Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167379
bobske skrev:Hvis Pioneer er overliggeren, så må man vel sidesætte TV'et med de bedømmelses kategorier som var dengang med de samme som er nu. Men det virker som om at de ekstra teknologier som f.eks. 3D, ikke ses som et plus, men tværtimod kan hive karakteren ned. Så hvis 3D kategorien ikke er hel optimal, så er det altså dårligere end Pioneer's som slet ikke havde den..

Ligesom alt andet teknologi må der være en vis udløbsdato. Medmindre altså folk foretrækker 5090/6090 som er ca. dobbelt så tykt, bruger dobbelt så meget strøm, et forældet design, ingen 3d, manglende tunere osv. osv. for et TV der har alt det + billedekvalitet på samme level, så kan jeg ikke se meningen. Og nej det larmer heller ikke, som VT30 måske havde tendens til hos nogen(inkl. mit eget eksemplar :( )

Et TV som VT50 bør ikke drukne i en "anbefaling" sammen med så mange andre, det fortjener mere - yes jeg er nok biased, men det er fandme et top TV der holder 100 : )
Det er en farlig balance, og det er også noget jeg passer på med ikke at sløre mit syn på tingene. Mht. 3D-delen, så er det dog ikke sådan, at 3D-delen tæller overordnet ned. 3D tæller stadig meget, meget lidt i vores overordnede betragtning. Det er en ekstra feature i mine øjne fremfor en essentiel del af tv'et.

Diverse tunere, Smart TV, funktioner osv. tæller ikke med i forhold til reference-awarden. Den går udelukkende på billedkvalitet.
Af jdg
#167380
fredizy skrev:
herbstmeister skrev:
KeWa skrev: Hvordan gør jeg denne øvelse? Jeg har et VT50 og iPad2 med VIERRA Remote.
Du bruger Viera Viewer i Viera Remote app'en. ;)
Jeg har GT50 og kan heller ikke få det til at funke. Jeg kan se min USB tilsluttede HDD i Viera Viewer men heller ikke tilgå optagelser fra denne. Jeg ser mine kanaler via DVB-S tuneren i TV'et.

Nogen med erfaringer på dette område?
Virker heller ikke på mit 65vt50 (jeg ser tv via Yousee boxen)
Brugeravatar
Af MigSelv
#167385
Rasmus Larsen skrev:
MigSelv skrev:Hvordan kan aktive 3D briller være dyre, når de følger med til tv'et?
Eller hvis man køber genopladelige modeller, så skal de pludselig ligge til konstant ladning.
De medfølgende genopladelige 3D briller til VT30, fik underligt nok, ikke denne negativt ladet kommentar med på vejen.
I listen af sure opstød omkring brillen, så går den med garanti itu, hvis du sætter dig på den , eller træder på den. Hvilken brille gør ikke det?
Er dette et specifikt Panasonic problem, det tror jeg næppe.
Hvis du ikke længere bryder dig om aktiv 3D, så skriv dog dette istedet for disse besynderlige udmeldinger omkring aktiv 3D brillen. Den adskiller sig ikke fra andre producenters aktive 3D briller, hverken i flimren, batteriydelse, brudstyrke o.lign.
I år er det åbenbart et problem, at aktiv 3D flimrer i dagslys ( det gør de også med kunstig lyskilde tændt ved aftentide ). Det har det mig bekendt, gjort fra dag 1 med aktiv 3D kigning ( altså 2-3 år ). Dette "problem" ved aktiv 3D vil sikkert være der til evig tid. Men hvis Full HD 3D ønskes, så er "sidegevinsten", at 3D ses i total mørke.
Det er dog positivt, at dette er de største kritikpunkter ved tv'et, du har kunnet grave frem, efter en ellers fin test.
Så er der lidt om det nye Louver filter, der rent faktisk giver et langt bedre plasmabillede i dagslys ( hvad Panasonic angår ). Hvorfor skal bemærkningen omkring dette filter, i mine øjne og læseforståelse, starte negativt ladet med " Panasonic praler.... "?
Prisen på brillerne er jo indregnet i tv'ets pris, så jeg kan ikke se, hvorfor man ikke kan tale om prisen på 3D-briller, der medfølger til et tv. Derudover så medfølger der kun 2 par. Hvad når gutterne også skal se film i hjemmebiografen? :)

Jeg synes da jeg er meget klar omkring den aktive 3D-teknologies svagheder. Hvorfor må jeg ikke komme med argumenterne for en teknologis begrænsinger? Skal jeg i stedet skrive "Det kan jeg ikke lide" og så gå videre? Jeg prøver at opbygge en nuanceret billede, og så må folk jo forholde sig til mine argumenter ud fra deres personlige præferencer. Det er på ingen måde isoleret i forhold til Panasonic, nej. Men der gælder _også_ for Panasonic. Jeg har dog også opbygget et vist erfaringsmæssigt grundlag i forhold til 3D gennem tiden, som jo umuligt kunne nå at blive opbygget allerede ved de første aktive 3DTV, og det er noget af den erfaring, som jeg tager med mig, så folk ikke behøver at gå igennem samme proces hjemme i stuerne.
Hvis du læser de andre anmeldelser af aktive 3D, så synes jeg ikke ordlyden er anderledes. Sony får endnu hårdere ord med på vejen, fordi deres 3D-briller - i kombination med polariseringen i deres LCD-skærme - får 3D-effekten tila t forsvinde så snart man læner hovedet en smule på skrå.

"Panasonic praler" er jo bare et ordspil på, at Panasonic gør meget for at promovere Louver-filtret. Derfra må man jo så smide sine forventninger og se objektivt på sagen.
Jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden? Mine strøtanker omkring din anmeldelse af 3D delen, både hvad brillernes pris, holdbarhed osv. angår virker besynderlig.
Intet hvad aktiv 3D angår, har ændret sig hos Panasonic ( måske bortset fra mindre crosstalk, en lettere brille og en THX 3D profil ), men nu bliver disse ting omtalt "negativt". De 2 forrige år, var man i en helt anden boldgade. Derfor kommentaren, hvis man bedre kan lide passiv 3D ( nu ), hvorfor så ikke skrive det. Ville virke bedre, end den underlige måde hvorpå 3D delen/tilbehøret bliver kritiseret nu.
Og vi er ikke enige omkring "praler" i en test, medmindre filteret rent faktisk ikke virkede. Men der kan jeg ( og mange andre ), se en meget klar forbedring, når tv ses i dagslys.
Brugeravatar
Af herbstmeister
#167398
Rasmus Larsen skrev:
herbstmeister skrev:
Et enkelt spørgsmål: Når man zapper, vises der grafisk, som det var sider i en bog - kan denne funktion slåens fra...?
Det kan jeg faktisk ikke huske, men det håber jeg, for det ser godt nok fjollet ud. Jeg fik faktisk ikke fulgt op på det i testen - beklager.
Indstilling - Billedindstillinger - Kanal overgangseffekt - Fra

... Hvis andre også vil slippe for bladren i kanalerne :)
Brugeravatar
Af Inside
#167401
Rasmus Larsen skrev:
Truthhahn skrev:Er også den lykkelige ejer af et vt50. Har kablet netværksforbindelse og kan hellere ikke få viera viewer til at virke. Fjern forbindelse er slået til på tv. Når jeg går til viera viewer i appén er der kun Tom skærm? Altså intet bliver fundet. Nogen der kan lave en lille guide i viera viewer?😊😊😊
Det lyder mærkeligt. Det var sådan VT50 var sat op i testlokalet meget af tiden - altså kablet. Og så var mine iOS og Android-enheder på trådløst.

Nu har jeg ikke længere adgang til tv'et, men så vidt jeg husker er der to indstillinger, der kan rodes med inde i indstillingsmenuen. Har du prøvet at aktivere begge? VT50 skal fungere som "DLNA-server" før det virker.

Alternativt kan det skyldes din router. Det skal ikke kunne udelukkes, at der er indstillinger i routeren, som skaber problemer. Jeg brugte en D-Link, men jeg har også fået det til at virke - mere stabilt - via en Apple TimeCapsule.
Husk, at for at viera viewer skal virke, så skal REW LIVE TV under Opsætning af optagelse være slået fra. Har derudover også bemærket, at man lige skal skrue op for lyden, skifte kanal eller lave en anden remote feature fra iOS versionen af app'et før viera viewer virker. Har dog ikke samme problem fra android :)
Af jan2000
#167501
Fin test, har selv haft fornøjelsen af dette tv siden midt i maj og er meget tilfreds med det.

Super billede, forstår ikke helt kritikken af lyse stuer, har selv tv´et hængene 2 meter fra stort vindues parti og synes ikke det er et større problem taget i betraktning af, at det er en glasfront. Der er en anelse genskind, men farverne er stadig skarpe. Har ikke fortrudt jeg valgte Plasma, selvom jeg var lidt betænkelig grundet plaseringen. Oplever ikke de striber der nævnes i forbindelse med 3d, er positivt overrasket over hvor godt 3d er og fik en god 3d oplevelse med Avatar. Mht. blæserstøj og buzzing så kan jeg kun hører det når lyden er slået fra, har egentlig kun lagt mærke til buzzing ifm. at min mac starter op, hvor der kort er et lysegråt billede hvor den hyler lidt og igen lyd.
Viera Appen virker også fint, da jeg lige fik enablet dlna server, oplever ikke at jeg skal skifte kanal eller andet for at få view delen til at funke. Den lille fjernbetjening og web indholdet bruger jeg ikke pt. og regner heller ikke med jeg kommer til det.
En lille ting jeg er lidt ked af på dette tv, er selve strømstik / tilførslen som er bag på skærmen, næsten midt på, stikket fylder en del. Købte et Voegel væg beslag, tv´en hænger desværre næsten 7 cm fra vægen, havde håbet på ca. 4-5 cm. Hvordan har i andre båret jer ad og hvor langt fra væggen hænger jeres tv?
Af PJ
#167528
jan2000 skrev:Fin test, har selv haft fornøjelsen af dette tv siden midt i maj og er meget tilfreds med det.

Super billede, forstår ikke helt kritikken af lyse stuer, har selv tv´et hængene 2 meter fra stort vindues parti og synes ikke det er et større problem taget i betraktning af, at det er en glasfront. Der er en anelse genskind, men farverne er stadig skarpe. Har ikke fortrudt jeg valgte Plasma, selvom jeg var lidt betænkelig grundet plaseringen. Oplever ikke de striber der nævnes i forbindelse med 3d, er positivt overrasket over hvor godt 3d er og fik en god 3d oplevelse med Avatar. Mht. blæserstøj og buzzing så kan jeg kun hører det når lyden er slået fra, har egentlig kun lagt mærke til buzzing ifm. at min mac starter op, hvor der kort er et lysegråt billede hvor den hyler lidt og igen lyd.
Viera Appen virker også fint, da jeg lige fik enablet dlna server, oplever ikke at jeg skal skifte kanal eller andet for at få view delen til at funke. Den lille fjernbetjening og web indholdet bruger jeg ikke pt. og regner heller ikke med jeg kommer til det.
En lille ting jeg er lidt ked af på dette tv, er selve strømstik / tilførslen som er bag på skærmen, næsten midt på, stikket fylder en del. Købte et Voegel væg beslag, tv´en hænger desværre næsten 7 cm fra vægen, havde håbet på ca. 4-5 cm. Hvordan har i andre båret jer ad og hvor langt fra væggen hænger jeres tv?
Har netop fået min VT50 55" og har netop hængt det op på et Voegel-beslag. Det hænger helt ind til væggen uden at være generet af strømstikket. Stikket er jo vinklet, så det ikke fylder mere end beslaget eller tv'ets tykkeste punkt.
Af PJ
#167533
PJ skrev:
jan2000 skrev:Fin test, har selv haft fornøjelsen af dette tv siden midt i maj og er meget tilfreds med det.

Super billede, forstår ikke helt kritikken af lyse stuer, har selv tv´et hængene 2 meter fra stort vindues parti og synes ikke det er et større problem taget i betraktning af, at det er en glasfront. Der er en anelse genskind, men farverne er stadig skarpe. Har ikke fortrudt jeg valgte Plasma, selvom jeg var lidt betænkelig grundet plaseringen. Oplever ikke de striber der nævnes i forbindelse med 3d, er positivt overrasket over hvor godt 3d er og fik en god 3d oplevelse med Avatar. Mht. blæserstøj og buzzing så kan jeg kun hører det når lyden er slået fra, har egentlig kun lagt mærke til buzzing ifm. at min mac starter op, hvor der kort er et lysegråt billede hvor den hyler lidt og igen lyd.
Viera Appen virker også fint, da jeg lige fik enablet dlna server, oplever ikke at jeg skal skifte kanal eller andet for at få view delen til at funke. Den lille fjernbetjening og web indholdet bruger jeg ikke pt. og regner heller ikke med jeg kommer til det.
En lille ting jeg er lidt ked af på dette tv, er selve strømstik / tilførslen som er bag på skærmen, næsten midt på, stikket fylder en del. Købte et Voegel væg beslag, tv´en hænger desværre næsten 7 cm fra vægen, havde håbet på ca. 4-5 cm. Hvordan har i andre båret jer ad og hvor langt fra væggen hænger jeres tv?
Har netop fået min VT50 55" og har netop hængt det op på et Voegel-beslag. Det hænger helt ind til væggen uden at være generet af strømstikket. Stikket er jo vinklet, så det ikke fylder mere end beslaget eller tv'ets tykkeste punkt.
Og så alligevel. Har lige tjekket mit eget. Afstanden til væggen er faktisk lidt større forneden p.g.a. strømstikket. Havde ikke engang bemærket det. Forhandleren af beslaget sagde faktisk til mig, at han ikke var helt sikker på om det var noget på vt50'eren, der ville medføre, at den ikke ville kunne hænge helt ind til væggen. Alternativet vil være et andet beslag evt. fra Voegel, der hænger lidt længere fra væggen. Tror godt jeg kan leve med mit.
Af Truthhahn
#167535
Rasmus Larsen skrev:
Truthhahn skrev:
Er også den lykkelige ejer af et vt50. Har kablet netværksforbindelse og kan hellere ikke få viera viewer til at virke. Fjern forbindelse er slået til på tv. Når jeg går til viera viewer i appén er der kun Tom skærm? Altså intet bliver fundet. Nogen der kan lave en lille guide i viera viewer?😊😊😊


Det lyder mærkeligt. Det var sådan VT50 var sat op i testlokalet meget af tiden - altså kablet. Og så var mine iOS og Android-enheder på trådløst.

Nu har jeg ikke længere adgang til tv'et, men så vidt jeg husker er der to indstillinger, der kan rodes med inde i indstillingsmenuen. Har du prøvet at aktivere begge? VT50 skal fungere som "DLNA-server" før det virker.

Alternativt kan det skyldes din router. Det skal ikke kunne udelukkes, at der er indstillinger i routeren, som skaber problemer. Jeg brugte en D-Link, men jeg har også fået det til at virke - mere stabilt - via en Apple TimeCapsule.


Husk, at for at viera viewer skal virke, så skal REW LIVE TV under Opsætning af optagelse være slået fra. Har derudover også bemærket, at man lige skal skrue op for lyden, skifte kanal eller lave en anden remote feature fra iOS versionen af app'et før viera viewer virker. Har dog ikke samme problem fra android





Rew live tv er slået fra. Kan sagtens bruge de andre funktioner så som at skrue op, skifte kanal osv. Har en airport Extreme router som kører upåklageligt. Kan også ligeledes afspille optagede video sekvenser samt vise billeder fra mine iOS enheder. Ville bare gerne have hele pakken til at virke med live tv på iOS osv. Kræves det at man enten har et sd kort eller harddisk tilsluttet? Mvh
Af jan2000
#167549
PJ skrev:
PJ skrev:
jan2000 skrev:Fin test, har selv haft fornøjelsen af dette tv siden midt i maj og er meget tilfreds med det.

Super billede, forstår ikke helt kritikken af lyse stuer, har selv tv´et hængene 2 meter fra stort vindues parti og synes ikke det er et større problem taget i betraktning af, at det er en glasfront. Der er en anelse genskind, men farverne er stadig skarpe. Har ikke fortrudt jeg valgte Plasma, selvom jeg var lidt betænkelig grundet plaseringen. Oplever ikke de striber der nævnes i forbindelse med 3d, er positivt overrasket over hvor godt 3d er og fik en god 3d oplevelse med Avatar. Mht. blæserstøj og buzzing så kan jeg kun hører det når lyden er slået fra, har egentlig kun lagt mærke til buzzing ifm. at min mac starter op, hvor der kort er et lysegråt billede hvor den hyler lidt og igen lyd.
Viera Appen virker også fint, da jeg lige fik enablet dlna server, oplever ikke at jeg skal skifte kanal eller andet for at få view delen til at funke. Den lille fjernbetjening og web indholdet bruger jeg ikke pt. og regner heller ikke med jeg kommer til det.
En lille ting jeg er lidt ked af på dette tv, er selve strømstik / tilførslen som er bag på skærmen, næsten midt på, stikket fylder en del. Købte et Voegel væg beslag, tv´en hænger desværre næsten 7 cm fra vægen, havde håbet på ca. 4-5 cm. Hvordan har i andre båret jer ad og hvor langt fra væggen hænger jeres tv?
Har netop fået min VT50 55" og har netop hængt det op på et Voegel-beslag. Det hænger helt ind til væggen uden at være generet af strømstikket. Stikket er jo vinklet, så det ikke fylder mere end beslaget eller tv'ets tykkeste punkt.
Og så alligevel. Har lige tjekket mit eget. Afstanden til væggen er faktisk lidt større forneden p.g.a. strømstikket. Havde ikke engang bemærket det. Forhandleren af beslaget sagde faktisk til mig, at han ikke var helt sikker på om det var noget på vt50'eren, der ville medføre, at den ikke ville kunne hænge helt ind til væggen. Alternativet vil være et andet beslag evt. fra Voegel, der hænger lidt længere fra væggen. Tror godt jeg kan leve med mit.
Du skriver ikke hvor mange cm? Mit hænger lidt skråt fra oven og ned, men det er vist beslaget. Da jeg skulle skrue beslagene på TVét brugte jeg de mindste skruer til den del, men måtte alligevel bruge de brede afstandsbolte, da skruerne ellers var for lange og skinderne ville sætte løst. Kunne måske få tv´et 1-1.50 cm mere ind til væggen hvis jeg ellers kunne slippe af med de afstandsbolte. Havde du problemer med det? Du skriver ikke hvilket beslag du bruger? Jeg har brugt V-EFW8405S: Vogels Iris EFW 8405 LCD/TFT vægophæng, 40"-65" flat.
Af PJ
#167561
jan2000 skrev:
PJ skrev:
PJ skrev: Har netop fået min VT50 55" og har netop hængt det op på et Voegel-beslag. Det hænger helt ind til væggen uden at være generet af strømstikket. Stikket er jo vinklet, så det ikke fylder mere end beslaget eller tv'ets tykkeste punkt.
Og så alligevel. Har lige tjekket mit eget. Afstanden til væggen er faktisk lidt større forneden p.g.a. strømstikket. Havde ikke engang bemærket det. Forhandleren af beslaget sagde faktisk til mig, at han ikke var helt sikker på om det var noget på vt50'eren, der ville medføre, at den ikke ville kunne hænge helt ind til væggen. Alternativet vil være et andet beslag evt. fra Voegel, der hænger lidt længere fra væggen. Tror godt jeg kan leve med mit.
Du skriver ikke hvor mange cm? Mit hænger lidt skråt fra oven og ned, men det er vist beslaget. Da jeg skulle skrue beslagene på TVét brugte jeg de mindste skruer til den del, men måtte alligevel bruge de brede afstandsbolte, da skruerne ellers var for lange og skinderne ville sætte løst. Kunne måske få tv´et 1-1.50 cm mere ind til væggen hvis jeg ellers kunne slippe af med de afstandsbolte. Havde du problemer med det? Du skriver ikke hvilket beslag du bruger? Jeg har brugt V-EFW8405S: Vogels Iris EFW 8405 LCD/TFT vægophæng, 40"-65" flat.
Mit beslag er et Voegel's Thin 305 (for ultrathin TV). Jeg har ikke brugt afstandsbolte, og havde ikke problemer med at få skruerne helt i. Afstanden er 5 cm øverst og 6 cm nederst. Så du har nok ret i, at du godt kan få dit 1 - 1,5 cm længere ind uden afstandsstykker.
Af alfa33
#167676
Rasmus Larsen skrev:
herbstmeister skrev:Dejligt at testen endelig kom :)

Virkligt positivt at der ingen problemer var med buzz. Spændt på om det også gælder mit eksemplar, som er på trapperne.
Også mig. Købere må endelig melde tilbage her i tråden eller på forummet.
Jeg har nu haft en 55VT50 i 14 dage, og har ikke oplevet problemer med buzz overhovedet. Er super tilfreds.

Rasmus, tak for en god test.
Af jan2000
#167683
Har lige et spørgsmål ifm. kalibrering.

Kan man lave nye profiler, kan se Rasmus kalder sin Profesionel1, hvis ja hvordan?

Har forsøgt at redigerer i en af de eksisterende men kan ikke finde flg.:

Gamma 2.2
Intelligent Frame Creation Fra
R-Gain +1
G-Gain -3
B-Gain 4
R-Cutoff 0
G-Cutoff -2

Nogen der kan fortælle mig hvordan?
B-Cutoff +1

Har ISFccc aktiveret.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7