Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Snurrerundtlyd
#165484
Mess skrev:Hvad vil du have testet ? Jeg kan gøre det for dig nu ... :-)
Jeg vil have testet om man kan sætte TV på pause og afspille det forskudt. De skriver at man kan sætte TV på pause, men henviser kun til tidligere tests af Sony hvor optage-funktionen er testet, men tiligere Sony TV understøtter jo netop ikke time-shift.
Så ved at skrive at man har mulighed for time-shift og derefter kun at henvise til tidligere Sony tests giver jo ingen mening. Det virker som om man bare antager at Sony har time-shift om ikke er klar over at 2011 modellerne (tidliger Sony anmeldelser) ikke har time shift.
Brugeravatar
Af michelskovbo
#165485
pipper skrev:Derfor mener jeg også at denne side her ikke er så troværdig mere. (bare giv mig hug)

Det er nemlig sådan at hvis man hedder Sony får man ikke så gode anmeldelser, men hedder man Panasonic - Ja så kan de positive sider ikke komme til for hinanden !:(
Jeg må nok være lidt på din side her. Og jeg synes der er smadder ærgeligt at de tv som Sony kommer med, ikke er på højde med LG, Samsung, Sharp, Panasonic - ifølge de tests her.

Kigger man på andre sider vinder Sony priser i stor stil - så enten er de andre sider for snæver synet og/elelr Sony-Fans ellers er dette site imod Sony?
Jeg synes det er underligt at tv test kan ha SÅ stor forskellighed fra de forskellige sites.
Brugeravatar
Af michelskovbo
#165486
Snurrerundtlyd skrev:Jeg vil have testet om man kan sætte TV på pause og afspille det forskudt. De skriver at man kan sætte TV på pause, men henviser kun til tidligere tests af Sony hvor optage-funktionen er testet, men tiligere Sony TV understøtter jo netop ikke time-shift.
Så ved at skrive at man har mulighed for time-shift og derefter kun at henvise til tidligere Sony tests giver jo ingen mening. Det virker som om man bare antager at Sony har time-shift om ikke er klar over at 2011 modellerne (tidliger Sony anmeldelser) ikke har time shift.
Jeg gentager så mig selv; Jo, der er kommet time-shift på de nye modeller :-)

Dvs at der ER timeshift på de nye modeller.
Der er knap på remote som hedder TV PAUSE, og der kan du pause TV, og vende tilbage til det du har set.
Af dwp
#165489
ja ud af 12 testede sony tv,har kun to fået topanbefaling og det sidste ligger hele 3 år tilbage...ikke meget må man sige
Af kennethbrdk
#165490
Mess skrev:
pipper skrev:Derfor mener jeg også at denne side her ikke er så troværdig mere. (bare giv mig hug)

Det er nemlig sådan at hvis man hedder Sony får man ikke så gode anmeldelser, men hedder man Panasonic - Ja så kan de positive sider ikke komme til for hinanden !:(
Jeg må nok være lidt på din side her. Og jeg synes der er smadder ærgeligt at de tv som Sony kommer med, ikke er på højde med LG, Samsung, Sharp, Panasonic - ifølge de tests her.

Kigger man på andre sider vinder Sony priser i stor stil - så enten er de andre sider for snæver synet og/elelr Sony-Fans ellers er dette site imod Sony?
Jeg synes det er underligt at tv test kan ha SÅ stor forskellighed fra de forskellige sites.
Det er jo det - gør det jo heller ikke nemmere at bestemme sig O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#165491
Mess skrev:
pipper skrev:Derfor mener jeg også at denne side her ikke er så troværdig mere. (bare giv mig hug)

Det er nemlig sådan at hvis man hedder Sony får man ikke så gode anmeldelser, men hedder man Panasonic - Ja så kan de positive sider ikke komme til for hinanden !:(
Jeg må nok være lidt på din side her. Og jeg synes der er smadder ærgeligt at de tv som Sony kommer med, ikke er på højde med LG, Samsung, Sharp, Panasonic - ifølge de tests her.

Kigger man på andre sider vinder Sony priser i stor stil - så enten er de andre sider for snæver synet og/elelr Sony-Fans ellers er dette site imod Sony?
Jeg synes det er underligt at tv test kan ha SÅ stor forskellighed fra de forskellige sites.
Vi giver credit når det er berettiget. Det er fløjtende ligemeget hvad der står på fronten af TV'et. I kan køre rundt i konspirationsteorier hvis det gør det nemmere for jer at sluge en udeblivende award, men vi har nu altså ikke noget imod Sony. Det her er ikke en børnehave hvor alle skal have en stjerne og et klap på skulderen for ikke at græde sig i søvn ;)
Brugeravatar
Af michelskovbo
#165494
Torben Rasmussen skrev: Vi giver credit når det er berettiget. Det er fløjtende ligemeget hvad der står på fronten af TV'et. I kan køre rundt i konspirationsteorier hvis det gør det nemmere for jer at sluge en udeblivende award, men vi har nu altså ikke noget imod Sony. Det her er ikke en børnehave hvor alle skal have en stjerne og et klap på skulderen for ikke at græde sig i søvn ;)
Det er rart med lidt input til netop hvorfor Sony, som de eneste ikke, opnår disse.
Jeg er meget farvet grundet mit arbejde, men ved jeg har mange kunder som undre sig, og tilsyneladende også et par brugere herinde.

Så jeg mener ikke det er en børnehave fordi man stiller spørgsmålstegn ved, hvorfor Sony ikke får disse "marks".

Mange andre sites giver netop disse "marks" til fx. Sony - og derfor er det besynderligt de ikke bliver givet herinde. Og hvis i mener Sony ikke har fortjent credit på dette, ville det være dejligt at vide HVORFOR de ikke er det. Hvad der netop gør at deres modeller ikke fortjener dette, i stedet for et "sådan er det bare" :-)
Af pipper
#165495
Meningen med sådan en side her skulle jo gerne kunne hjælpe folk med at anbefale et tv, hvis de er i tvivl.

Men så hjælper det jo ikke meget, når de kun har en hat på :((

Derfor - Se altid tv'et i butikken, og brug retur retten hvis det ikke lever op til ens forventninger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#165497
Børnehave-bemærkningen gik nu på, at I ikke kan antage at Sony burde få awards blot fordi andre får det. Deres Tv fejler ikke noget - de anbefales jo stadig i vores købsanbefalinger - de er bare altid lidt bagefter ift. den øvrige konkurrence, så de får ikke en Award ud af det. Hvis HX8xx-serien var kommet sidste år (til samme pris) så var situationen en anden, men pt. så virker de bare konstant som om de er en halv generation bagefter.
Brugeravatar
Af michelskovbo
#165499
Jeg mener bestemt ikke Sony burde få awards fordi Samsung, LG, Panasonic etc. får disse.
Jeg ville bare have en begrundelse hvorfor i (flatpanels)mener, at de test som Sony får ude i verden på deres TV, ikke er beretiget her på siden :-)

Når du skriver de er en halv generation bagefter, er det så på alt, design, billede kvalitet, funktionalitet eller noget andet?

Og andre sider som finder Sony som "Bedste LCD TV" er det så fordi de ikke fokusere på de samme ting som jer i en test? - Dette ved jeg selvfølgelig godt du ikke kan svare på da i ikke ved hvordan andre sites tester deres TV.
Det kan bare være meget misvisende som flere også skriver at andre sider roser et Sony tv til skyerne, hvorefter det bliver "skudt ned" på denne side.


Lidt facts:
Panasonic 19 Test - 12 TA = 63%
Samung 16 Test - 7 TA = 43%
LG 11 Test - 5 TA = 45%
Sharp 12 Test - 4 TA = 33%
Sony 14 Test - 2 TA = 14%
Philips 13 Test - 1 TA = 7%
Af Chabar
#165509
Nu kan jeg ikke lade være med at stikke til ilden, men synes sku i selv be'r om det.

Har i overvejet, at "de andre sites" måske giver Sony awards, fordi de er fan-boys, og ikke fordi Flatpanels er anti-Sony?

Sony har en stor fanskare (lige som f.eks. Philips har det) inden for TV, fordi de dengang det hed Billedrørs-TV havde styr på lortet. Den tid er forbi - som man kan se på Sonys (og Philips for den sags skyld) salg og markedsandele. De har sovet i timen og levet højt på deres navn for længe, i stedet for at levere varen.

Jeg er enig når der bliver sagt, at Sony bare konstant er en halv-generation bagud ift. konkurrenterne og det bør man ikke få awards af - uanset dit brand.
Af lennon
#165511
Enig - andre sites ? ! Internettet er så altomfavnende at alle kan finde et site som bekræfter/afkræfter det man gerne vil læse . Mht seriøse fladskærmsanmeldelser beskæftiger entusiaster sig ofte med AVforums - Hdtvtest - og Flatpanels . Sony kan stadig være det rigtige valg for mange uden at være bedre end Samsung på de sidste billed marginaler .
Af ninjai
#165512
Nu har jeg læst anmeldelsen endnu engang, og må give Mess ret i at det virker lidt som om i har noget imod Sony.
Anmeldelsen virker lidt forhastet og i går ikke nær så meget i dybden med tingene som på samsung og pana.

Der kriteseres for flere punkter som også er gældende på eksempelvis samsungs es8005:
bl.a. smart tv platformen er forvirrende, tiltning af 3d forsvinder ved aktive 3d, reflektioner.

billedet som i tog under Undersøgelsen i et mørkelagt rum er ikke taget ordentligt, det er helt tydeligt at kameraet var rystet da i tog billedet, hvilket for mig tyder på at der var lidt travlt med at få testen ud.
"Den sorte farve er også betydeligt mere grålig, når skærmen betragtes fra en yderlig vinkel. Se nedenfor." i de andre anmeldelse plejer i at skrive at det er et typisk problem på edge led tv. burde i også nævne her for at være fair :)

Men hey.. det er nok en af de mest positive sony anmeldelse jeg har set herinde så thumbs up

og med hensyn til smart tv, så har du nok ret i at de er lidt halv hjertet inde med deres eget platform.. men det er nok fordi de satser på Google Tv platformet som der godt kunne pointeres.

for mig kan es8005 og hx855 bare ikke sammelignes fordi prisforskellen er så stor og det tror jeg sagtens kunderne kan se.

blot nogle kritik, for at sætte et andet perspektiv ind på anmeldelsen :)
Senest rettet af ninjai 11. maj 2012, 21:49, rettet i alt 1 gang.
Af ninjai
#165513
Er det forresten muligt at i laver testen på clouding og backligt bleeding
med LED Dynamic Control slået til og ikke fra?