Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#163199
bobabee skrev:Du nævner fint Airplay funktionen, men jeg vil lige tilføje, at det sagtens kan lade sig gøre at afspille filer fra en computer via Boxee appen til iPad. Ja, det kræver jo så, man har iPaden.
Opret en bruger på Boxees hjemmeside for at blive stillet om til download til enten Pc eller Mac. Programmet installeres og vælg hvilke mapper du ønsker at dele via Boxee 'serveren'/programmet.
Installer nu iPad appen Boxee og du vil kunne streame dine film til Apple TV - uden kabler og pjat.

:)
Godt tip. :) Hvordan er dine erfaringer med de mange forskellige videoformater?
Af bobabee
#163212
Rasmus Larsen skrev:

Godt tip. :) Hvordan er dine erfaringer med de mange forskellige videoformater?
Jeg har ikke forsøgt med så mange forskellige videoformater endnu, men jeg skal da absolut have det afprøvet med MKV, VOB osv. Indtil videre har det bare været videoformater som divx og avi. De virker til gengæld upåklageligt. Det kunne også være godt, at få det til at virke med undertekster. Jeg vender tilbage, så snart jeg ved mere.

Mvh Christian
Af bobabee
#163213
Rasmus Larsen skrev:Der er nu kommet jailbreak til den gamle Apple TV 2 med den nye brugerflade: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=25432

Udsigterne til jailbreak på Apple TV 3 ser dog ud til at være lange.
Kender du sitet http://www.filecore.com ?

De arbejder tilsyneladende, som du kan læse på første side, på en update til Apple Tv 3. Håber snart den kommer. Når det kan lade sig gøre på den forrige model, så flasker det sig jo nok også til den nye

:p
Af kristiansj
#163280
Det er sikkert et dumt spørgsmål men skal de enheder appleboksen kan se være tilsluttet trådløst eller kan den fint se f.eks. en stationær der er tilsluttet ens netværk med kabel?

Går ud fra at det ikke er noget problem men ville lige være sikker....

mvh
Kristian
Af bobabee
#163291
kristiansj skrev:Det er sikkert et dumt spørgsmål men skal de enheder appleboksen kan se være tilsluttet trådløst eller kan den fint se f.eks. en stationær der er tilsluttet ens netværk med kabel?

Går ud fra at det ikke er noget problem men ville lige være sikker....

mvh
Kristian
Hej Kristian

Hvis du vil bruge Apple Tv sammen med en ekstern enhed - givet, at den er kompatibelt med apples produkt, så skal den være på samme netværk. Om det så er trådløst eller ej burde ikke have nogen betydning. Samtlige mine maskiner er på trådløst netværk, men på det samme netværk for at kunne bruge Airplay featuren f.eks.

Håber det svarede på dit spørgsmål.

Mvh Christian
Af bobabee
#163295
Rasmus Larsen skrev:
Godt tip. :) Hvordan er dine erfaringer med de mange forskellige videoformater?
Nu bliver det vildt og her er der vist noget af et svar

http://airparrot.com/

Med programmet kan man, hvis man ejer en Mac computer, gengive hele skærmens billede indholdet underordnet.

http://www.airserverapp.com -dette program virker også interessant, da de praler af at have et meget mindre delay end det vi kender fra brug med iPad og Apple Tv.

Mvh Christian
#163298
Jeg vil lige tilføje, at Mountain Lion (ML) vil have en lignende funktion, som Airparrot(AP). Her er en artikel om det;

http://www.pocket-lint.com/news/44436/a ... or-machine

Derfor er AP måske kun for dig, som bare ikke kan vente på ML til sommer. Man kan også bare installere trial versionen af AP, men så er den begrænset til ca. 20 minutters visning. AP lover dog, at deres app skal være bedre end ML. Og der er da også visse fordele. F.eks. kan AP, i modsætningen til MLs version, fungere på ældre mac computere, hvor MLs version kun vil virke med intel mac computere.

(Og ja - APs eller MLs airplay features betyder, at du kan smide hele din skærm op på TV skærmen via Apple Tv 2 eller 3.)

Mvh Christian
Af kjelds
#163324
Har lige prøvet boxee app'en til iPad i sammenspil med ATV3. Det er den hidtil bedste løsning til afspilning af MKV filer på ATV3 jeg har prøvet, den er dog ikke fejlfri. Især ved panorering er der store problemer, hvor billedet hakker henover skærmen. Lydsiden er heller ikke optimal. Her kan jeg kun få stereo ud. Desuden opstår der kraftig "pixelering" når man streamer scener med masser aktivitet, hvor det er tydeligt at der mangler båndbredde mellem iPad'en og ATV3.

Har derudover prøvet med AVPlayerHD, som levere knald god kvalitet på iPad, men det er kun muligt at streame til ATV3 via skærmduplering og der er den aldeles uanvendelig. Har også prøvet playable, som levere en rent udsagt elendig kvalitet og slet ikke fungere med ATV3. Så tak for tippet med boxee, kan blive løsningen indtil jailbreak kommer.
Af bobabee
#163405
kjelds skrev:Har lige prøvet boxee app'en til iPad i sammenspil med ATV3. Det er den hidtil bedste løsning til afspilning af MKV filer på ATV3 jeg har prøvet, den er dog ikke fejlfri. Især ved panorering er der store problemer, hvor billedet hakker henover skærmen. Lydsiden er heller ikke optimal. Her kan jeg kun få stereo ud. Desuden opstår der kraftig "pixelering" når man streamer scener med masser aktivitet, hvor det er tydeligt at der mangler båndbredde mellem iPad'en og ATV3.

Har derudover prøvet med AVPlayerHD, som levere knald god kvalitet på iPad, men det er kun muligt at streame til ATV3 via skærmduplering og der er den aldeles uanvendelig. Har også prøvet playable, som levere en rent udsagt elendig kvalitet og slet ikke fungere med ATV3. Så tak for tippet med boxee, kan blive løsningen indtil jailbreak kommer.
Du har fuldstændig ret. Boxee vil kun være en midlertidig løsning for mit vedkommende også -og glæder mig som et lille barn til et ATV3 hack. Har installeret Mountain Lion Developers Preview på min macbook, som skulle have airplay funktionalitet. Det virker desværre bare ikke på min macbook pro mid 2010 og jeg har læst på diverse fora, at det også er tilfældet med rigtige mange af de nyere modeller. Det kan selvfølgelig hænge sammen med, at ML stadig er på udviklingsstadiet og først er klar engang til sommer. Men lur mig om Apple ikke er frække nok til kun at give de nyere modeller adgang til Airplay for at øge salget af nye computere.

Men prøv Airparrot, hvis du vil prøve at smide din Apple computer op på tv'et - det leverer ikke en særlig god opløsning, men det virker nogenlunde. Der må da snart være nogen, der finder på noget lignende og så kom da for pokker med den opdatering, så man kan bruge sit trådløse keyboard til ATV :-)
Af william
#163505
Vil lige høre om man kan bruge det der airplay via appen movie player?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#163507
Ja, det kan man - hvis du hentyder til Apples egen Movie Player.
Af william
#163509
Nej det tror jeg ikke det er, det er en app ved navn movie player, hvor du kan se alverdens fil typer i, eksempelvis dem fra et canon kamara. kunne være smart hvis den kunne vise det på fladskærmen via apple tv.