 4K - selvom de lovede Netflix 4K indledningsvis.

Hvis B&O ligeledes begynder at promovere Avant som et Smart TV, så ryger deres Award, for så skal tv'et vurderes med det in mente - og så består det ikke pga. manglende HEVC.

Mht. tv-kanaler, så kan man jo også udsende dem med HEVC, men der er ingen udsigter til at det sker indenfor nærmeste fremtid. Der sendes jo stadig analogt tv ud i DK mange steder. Den eneste indikation vi har hørt om HEVC på tv-kanaler - både indenfor og udenfor referat - er 2020 (og kun på udvalgte samsendingskanaler). Hvad det reelt bliver til, er virkelig umuligt at spå om lige nu.

Snakken er nok lidt i stil med iPhone vs. Android. Mange vil argumentere, at man jo kan få præcis samme (eller hurtigere) hardware i Android til en langt lavere pris. Det er jo også rigtigt (i visse perioder), men det giver stadig ikke de samme apps, tjenester, Airplay, integration med 3. parts enheder osv. som findes på iPhone. Apple differentierer sig - hvilket åbenbart kan lede til ekstrem vrede hos enkelte - og det gør B&O også. De spiller ikke efter helt samme specifikationsræs og prisræs.

På samme måde kan man argumentere for, at man jo så bare kan købe et Samsung UHD-tv (fordi B&O bruger Samsung-panel), en ekstern soundbar, en motorstand fra Vogels, en Apple TV og en universal fjernbetjening. Det kan man da også, men så har man også gang i noget IKEA samlesæt-agtigt, som aldrig giver den samme fuldt integrerede løsning. Og man kommer aldrig i nærheden af f.eks. WISA-lydsystemet, som er virkelig unikt lige nu. Man kan købe sende og modtage-modulerne separat og tilslutte andre enheder, men det er en rimelig dyr og rodet løsning.

Alt dette kan man så være uenig eller enig i, men i dette tilfælde har vi vurderet, at Avant som samlet pakke retfærdiggør prisen. I tidligere tests af f.eks. BeoVision 11 påpegede flere, at vi ikke vurderede BV11 ud fra samme kriterier som f.eks. et mellemprisklasse tv. Og nej det gør vi ikke. Hvordan skulle man kunne gøre det, når et B&O tv er både billede og lyd (og andet) i ét. Det ville svare til at vurdere en Ferrari ud fra kriteriet om hvor god off-road-kørslen er.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#204470
PS: Men når det så er sagt, så synes jeg naturligvis, at jeres input og betragtning er en ganske valid pointe. Det er jo netop det samme som vi har diskuteret ret lang tid internt (manglende HEVC). Konklusionen/resultatet som vi så i sidste ende kom frem til, har udmøntet sig i testen (og er lidt udvidet forklaringsmæssigt herover).
Af HansC.
#204474
Torben Rasmussen skrev: Edit: jeg har netop modtaget svar og bevægelsen bliver normal i den endelige version af firmwaren. Vær OBS på at vores model kører på en beta-version, så der kan være bugs, der endnu ikke er rettet helt.
Fornemt. Jeg foreslog tilbage i maj at man kiggede på muligheden for at lade centerhøjttaleren glide væk når den ikke var i brug - Er der arbejdet med dette i den nye FW?

/HC
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204475
Hvor skulle denne feature slå igennem?
Brugeravatar
Af MichaelA
#204477
B&O bliver aldrig en metervare i Bilka, de går efter et helt andet kundesegment.

Det handler om den samlede oplevelse og hvis ikke man er parat til at bruge de ekstra penge på B&O er det ikke relevant for alle. Jeg er helt med på at andre TV til billigere penge billedemæssigt kan matche eller overgå et Beovision, men for mig handler det om den samlede pakke hvor alt bare spiller sammen lyd, billede, betjening, design m.v.

Derfor har jeg valgt B&O og kan klart se en Avant der hjemme indenfor en overskuelig fremtid, såfremt der også snart kommer en ny 4K/UHD Apple TV 4 :)

Spørgsmål, hvis man bruger den indbyggede Youtube app i Avant og finder et 4K videoklip er det så et "rent" UHD billede jeg ser eller et opskaleret HD signal?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204478
Youtube bruger VP9 codec til deres 4K materiale og hvor HEVC måske er for eksotisk for Avant, så er VP9 om muligt endnu mere eksotisk. Intet Smart-TV kan klare VP9 i dag.
Af HansC.
#204481
Torben Rasmussen skrev:Hvor skulle denne feature slå igennem?
Enten som et tilvalg i en menu "skjul automatisk center ved XX min inaktivitet" eller måske når man vælger en HT gruppe som ikke inkluderer centeren.

/HC
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204483
Da vi ikke har flere højttalere tilsluttet, så har vi ikke andre grupper at vælge mellem. Der er dog ikke nogen ny feature mht. højttaleren i menuerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204486
Det er jo en ny version af Beovision 4 du er ude efter så ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7