Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Highjack
#148018
dynamisk kontrast - baglys, som er med til at giver et bedre billede.
jeg ved godt at det kan give et kunstigt lys
Derfor spørger jeg også om i har testet med energibesparelse profil.
som har locol dimming. jeg kan godt læse i skiver at den ikke har nogen effekt.
Senest rettet af Highjack 19. sep 2011, 17:26, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
#148029
Highjack skrev:dynamisk kontrast - baglys, som er med til at giver et bedre billede
Dynamisk kontrast er normalt noget af det allermestmest destruktive for billedet !
Af Highjack
#148032
Ja det er også min erfaringer på andre modeller jeg har haft.
men det oplever jeg ikke på samme måde med mit nye philips.
de er jo også derfor jeg spørger torben og rasmus om de har prøvet i deres test.
Af Highjack
#148035
for i øvrigt tak for svarene. :o
er vi ikke enige om at jo mer baglys bedre sort hvis man kan bruge dimming.?
Af PUCH
#148344
Meget god test. Jeg overvejer at købe dette TV, men jeg er meget usikker på input lag'et. Du skriver, at input lag'et er OK til "sporadisk spillbrug". Desuden skriver du "spilkonsollen" som en af målgrupperne. Jeg har tænkt mig at bruge TV'et temmelig meget for gaming, sandsynligvis et par timer hver dag. Mostly FIFA, men også lidt skyde/action spil. Tror du input lag'et vil være et stort problem for mig?
Af ivermorten
#148416
Jeg har netop erhvervet mig sådan et tv... kan det passer at jeg skal bruge en dongle for at få trådløs internet på den? - for jeg kan ikke vælge trådløs internet sådan som det ser ud nu?
Af PUCH
#148530
ivermorten skrev:Jeg har netop erhvervet mig sådan et tv... kan det passer at jeg skal bruge en dongle for at få trådløs internet på den? - for jeg kan ikke vælge trådløs internet sådan som det ser ud nu?
Ja, det er rigtigt. Den koster 499 kr på Komplett.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#148534
PUCH skrev:Meget god test. Jeg overvejer at købe dette TV, men jeg er meget usikker på input lag'et. Du skriver, at input lag'et er OK til "sporadisk spillbrug". Desuden skriver du "spilkonsollen" som en af målgrupperne. Jeg har tænkt mig at bruge TV'et temmelig meget for gaming, sandsynligvis et par timer hver dag. Mostly FIFA, men også lidt skyde/action spil. Tror du input lag'et vil være et stort problem for mig?
At jeg nævner "spilkonsol" i det afsluttende skema, er egentlig mest pga. 3D-ydelsen og den smarte Multi-view funktion.

Fifa stiller jo krav til hastigheden på Tv'et. Det kommer meget an på øjet der ser og min holdning er, at plasma-TV klarer sådanne spil bedst. Jeg ved dog også, at for mange, betyder den minimale forsinkelse (som input lag trods alt er), ikke det helt store for oplevelsen. Uanset hvad skal du dog slå systemer som HD Natural Motion fra. Mit bedste råd er egentlig at få prøvet dig frem. Hvis du ikke lige kan finde et 7606T i handlen, så er Philips 6606T nogenlunde på samme niveau, hvad angår input lag.
Af Nyhuus
#148539
Rasmus Larsen skrev:
PUCH skrev:Meget god test. Jeg overvejer at købe dette TV, men jeg er meget usikker på input lag'et. Du skriver, at input lag'et er OK til "sporadisk spillbrug". Desuden skriver du "spilkonsollen" som en af målgrupperne. Jeg har tænkt mig at bruge TV'et temmelig meget for gaming, sandsynligvis et par timer hver dag. Mostly FIFA, men også lidt skyde/action spil. Tror du input lag'et vil være et stort problem for mig?
At jeg nævner "spilkonsol" i det afsluttende skema, er egentlig mest pga. 3D-ydelsen og den smarte Multi-view funktion.

Fifa stiller jo krav til hastigheden på Tv'et. Det kommer meget an på øjet der ser og min holdning er, at plasma-TV klarer sådanne spil bedst. Jeg ved dog også, at for mange, betyder den minimale forsinkelse (som input lag trods alt er), ikke det helt store for oplevelsen. Uanset hvad skal du dog slå systemer som HD Natural Motion fra. Mit bedste råd er egentlig at få prøvet dig frem. Hvis du ikke lige kan finde et 7606T i handlen, så er Philips 6606T nogenlunde på samme niveau, hvad angår input lag.
Er det korrekt forstået at det er nogle seperate 3d briller man skal have for at kunne benytte denne multi view gaming funktion?

Iså fald, ved du hvad det er fornogle og hvor man kan anskaffe sig dem.
Jeg har kigget på phillips hjemmeside, og googlet diverse ting, dog uden held.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#148540
Nyhuus skrev:Er det korrekt forstået at det er nogle seperate 3d briller man skal have for at kunne benytte denne multi view gaming funktion?

Iså fald, ved du hvad det er fornogle og hvor man kan anskaffe sig dem.
Jeg har kigget på phillips hjemmeside, og googlet diverse ting, dog uden held.
Ja det er rigtigt. Man skal have et par briller med 2 venstre-glas og et par med 2 højre-glas. Jeg ved faktisk ikke hvad Philips kalder dem og er ikke selv stødt på dem.

Jeg er i øvrigt 99 % sikker på, at du også kan bruge LG (hvis du kan finde dem).
Af Nyhuus
#148541
Rasmus Larsen skrev:
Nyhuus skrev:Er det korrekt forstået at det er nogle seperate 3d briller man skal have for at kunne benytte denne multi view gaming funktion?

Iså fald, ved du hvad det er fornogle og hvor man kan anskaffe sig dem.
Jeg har kigget på phillips hjemmeside, og googlet diverse ting, dog uden held.
Ja det er rigtigt. Man skal have et par briller med 2 venstre-glas og et par med 2 højre-glas. Jeg ved faktisk ikke hvad Philips kalder dem og er ikke selv stødt på dem.

Jeg er i øvrigt 99 % sikker på, at du også kan bruge LG (hvis du kan finde dem).
mange tak for dit hurtige svar. Det var også sådan jeg i første gang forstod det.

Jeg prøver at lede videre og ser om jeg kan finde frem til dem :) Det er ivertigfald en funktion jeg skal have afprøvet
Af Nyhuus
#148543
Hvis det skulle være til interesse for andre, så kontakte jeg Philips via deres web chat og fik at vide at brillerne endnu ikke er kommet ud, men at de kommer snart. Brillernes model nummer er PTA436
Velkommen til Philips chat, du chatter med Martin. Hvordan kan jeg hjælpe dig ?

Martin: Hej, Hvad kan jeg hjælpe med?

Besøgende: Hejsa. Jeg har set af de nye 7606 har mulighed for duel view gaming i fuldskærm, vha 3d teknologien.
Jeg har forstået at man skal have nogle bestemte 3d briller, et par med 2 højre glas og et par med 2 venstre glas

Besøgende: Dog kan jeg ikke finde noget om dem på jeres hjemmeside. Kan du hjælpe mig med hvad det er for nogle?

Martin: Ja, lige et øjeblik.

Besøgende: Super!

Martin: 3D gaming brillene hedder PTA436, dog er de så nye de ikke er på philips hjemmeside endnu.

Besøgende: Okay, det forklare hvorfor jeg har haft svært ved at finde dem.
Har du noget ide om, om de er kommet ud til nogle forhandlere endnu, eller hvornår det forventes at de kommer?

Martin: Hvis du hænger på, ringer jeg lige til vores order kontor for at se om der er nogle der har bestilt dem

Besøgende: Det lyder godt, jeg afventer

Martin: De er ikke kommet ud endnu, men de skulle være i butikkerne i slutningen af oktober.

Besøgende: Okay, det er helt iorden

mange tak for din hjælp

Martin: Det var så lidt, Fortsat god dag

Besøgende: Tak og i lige måde
Af Wagner545
#148661
Hjælp!!

Jeg har købt dette fjernsyn, men mine digitale kanaler bliver ikke fundet når jeg søger efter dem. Det er kun DR1, DR2 og TV2 der bliver fundet digitalt.

Jeg havde en Zaptor boks før og der havde jeg alle mine kanaler digitalt og jeg havde også omkring 6 HD kanaler.
Nu kan jeg ikke finde nogle HD kanaler, og alle mine analoge kanaler er helt vildt dårlige med sne på.

Jeg har prøvet at søge efter kanaler med specifikationer fra Stofanet(som er min udbyder) men det hjalp ikke på sagen. Det er med symbolerate på 6900. Netværksfrekvens er på 346 MHz.
Jeg kan dog ikke indtaste netværks ID(0) nogle steder?
QAM modulation skal være 64 men kan ikke indtastet.

Der er jo DVB-C og MPEG4 tuner i fjernsyn så jeg skal da ikke ud og have CA moduler og alt muligt andet skal jeg det?
Min far har et samsung fjernsyn i huset med DVB-C tuner og han kan se alle vores kanaler digitalt også dem i HD uden noget CA modul.

Hvis nogle har en løsning til mit problem så skriv endelig.

(Ps undskyld hvis jeg har postet forkert. Jeg er ny her inde)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#148662
Wagner525: Dit problem er et typisk resultat af, at Tv'et ikke har fået netværks-ID'et. Jeg kan ikke huske præcis, hvor netværks-ID'et indtastes på Philips-modellen, men prøv at søg lidt rundt i menuen.

Jeg er 99 % sikker på, at du får alle dine kanaler igen, når du finder det rigtige felt til at indtaste nummeret.