Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#201883
spede skrev:Hvordan vil I sammenligne dette TV med Samsungs H6505 :
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2966215/ ... ign-Priser

Prisklassen er jo ca. den samme, men med Samsung slipper man for den eksterne strømforsyning og får vist et bedre SMART-TV. Hvad siger I?
Vi har ikke testet de nye, men Samsung's 6-serien plejer generelt også at give en del value-for-money. H6505 skulle angiveligt også have twin-tuner, selvom forhandlerne ikke oplyser det. Det har deres produktchef bekræftet overfor mig så sent som sidste uge - igen igen.
#201884
Rasmus Larsen skrev:
KSK1234 skrev:Forstår ikke helt kritikken af Miracast. Har selv et Sony W905a fra sidste år med Miracast, og har ikke problemer med mistet forbindelse til hjemmenetværket - hverken på tablet eller smartphone.
Er du sikker på at du ikke mister forbindelsen til dit hjemme-WiFi, når du aktiverer Miracast?

Det er sådan Miracast systemet er skabt. Altså med WiFi Direct, så der oprettes direkte forbindelse og man går udenom hjemmets WiFi. Men om Sony sidenhen har lavet en opdatering, skal jeg ikke kunne afvise.
100% sikker. Kan fint streame fra min NAS server (dlna) og bredbånd når jeg bruger Miracast.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201887
Så du åbner din DLNA-app på tablet (eller den enhed du bruger), starter videostreamet til tablet og aktiverer derefter Miracast-skærmspejling? Og så fortsætter streamet?

Hvis du åbner DLNA app og trykker på f.eks. en "send til tv"-knap, så er det jo DLNA. Så er Miracast slet ikke i spil.

Hvad sker der hvis du f.eks. slukker 3G/4G på tablet, går ind på dr.dk gennem browseren på tablet, starter Miracast-skærmspejling og derefter prøver at browse videre?

Beklager min skepsis, men hvis det er rigtigt, så er det den første Miracast-implementering jeg har set virke på denne måde i et tv :) Det ville da være herligt.
Af KSK1234
#201890
Rasmus Larsen skrev:Så du åbner din DLNA-app på tablet (eller den enhed du bruger), starter bideostreamet til tablet og aktiverer derefter Miracast-skærmspejling? Og så fortsætter streamet?

Hvis du åbner DLNA app og trykker på f.eks. en "send til tv"-knap, så er det jo DLNA. Så er Miracast slet ikke i spil.

Hvad sker der hvis du f.eks. slukker 3G/4G på tablet, går ind på dr.dk gennem browseren på tablet, starter Miracast-skærmspejling og derefter prøver at browse videre?

Beklager min skepsis, men hvis det er rigtigt, så er det den første Miracast-implementering jeg har set virke på denne måde i et tv :) Det ville da være herligt.

Eksempel:

A) TV tændt med forbindelse til netværk via WIFI.
B) Tænder for Miracast/skærmspejling på smartphone/tablet.
C) Skærmbillede fra smartphone vises på W905a skærmen efter ca. 5 sek.
D) Tænder f.eks. for BubbleUPNP som jeg bruger til DLNA streaming fra NAS, og vælger film, billeder eller musik, der efterfølgende vises på skærmen via Miracast. Jeg kan stadig skifte program/billede på smartphone til f.eks. e-mail eller anden app, så det er ikke fordi den bruger TV'et som DLNA-renderer.

Har lige prøvet at slukke mobildata og forsøgt med DR app samt BubbleUPNP. Det virker OK.

Jeg bruger Sony Z1 og tablet Z2 - ved ikke om de enheder har bedre Miracast implementering end hos andre fabrikanter - men det virker ret godt og stabilt.

Se vedhæftede billeder hvor smartphone har forbindelse til NAS server og andre enheder på hjemme-netværket via BubbleUPNP, samt surf på internettet uden mobildata tændt (øverst venstre viser mobildata slukket).
Vedhæftede filer
Chrome browser. Mobildata slukket.
Chrome browser. Mobildata slukket.
DSC_0003m.jpg (420.45 KiB) Vist 8713 gange
BubbleUPNP med alle enheder fra hjemmenetværket.
BubbleUPNP med alle enheder fra hjemmenetværket.
DSC_0001m.jpg (400.91 KiB) Vist 8713 gange
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201891
Ja okay, det er jo helt efter bogen. Det er herligt, at det nu fungerer sammen med Sony's tablets. Min oplevelse var dog, at det ikke virkede sammen med en Samsung-tablet her ved testen af W805B. Men her må Samsung's tablet næsten være synderen.

Tak for feedback / forklaringen :)
#201922
Tak for den fine anmeldelse. Min søn købte det her tv for sine konfirmationspenge. Det er helt vildt så meget bedre billedet bliver efter at have indstillet det efter anvisningerne i anmeldelsen!
#202175
Ejer dette fjernsyn 42 w828 og er meget tilfreds med mit køb.

Har prøvet at slå motionflow til, men så bliver billedet utrolig mørkt.

Er der nogle der har erfaringer med at få lyset til at se rigtig ud, med motionflow slået til?
#202397
Jeg var nede i går i Fona for at købe 42W828b, men sælgeren sagde at det synes han bestemt jeg lige genoverveje, fordi den kun havde 50 Hz og at jeg derfor vil opleve et relativt hakkende billede. Han sagde dog også positive ting omkring farverne på billedet.

Men jeg kunne godt brug noget hjælp til hvad i tænker om dette? Hakker billedet ved hurtige bevægelser - eksempelvis en fodboldkamp? Skal jeg hellere gå efter et fjernsyn med 100 Hz?

Den blu-ray film de havde sat på i forretning var bestemt ikke nem at vurdere det ud fra, synes jeg. Men jeg må da indrømme at det ikke var det bedste billede af dem der var dernede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#202400
Et korrekt gengivet billede fra et TV-signal hakker ikke ved 50 Hz. Det er sandt, at det kan gøres mere flydende ved at tilføje kunstige billeder, men det er altså noget pjat at man partout skal have 100 Hz for at kunne se TV i år 2014. Dit gamle billedrørs-TV hakkede vel ikke i en grad du ikke kunne udholde (100 Hz billedrørs-TV indsatte ikke kunstige billeder, så selv et 100 HZ CRT-TV ville "hakke" ligeså meget som et 50 Hz)?
#202401
Ok. Tak for svar. Det virkede heller ikke som m billedet hakkede på den film de viste.

Men vil jeg bliver gladere for et fjernsyn med 100 Hz som sælgeren påstod? Og hvilket tv kunne det så være når vi taler ca. "42.
Af ShooterDK
#202402
Jeg har sony W805 i 50 tommer og jeg oplever intet hakkeri.
#202405
spede skrev:Ok. Tak for svar. Det virkede heller ikke som m billedet hakkede på den film de viste.

Men vil jeg bliver gladere for et fjernsyn med 100 Hz som sælgeren påstod? Og hvilket tv kunne det så være når vi taler ca. "42.
Generel snak om andre TV end Sony W8 skal du oprette en ny tråd til - det her er debatten om W8.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8