Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
#153885
Wendigo skrev:Mit trofase Philips 28PW8807 CRT widescreen, må holde indtil 2012 tv'erne udkommer. Jeg er overhovedet ikke overbevist med 2011 producenternes svar på deres bedste tv'er.

De er stadig for ringe, i en eller anden grad.
Problemet med nørde-fora som dette er, at man let kan forledes til at få den opfattelse. Hvis alle skærme vitterlig døjede med de skavanker, som nævnes her med stor hyppighed, ville jeg være tilbøjelig til at give dig ret.

Det er dog heldigvis langtfra tilfældet.
Af Letten
#153889
edinger skrev:
Wendigo skrev:Mit trofase Philips 28PW8807 CRT widescreen, må holde indtil 2012 tv'erne udkommer. Jeg er overhovedet ikke overbevist med 2011 producenternes svar på deres bedste tv'er.

De er stadig for ringe, i en eller anden grad.
Problemet med nørde-fora som dette er, at man let kan forledes til at få den opfattelse. Hvis alle skærme vitterlig døjede med de skavanker, som nævnes her med stor hyppighed, ville jeg være tilbøjelig til at give dig ret.

Det er dog heldigvis langtfra tilfældet.
Meget enig.

Husk også, at hvis du kunne læse lige så grundige anmeldelser af dit gamle CRT TV, ville du også opdage at det har sine mangler.

Og så lige en lille hemmelighed: man vil også finde noget at kritisere på næste års modeller, så kan du så vente til 2013, 2014, 2015......

Mit råd er at springe ud i det, men lad være med at købe de dyreste topmodeller. Et mellemklasse plasma er et godt bud og sandsynligvis bedre end dit trofaste CRT -der er sket en del.
Brugeravatar
Af edinger
#153905
Letten skrev:Mit råd er at springe ud i det, men lad være med at købe de dyreste topmodeller. Et mellemklasse plasma er et godt bud og sandsynligvis bedre end dit trofaste CRT -der er sket en del.
Med fare for, at det udvikler sig til rygklapperi... ;) ... Fuldstændig enig!

Jeg skulle mene, at en mellemklasse(plasma)skærm vil kunne tilfredsstille langt de flestes behov.
Af make
#153951
Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal konkludere. Er HX720 generelt bedre end EX720? .. eller er det spild af penge at give ca 2000 kr extra for HX720. Jeg overvejer om jeg skal købe et EX720 eller HX720. EX720 er steget i pris og HX720 er faldet.
Af make
#153957
HenrikA skrev:Lige en ting til, hæfter mig lidt ved skaphed sat til 50, plejer den ikke er blive sat til min. mere eller mindre i alle tests?
Dette kunne jeg også godt tænke mig at få svar på
Af Wendigo
#153962
Der er jo altid chance for at samtlige producenter forbedrer deres TV til næste år. Der har bare ikke været noget banebrydende endnu, til at det kan erstatte mit 28PW8807.


Det giver overhovedet ingen mening, hvorfor jeg skulle udskifte det med fx et HX720. "nårh for satan, så må jeg shu bare håbe jeg ikke får et med alt for meget backlight bleeding, det er jo også kun 8.000kr host host jeg kaster efter det"

eller et plasma "nårh det er jo kun lidt blæsersøj eller buzzing, ingen problemer der"

Penge smidt lige ud af vinduet. Satser på at 2012 bliver det år, hvor alle producenterne tar' sig sammen, og får lavet noget ordentligt for en gangs skyld.

PS: Sorry for mit måske lidt sure indlæg her, men nu skete det altså :)
Af Thomas Fisker
#154007
Kjartank skrev:Har HX720 ARC? Jeg kan ikke finde informationer om det nogen steder. Og hvad med Sharp LE831?
HX720 har ARC på HDMI 1, le831 ved jeg ikke med, men jeg vil helt sikkert tro at den også har
Af Letten
#154010
@Wendigo

Du kommer til at vente i evigheder, det perfekte TV bliver ikke lavet foreløbigt.

Mens du sidder og kigger på dit (undskyld) lille 28" billerørsTV med udvasket fosfor, kunne du have nydt flotte HD udsendelser på en stor og god fladskærm.

Backligt bleed er mest et problem for filmentusiaster der vil sidde og se (mørke) film i mørklagt stue. Til almindelige dagligdags brug er det ikke et problem.

Plasma, blæser og buzz er ikke værre end det altid har været, der er nok bare lidt flere der synes de vil skrive om det på disse fora. Nogen hører det ikke, nogen lever med det, andre generes og vil ikke leve med det (den sidste gruppe er et lille mindretal).

Jeg havde selv samme holdning som dig til fladskærmsTV og skiftede mit elskede Philips Blackline S CRT ret sent og købte et mellemklasse Sony KDL-40W5500 i 2009. Jeg har ikke fortrudt, savner det absolut ikke.

Blev lidt rystet første gang jeg så en "mørk" film en aften hvor jeg ikke havde fået tændt lidt lys efter mørkets frembrud - ujævnt lys!, ser det faktisk ikke mere - nyder bare alle de andre fordele. Er faktisk imponeret over sortniveauet ift. mit CRT.

Vil selv supplere med et Samsung LED D7005 eller D8005 og ved godt der backlight bleed - men anser det som en uvæsentlig detalje for mig - venter bare på at 55" kommer 2-3.000kr længere ned i pris :-)
Af Wendigo
#154031
Letten: Det CRT Philips jeg har, er altså ikke bare et eller andet random lowend CRT skærm model.

Det er et af Philips highend crt med 100Hz digital scan og natural motion. Og billedet står knivskarpt. Og sort niveauet, er så kulsort som det overhovedet kan blive. Det lider nemlig ikke af de ting som jeg tar' rigtig alvorligt på lcd/led: shadow detail, sort niveau, backlight bleeding/clouding. Fx de 3 ting, er overhovedet ikke tilstede på mit TV.


Selvfølgelig kunne det være fedt at se udsendelser i HD opløsning og se blu ray film, specielt på en 42'', som min stue er optimeret til. Men det må vente til producenternes udspil i 2012.
Jeg ved godt at det perfekte tv heller ikke kommer i 2012, men jeg kan da håbe de har forbedret sig lidt i forhold til 2011.

Har ihvertfald sat mig for, at uanset hvad, så skal der indkøbes et lcd/led/plasma i 2012.

:)
Brugeravatar
Af edinger
#154033
@Letten:

Herlig pragmatisk tilgang! :)
Af byte
#154038
Ok vil prøve at svare på det som du egentlig spurgte om. Har lige købt EX720, billedet står meget skarp også sammenlignet med mit Samsung tv, rigtig god brugerflade som fungerer, mener generelt at Sony er et overset tv, da nogle måske syntes at designet ikke er ligeså smart som samsung. Samtidig kører Sony kampagne i øjeblikket, så du enten får gratis Dongle med eller billig PS3.
Mener ikke at det er de ekstra penge værd at gå op i en større model
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#154121
crt_man skrev:Tak for endnu et fin test. Jeg har kigget lidt efter Sony modellerne på det seneste. Nu har du testet både EX720 og HX720. Hvor tror du NX720 placerer sig ifht. sine brødre? Er det helt det samme panel som EX eller ligger det tættere på HX? Og gør PRO chippen i HX overhovedet nogen forskel andet end hurtigere frameinterpolering?
Jeg skal starte med at beklage den sene tilbagemelding på jeres spørgsmål.

NX720 har jeg desværre ikke så meget kendskab til andet end de få gange jeg har set den på udstillinger, messer osv. Umiddelbart synes jeg dog ikke den adskiller sig så meget fra de to andre, ud over, at den naturligvis har en noget blankere front.

I mit hoved er PRO-chippen fin, men den adskiller sig ikke rigtig for så meget andet på markedet pt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#154122
gæsten skrev:Mange tag for den gennemførte anmeldelse. Dog en anelse skuffende resultat. Jeg havde sat hovedet efter HX720, men synes du i stedet det ville værd at kigge på Sharps LE831S, da de er i samme prisleje, til allround brug.
HX720 har lidt små problemer, og Sharp LE831S, kan heller ikke sige sig helt fri, men ja, jeg synes sidstnævnte kommer bedst ud i det overordnede perspektiv, hvilket også illustreres af, at jeg tildelte den en anbefaling. Men det kommer naturligvis også an på, hvordan man prioriterer og hvor meget mediefunktioner osv. betyder.