Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wendigo
#153508
pipper skrev:Hallo hallo. Så ringe er sort niveau'et jo heller ikke.

Har du set det "live" ?
Ja, jeg har set det live. Og skal derned igen her imorgen, med Rasmus's indstillinger.
Af pipper
#153522
Nu ved jeg godt at Rasmus,s indstillinger er de rigtige, men derfor er det jo ikke sikkert at du syntes det er sådan du vil have det.
Personligt stiller jeg aldrig min "kontrast" så højt som diverse test anbefaler. Jeg syntes det er alt alt for lys.

Mht. sort niveaet. Prøv at stille "sort korigering" på f.eks "lav".

mvh
Af Wendigo
#153538
Nu har jeg ihvertfald sendt en e'mail til Sony support, om alt det her virkelig kan være rigtigt.
Dem ude i Sonycenteret, nærmest rystede på hovedet, da jeg viste dem testen, og de så at fx sort niveauet, var milepæl forud på deres budget EX720, i forhold til det her highend HX720.

Det giver heller ingen mening i min verden, hvorfor de skulle gøre sort niveauet dårligere på en nyere og så tilmed highend model.

Og ang. det med backlight bleeding, var også med i min afsendte e'mail til Sony. Jeg kunne godt mistænke lidt, at den sony HX720 der er blevet testet her, er en mandags model. Eller måske er blevet beskadigt på en eller anden måde vejen frem til flatpanels.dk

Fjernsynet stod til gengæld rigtig flot, efter det blev sat til Rasmus's indstillinger. Fik ikke rodet så meget mere med det, da jeg var i lidt tidspres. Men skal helt klart derud igen, når jeg har fået svar fra Sony support, og eventuelt fra Rasmus i starten af næste uge.
Af pipper
#153539
Vil det sige at du ikke kunne se det dårlige sort niveau i butikken.?
Af Mysen
#153540
Du kan ikke se det dårlige sortniveau i en butik, når det ikke er dårligere. Her vil reflektioner og filter på fronten have langt større indflydelse. Det er når man ser film om aftenen, at en model som den testede har mangler både mht. sort og bleeding.
Af pipper
#153597
Jeg havde chancen for at stå og sammenligne HX720 og EX720 idag.

Der er helt klar forskel med HX720 som klar vinder ifg. mig.

HX720 har et noget bedre og klar billede, men EX720 har et mere grumset billede. Her er også en del støj rundt om de forskellige tekster der er på skærmen.
Brugeravatar
Af edinger
#153601
@pipper:

Som bekendt kan selv en VT30'er blegne i sammenligning med mere inferiøre skærme i en butiksopsætning.

Du kan derfor ikke nødvendigvis stole på det, du mener at have konkluderet.

Det virker dog ganske sandsynligt, at HX720 out-performer EX720 på de nævnte parametre.
Af THM
#153602
grums omkring tekst kan også skyldes kunstig skarphed...
Af pipper
#153604
Hvad menes med kunstig skarphed?
Af Mysen
#153611
At tv'et forstærker kanter med en forhøjet kontrast omkting forskellige ting. Eksempelvis sorte linjer ved siden af den hvide tekst.
Af pipper
#153612
Så er det jo heller ikke forkert at sige at HX720 er bedre end EX720 på dette punkt.

Det er jo ikke noget man kan justerer sig ud af.
Af THM
#153624
pipper skrev:Så er det jo heller ikke forkert at sige at HX720 er bedre end EX720 på dette punkt.

Det er jo ikke noget man kan justerer sig ud af.
jo hvis det du så skyldes kunstig skarphed kan man skrue ned for denne(skarphed i menuen).
har set ex720 i butik ved flere lejligheder. i bilka så billedet forfærdeligt og meget grumset ud. i kt radio så det ganske klart ud. min pointe er at man ikke skal glemme kildens betydning
Af Kickstart
#153871
Mit HX720 40 tommer har hverken bleeding eller lyse områder ved skæv synsvinkel etc. Det er kulsort, intet mindre og jeg er MEGET tilfreds :).
Af Wendigo
#153882
Kickstart skrev:Mit HX720 40 tommer har hverken bleeding eller lyse områder ved skæv synsvinkel etc. Det er kulsort, intet mindre og jeg er MEGET tilfreds :).
Tror også det er forskelligt fra model til model. Det beviser testen af skærmen her på siden, jo også. Som desværre led af ret meget backlight bleeding/clouding

Mit trofase Philips 28PW8807 CRT widescreen, må holde indtil 2012 tv'erne udkommer. Jeg er overhovedet ikke overbevist med 2011 producenternes svar på deres bedste tv'er.
De er stadig for ringe, i en eller anden grad.