Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mhoram
#41021
Hej

Jeg ved ikke om dette indlæg hører til her eller ovre i Kabler, men prøver her, da det også omhandler PX80.

Jeg er ved at have overbevist mig selv godt og grundigt om at jeg skal anskaffe mig et 37px80.

Jeg har læs et par anmeldelser og her har jeg set at px80 ikke er fuld HD.

Da jeg skulle ud og købe HDMI kabel til mit nuværende fjernsyn, kom jeg ved en fejl til at købe et der ikke kunne føre signaler i 1080p (kun 1080i).

Mit spørgsmål er, om jeg får noget ud af at købe et nyt kabel der kan føre 1080p, hvis px80 alligevel ikke kan vise fuld HD.

Håber i kan hjælpe mig, da jeg er noget forvirret over alle de forskellige betegnelser.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41023
Ùmiddelbart nej, men står der specifikt på kablet at det ikke undestøtter 1080p? Eller står der bare at det kun er certificeret til 1080i?
Af Mhoram
#41024
Tak for svaret

Det er vist certificeret til 1080i, men kunne muligvis understøtte 1080p, men min ps3 kan højest sende i 1080i når jeg tester den på mit nuværende fjernsyn, et 32" Toshiba Regza.

Vil det sige at et nyt kabel er overflødigt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41028
Understøtter din nuværende skærm modtagelse af 1080p? Det vil unægteligt være en fordel at kunne modtage 1080p24 når du nu har en BluRay afspiller og da PX80 kan afspille film ved x24 Hz.
Af Mhoram
#41029
Det er en anden ting der undre mig. Fjernsynet er kun 720p, men den kan vise det, hvis jeg sætter min ps3 til 1080i.

Men du siger altså at et HDMI kabel der er certificeret til 1080p skal bruges for at jeg kan se 1080p24 på px80?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41032
Dit TV nedskalerer signalet når det er modtaget. Af samme grund er det ret vigtigt om det kan MODTAGE 1080p eller blot 1080i. Hvis det ikke kan modtage 1080p, så kan din PS3 ikke sende dette signal til det.

Et kabel kan sagtens have en klassifikation der ikke når op på 1080p og stadig være i stand til at overføre 1080p. Et 1080p certificeret kabel giver dig blot en garanti for at det kan overføre signalet, hvor det andet kabel reelt set KUNNE være af for dårlig kvalitet til at kunne bære signalet uden tab.