Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#206012
Billedet kan ikke kalibreres til at give korrekte farver i spilprofilen og generelt forsøger vi os ikke med en fuld kalibrering i andet end den profil, der er mest optimal til netop dette. Så nej, vores indstillinger kan ikke bruges når du bruger spil-profilen.

Der er typisk op til 100 ms forskel mellem spil-profilerne og de "korrekte" profiler.
Af rasmusvn
#206306
Torben Rasmussen skrev:Billedet kan ikke kalibreres til at give korrekte farver i spilprofilen og generelt forsøger vi os ikke med en fuld kalibrering i andet end den profil, der er mest optimal til netop dette. Så nej, vores indstillinger kan ikke bruges når du bruger spil-profilen.

Der er typisk op til 100 ms forskel mellem spil-profilerne og de "korrekte" profiler.
Det er vel lidt synd, hvis man ikke kan finde nogle indstillinger til spilprofilen, der passer bare nogenlunde. Det er vel ikke kun film etc., der skal opleves optimalt :)

Skal din kommentar forstås således, at jeres indstillinger ville give et helt forkert billede i spil-profilen; altså at det er bedre selv at finde frem til indstillingerne? Eller ville de være bedre end standardindstillingerne for spilprofilen?

Blot til info så er inputlag i Cinema-profilen 92ms (ifg. HDTVtest).
Af Wendigo
#207680
Altså, hvis man vil have 42 tommer udgaven med godt dybt sort niveau (og alt andet det positive som testen her viser)
Hvad for et skal man så købe? Sony 42W828B?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#207719
Der er nogle få forskelle på W805, W282 og W829, men min holdning til det er, at de ikke har meget at sige for den praktiske oplevelse. Jeg synes du blto skal vælge dem af dem, som er billigst.
Af Wendigo
#207744
Rasmus Larsen skrev:Der er nogle få forskelle på W805, W282 og W829, men min holdning til det er, at de ikke har meget at sige for den praktiske oplevelse. Jeg synes du blto skal vælge dem af dem, som er billigst.
Men var der ikke noget med, at nogen var med IPS panel, og andre noget andet?
Fordi jeg ville blive ret skuffet hvis jeg fik et IPS panel med dårligere sortniveau.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#207926
Sidste års W8 (W805A, A'et angiver 2013) brugte et IPS-panel. I år er rollerne skiftet, så W805B bruger VA og W955B bruger IPS.

Tror du ikke det er det du blander sammen? :)
Af Mates
#208406
Jeg skulle gerne modtage et 55w805b med posten i morgen, så kan jeg prøve at teste det for dig med underteksterne.

Iøvrigt mener jeg at det vesa-beslag fra sony er fuldstændig overdrevet meget for dyrt. 520,- ialt med fragt fra post DK.
Af Mates
#208674
Hej Danster, nu har jeg testet om undertekster kommer med, når man streamer med TV'et Det gør de ikke (.srt undertekster).
#209806
Naundrupdk skrev:Hej. Har lige fået dette fjernsyn.. Men synes der er en underlig hvid stor plet når den viser helt sort?? Er det mit fjernsyn der er defekt? Der er intet at se så længe det er lyse farver der vises. Har prøvet at tage et video af det, det blev ikk pisse godt, men man får da en ide om hvad jeg snakker om.

https://www.youtube.com/watch?v=IRKlEbz ... WCV1hZvHpQ
Dit tv har backlight bleeding som LCD/LED lider mere eller mindre af.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8