Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
#187293
Google skrev:Du kan dog med deres AV produkter sætte høretelefoner i din smart phone og høre alt trådløst
hmmm,
hvorfor skal man først tilslutte et av produkt og så sætte mobilen op i mod det? hvis tv't kan sende billed og lyd direkte til smart phone/mobil som jeg skrev ovenover?

det lyder dyrt og unødvendigt.
#187298
Google skrev:
En kommentar til stemme styringen, så er min oplevelse at det klares bedre end på F8005 serien.
Ja det fungerer rimeligt godt på F8005 serien, næsten for godt må jeg tilstå :p
Var nødt til at slå det fra, for hver gang jeg hørte radio og de nævnte et tal, skiftede tv'et kanal til det pågældende kanal nummer - det samme gjorde sig gældende, hvis vi andre fik flettet et tal ind i samtalen, eller speakeren på tv gjorde det :D

Men et super velfungerende tv er det da bestemt på de fleste punkter, er rigtig godt tilfreds med det :)
#187302
RockMedØerne skrev:Ja det fungerer rimeligt godt på F8005 serien, næsten for godt må jeg tilstå :p Var nødt til at slå det fra, for hver gang jeg hørte radio og de nævnte et tal, skiftede tv'et kanal til det pågældende kanal nummer - det samme gjorde sig gældende, hvis vi andre fik flettet et tal ind i samtalen, eller speakeren på tv gjorde det :D
hmmm, og derfor virkede det godt? det lyder mere som om de har forringet og gjort det rigtig dårligt, siden det kan skifte uden at du selv påtvinger det.

Syntes så din forklaring får det til at lyde som det fungerer rigtig ringe, desværre.
Hvor fedt er det at du må slå funktionen fra, fordi det skifter kanal når det tror nogen siger en kanal?? lyder jo ikke som du kan leve med det og slår det fra, ellers ville du jo fortsat have det aktiveret på grund af glæde ;)

edit: oki, fik vist ikke set fine smileys, så der var vist ironi over f8005 og den stemmestyring ;)
#187306
Jeg synes du er en smule uretfærdig over for smart tv delen på dette fjernsyn, jeg ser dine argumenter med at smartphone app'en ikke er så vellykket, men på grund af den smart remote man for med synes jeg slet ikke at det er et problem.
Og hvis man sammenligner smart tv delen med konkurrenterne er dette da uden tvivl det bedste, fordi det fungere hurtigt og smertefrit.
Ens forventninger til smart tv kan selvfølgelig have noget af gøre med hvordan man vurdere det.
Jeg mener smart tv delen er til for at kunne streame film fra netflix, youtube og lignende tjenester og ikke til browse nettet og lignende. Til dette formål vil en computer/tablet altid være overlegen da den er bygget specielt til dette og et fjernsyn er beregnet til at se tv og film på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#187311
Det er jo glimrende,at dit behov til smart-TV stemmer overens med hvad det kan, men vi er nu engang nødt til at se på hele pakken. Vi har set en hel del smart-TV efterhånden og selvom hastigheden øges, så går evolutionen af selve smart-delen ikke særlig hurtig.

Hvis man vil lave en app til styring af Tv, så bør det gøres ordenligt og konsekvent. Ellers skal man lade være. At det er nødvendigt at hive en af de andre fjernbetjeninger frem for at navigere eller skrive i tasteturfelter er simpelthen for sjusket. Generelt halter integrationen af smartphone-styring ret meget i almindelig for alle TV-producenter, da man mere eller mindre blot kopierer den fysiske betjening. Der burde tænkes lidt mere ud af boksen, så der kunne tilbydes reelle fordele ved brug af de mange features du KUNNE få på en smartphone. Panasonic har taget et skridt med implementeringen af indstillingsmenuen i deres app.
#188272
jeg har lige forsøgt at gennemgå både F8005 anmeldelse og denne LA860W anmeldelse.

Det overrasker mig, hvor dårligt formulering hentyder til at nedværdige LG skærmen på alle sider af dens egenskaber, hvor F8005 med sine begræsninger stadig fremstår som innovativ og et skridt fremad.

Der tales generelt ned om alt hvad LG har gjort, og selvom det er særligt udbredt så skal det rammeløse design på LG også fremhæves som dårligt selvom panasonic,samsung og andre egentlig gør sig på samme vilkår.

Tager man SmartTV fronten og deres App, så fremhæves en android app, der ikke fremgår på samsung som ikke eksisternede, stadig som dårlig og ikke særligt nyt, selvom de fremstår som værende ude med denne i forhold til andre fabrikanter. De tilbyder WiDi teknologi og dette skal stadig nedgøres som ikke noget særligt.

Når en anmeldelse skal fokusere på billed kvalitet, og der efterfølgende argumenteres helhedsindtryk, så skal anmelder være neutral og ikke sidde i en bås og spille hellig, da personen ser på produktet med fordomme og antagelser som er teoretiske og fejlagtige (som ingen afspilning af MKV????!?!??). Lur mig om anmelderen ikke har en større fod i en anden lejr og vil derfor aldrig smide stjerner til et produkt som aldrig ville falde i personens smag.

Der er sørgeligt at anmelder er blevet så forfulgt af fordomme og måske andre økonomiske perspektiver i dette at man bliver nødt til at tage ordene med et gram salt og læse andre anmeldelser på nettet. Der er i hvert fald ikke meget overladt til innovative oplevelser i anmeldelse og der kan kun ses negative tonefald og skuffende opfattelser som er personligt og ikke særligt fagligt, når man skal have brede perspektiv briller på.

Sagen er vel at der skal fokuseres på billede og overlad design,software og funktionalitet til personer som egentlig forstår at bruge dem. Så vil anmeldelse nok falde i god jord igen.

Edit:
Kan se at jeg overlader meget argumentation uden rigtig at påpege punkterne men omkring software delen, så tales der meget i "jeg vil gerne have set" formulering i stedet for at "det prøvede vi", så der bliver stillet krav til forventninger som er personlige krav som endnu ikke er set på tilsvarende modeller, så forventninger indfries ikke hos nogen, alligevel skal produktet her, gøres til offer fra negative holdning til det den ikke tilbyder uden sammenligning på hvor de kan tilbyde det.

herunder er dokumentation for fundne udtalelser som har negativt udfald:
"Samtidig får det dog også tv til at virke en smule livløse og karakterløse" - ikke set i F8005 anmeldelse selvom skærmens design fremgår meget som denne.
"Desværre må vi skuffende konstatere" - tonefaldet negativt i stedet for aktivt at forholde sig til det som tilbydes.
"Det er absolut ikke, hvad vi havde forventet på et tv i denne prisklasse" - prisklasse er, fagligt eller bare personlig økonomisk grænse? absolut ikke dokumenteret.

"så ser og føles den også meget billig." -"Desværre er søgefunktionen ikke særlig dyb" - "Lejlighedsvis fik vi det helt rigtige resultat" - "begynder man dog at se begrænsningerne"
- "Med andre ord, er Remote - app’en mere eller mindre ubrugelig"

ikke særligt positivt ladet udtalelser, selvom flere af udtalelser ikke måles op imod alternativet som argument for det bedre.

"Det trættende rod at fysiske fjernbetjeninger" - "Det er nemt at gøre, men vi oplevede dog et problem med at få eksempelbilleder vist af vores billeder inde i app’en" - "LGs tv vil dog ikke tage imod .mkv"
Nærmere tegn på manglende erfaring eller forståelse for brugen og søgen efter nye løsninger, end det er faglig kompetence som gør sig til udtryk i ovennævnte.
vi har alle for længst fundet fjernbetjenings alternativer, fundet ud af at bruge apps og kunne afspille mkv filer på skærmen, så måske er det bare bevidst skrevet som nedgørende når sandheden er en anden.
Af janbau
#188277
Min LG 760 T kører da fint Mkv filer så mon ikke La 860 W også kan ?

Jeg har sjovt nok fåat at vide at det der sælges flest af lige Pt er Lg Og Panasonic . Samsung er ikke så sælgende i år selv Sony med deres Nye Pasiv 3 D modeller sælges ikke meget .

Så så dårlig er Lg nok ikke !!!


"LGs tv vil dog ikke tage imod .mkv"


Til sidst vil jeg da nævne at det er godt for os forbrugere at 2013 Fladskærme er faldet hurtig i pris i År

Modelen som svarer til min koster 9999 kr. nu væsenligt mindre end sidste år ved den her tid .
Senest rettet af janbau 29. jun 2013, 12:49, rettet i alt 2 gange.
#188278
Jeg vil nødigt lyde perfid, men kommer sikkert til det alligevel.

LG-fan, du bør nok liiige få støvet dine egne sproglige færdigheder af, før du begynder at fælde dom over andres formuleringsevner.

Du skriver blandt andet:

»Det overrasker mig, hvor dårligt formulering hentyder til at nedværdige LG skærmen på alle sider af dens egenskaber, hvor F8005 med sine begræsninger stadig fremstår som innovativ og et skridt fremad«.

Det kan vel nogenlunde oversættes til: "Goddag mand økseskaft".

Endvidere skriver du, at en anmelder skal være neutral »og ikke sidde i en bås og spille hellig«, ligesom du vurderer, at anmelderen »har en større fod i en anden lejr«.

Altså en skønsom sammenblanding af talemåderne "at sætte i bås" og "at spille hellig" samt en nyfortolkning af vendingen om "at have en fod i hver lejr".

Tåkrummende? Bestemt. Men også ret underholdende.

Just saying... O_O
#188280
edinger skrev:Tåkrummende? Bestemt. Men også ret underholdende.
underholdning og kreativ brug af sproget, og se det pæne i at formulere sig intellektuelt istedet for at angribe nedladende er sikkert mere værd. (B ;)

Jeg ved godt godt sprog og fraser er på grænsen, og det er godt du kan forstå dem.

som man også kan sige det;
Det er ikke altid at OP emne leves op til og tråde gøres til skamme, for at brugere finder finder det sjovere at gøre andet en emne til skue end den rene sandhed som egentlig er selve målet her.

Just saying ;)
#188281
Du holder stilen, LG-mand.

Det forstod jeg heller ikke meget af. Selvom du vistnok mener, at jeg er "intellektuel" og således burde være i stand til at lokalisere pointen i strømmen af ord.

Der overvurderer du dog mine evner.

Rasmus Larsen, som du skriver til, befinder sig forhåbentlig på et helt andet og højere niveau 8)
#188395
Mathias_MM skrev:Fin anmeldelse - dog synes jeg lige der er en enkelt vending der halter lidt: "at foden blot er beklædt med en plastikkappe, som både ser og føles meget billig", og igen "Fjernbetjeningen er skabt i skinnende sort og sølvfarvet plastik og selvom den fremstår ganske robust, så ser og føles den også meget billig".
Der mangler altså et "ud" omkring de der ser. Det er nok et generelt sprogligt problem, men den valgte løsning er ihvertfald ikke specielt elegant i mine øjne :)
Mit umiddelbare bud er at erstatte ser med synes.
Undskyld hvis det virker som flueknepperi - som sagt synes jeg niveauet (især det tekniske) er meget højt - sådan noget her springer mig bare lidt i øjnene :)
Hehe, ja men sætningen belastes også af, at man ikke kan sige at noget "føles billigt ud". Det kan "se billigt ud". Sætningen burde nok omskrives for at være sproglig korrekt, når "føle" står alene og "ser" kræver "ud" for at give mening :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188396
Google skrev:Forstår ikke hvorfor i ikke kan afspille mkv på LA860 ? Den afspiller dette format uden problemer, bruger det dagligt !

En kommentar til stemme styringen, så er min oplevelse at det klares bedre end på F8005 serien.
Det lyder underligt. Vi fik intet igennem. Det var samme filer, som vi afprøvede på alle de andre tv.

Stemmestyring. Tja, måske ja. Men bruger du det i det daglige? Min holdning er, at det - i sin nuværende form - er ganske ubrugeligt.
#188398
Stougaard skrev:Jeg synes du er en smule uretfærdig over for smart tv delen på dette fjernsyn, jeg ser dine argumenter med at smartphone app'en ikke er så vellykket, men på grund af den smart remote man for med synes jeg slet ikke at det er et problem.
Og hvis man sammenligner smart tv delen med konkurrenterne er dette da uden tvivl det bedste, fordi det fungere hurtigt og smertefrit.
Ens forventninger til smart tv kan selvfølgelig have noget af gøre med hvordan man vurdere det.
Jeg mener smart tv delen er til for at kunne streame film fra netflix, youtube og lignende tjenester og ikke til browse nettet og lignende. Til dette formål vil en computer/tablet altid være overlegen da den er bygget specielt til dette og et fjernsyn er beregnet til at se tv og film på.
Jeg er helt enig i, at browsing på nettet hører til på en PC eller tablet. Hjemmesider er lavet til disse enheder. Hjemmesider er ikke optimeret til et tv og derfor giver det ingen mening at browse hjemmesider på et tv. Her giver apps meget mere mening.

Mht. den overordnede vurdering af Smart TV-delen, så afhænger det nok af udgangspunktet for vurderingen, ja. Jeg har efterhånden fået tudet ørene fulde omkring de respektive tv-producenternes vision for Smart TV, og jeg kan blot sige, at den ikke har materialiseret sig. Det er fint med nogle små apps til videostreaming, men skal man virkelig betale så mange penge for det? Det er i bund og grund min pointe. Der er ikke noget galt i at have en Netflix-app, men det kræver altså ikke et high-end tv for at fungere tilfredsstillende. Det måske mest belastende for tv-producenternes Smart TV-satsning er, at man kan få alt det samme i en form, der er langt mere brugervenlig, mere flydende og mere omfattende i f.eks. en ret billig Apple TV-boks.