Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
#5123
Ja, overskriften siger egentlig allerede det hele, men for lige at præcisere så tænker jeg på Electric City's aktuelle tilbud på et LG 37LC2R 37" LCD tv plus en LG "hjemmebiograf" LH-R 5500 plus et Just Rack tv-bord i aluminium for kr. 14.999. Man kan også nøjes med kun at købe tv'et til kr. 14.699... :p

Anyway, man kan kun se specs på det tyske website, og de adskiller sig fra en produktfolder man kan downloade.

Jeg tror faktisk mest på produktfolderen, og det lyder jo ganske lovende! Men det er slet ikke til at finde ud af, om tv'et benytter CCFL eller EEFL (LED?) baggrundsbelysning ligesom LB1-serien. På det tyske site nævnes der faktisk heller intet omkr. den baggrundsbelysning der benyttes i LB1-serien.

Er der nogen her, der måske kender lidt til tv'et? Desværre har jeg p.t. lidt problemer med at kigge ud til Electric City, da Ã…rhus Sporvejes busser p.t. holder en lille tvangspause... :(

Tv'et lyder ellers rigtigt lækkert, og så er det et af de få LG-modeller, der ikke har højttalere i siden, hvilket generer mig umådeligt!

Takker på forhånd!

/az
Af Rolfiboy
#5132
EEFL er ikke Led baggrundsbelysning, men en form for cold catode med udvendige elektroder som blandt andet giver bedre levetid og mindre varme, og der er vist også nogle andre fordele:) altså en klart fordel
Brugeravatar
Af azrael
#5134
Ja, jeg mente heller ikke selv, at der faktisk var tale om LED backlight, men mente at have læst noget i den stil et sted. Det er dog bedre end normale CCFL lamper, så som du siger, er det en klar fordel...

Nu mangler vi så bare at finde ud af om LG'en har EEFL og om modellen overhovedet er værd at kigge på... :p

/az