Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jfjkd08
#40812
fuckede lige up, se nedenunder
Senest rettet af jfjkd08 9. jul 2008, 12:26, rettet i alt 1 gang.
Af jfjkd08
#40814
yakken skrev:Ja, PZ80 er fuld HD og det i sig selv giver en merpris. Om du så har brug for det, må være op til dig selv, men de færreste har brug for fuld HD på et 42" TV.
Men udover full hd har pz så ikke et bedre billede, mener jeg du har skrevet i en anden tråd? eller tager jeg helt fejl?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#40829
Masterfelix skrev:Hvorfor er det ikke nødvendigt med full Hd hvis man sidder tæt på sin skærm!! Hvad med Mpeg4 skal man ikke bruge det til noget???
Skal kun spille med min laptop på skærmen ikke rigtig surfe!!!

men er plasma så det jeg skal gå efter???

Plasma = bedste billede

Lcd = levetid og ikke burn in

Hvad med blæsere i plasma larmer det ikke???
42" skærme er ikke store nok til at retfærdiggøre fuld HD. Du skal sidde under 1.5 m fra dit TV for at have glæde af det.

Dine ligninger er ikke korrekte - levetiden er den samme for LCD og plasma. Dette er beskrevet i mange tråde og jeg husker at have forklaret det indenfor den seneste uge. Du kan evt. søge på mit navn og så "halveringstid".

Visse LCD modeller har også blæsere, men om blæseren larmer er forskelligt.
Af Masterfelix
#40857
Hej Tak for alle svarene det hjælper at høre fra nogle eksperter!!

Men Hvis jeg vil tilslutte min laptop med hdmi og spille feks. cod4 og min pc kan klare alt detail på high og 1920*1080 i opløsning ville det så dårligt ud eller hva???

kan så jeg kan købe px80 til 7000kr ved getmore

og pz80 koster 9500kr det er selvfølgelig 2500kr mere for full hd!!

men det store spørgsmål er jo så er det nødvendigt når jeg kommer til at side 2.5-3M væk fra skærmen??? eller vil px80 gøre jobbet??

skal ikke bruge skærmen til at surfe på kun spille!!!

Hvad med getmore? kan man godt bestille skærmen der??

en masse spørgsmål men i hjælper virkelig med at træffe min beslutning af hvilket fjernsyn jeg skal købe!!

hvad med mpeg 4 hvad er det ??? som feks. pz800 har

Mvh. Thor
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#40879
Det kan godt blive lidt småt at spille i 1920x1080 i den afstand, men du kan jo sætte dig lidt tættere på når du vil spille. Ellers kan du sagtens få glæde af den opløsning PX80 har. Jeg har selv spillet COD4 i den opløsning på et 50" TV (i 1.5 m afstand) og det var en udsøgt fornøjelse.
Af jfjkd08
#40882
forstår jeg det som at i ville anbefale px 80 fremfor pz80 (begge 42") herinde da man i den størrelse ikke vil få glæde af pz 80 "bedre" egenskaber?
Af Masterfelix
#40891
Ok men hvordan fungere det når skærmen kun kan vise 1024x768 ???

Eller skal man give 2500 kr mere for at få pz istedet!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#40893
Det har jeg jo lige svaret på? Du kan sagtens spille på skærmen selvom den kun har 1024x768 punkter. For at få spillet vist i det korrekte forhold, så skal du blot vælge en widescreenopløsning inde i spillet og lade skærmen skalere billedet selv.

Om du vil bruge 2500 kr. på at få fuld HD må være op til dig selv. Du vil med meget stor sandsynlighed ikke få nogen glæde af opløsningen, så dét skal ikke være din primære motivation for at vælge PZ modellen.