Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af shibby82
#39742
Hej

Jeg har i noget tid fulgt debatten her på forummet, og nu er det blevet tid til jeg selv skal til og investere i et nyt tv. Det skal primært bruges til kabeltv, dvd og blueray når jeg får investeret i en afspiller.

Umiddelbart har jeg kig på Panasonic i enten 42 eller 46 tommer til maks 15.000 men gerne mindre ;)

Jeg har idag været en tur i 2tal og Mariendal og kigge på tv, og jeg må indrømme at Panasonics nye modeller har et super godt billede.

Her kommer så mine spørgsmål:

1. I Mariendal har de et 42px80 til 7.000 eller 8000 (er lidt i tvivl om der stod 7.999) er dette ikke en ganske fornuftig pris for dette tv?

2. Jeg kan se på bla. Geco.dk at der også findes et 42pz80, hvad er forskellen på dette og 42px80 modellen?

3. Endelig kiggede jeg også på et 46pz8E tv i Mariendal til 14.999, prisen er en del højere end på nettet men så har jeg også mulighed for at gå ned i butikken og brokke mig hvis jeg skulle få brug for det ;)
men er 46pz8E det samme tv som 46pz80, hvis ikke hvad er forskellen så?

Som i sikkert kan se har jeg stadig ikke bestemt mig til om det skal være 42 eller 46 tommer, ikke mindst pga. den væsentlige prisforskel, men regner med at det skal bestille engang i næste uge når jeg får bestemt mig :)
Af shibby82
#39808
Jeg har nu fundet ud af at de tv som Mariendal sælger er de samme som Expert har på tilbud
http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=grwpw#/page4/
TH46PZ8E til 14.999,-
TH42PX8E til 7.999,-

Den eneste umiddelbare forskel fra disse modeller til PZ80 og PX80 jeg har kunne finde er en forskel i kontrasten på henholdsvis (30000 -> 20000) og (15000 -> 10000).

Spørgsmålet er så om disse forskelle er noget man vil lægge mærke til i praksis eller om det bare ser bedre ud på papiret?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#39810
PX8 er en skrabet model, du bør gå udenom når prisforskellen ikke er større. Tag PX80 i stedet. Ligeledes er PZ8 også en skrabet model og du kan finde 80'erne til samme pris på nettet.

Forskellen på PZ og PX burde være ret åbenlys. Det ene er fuld HD og det er det andet ikke.
Af shibby82
#39817
Tak for svaret!
Det bliver et 42PX80 så, har kigget lidt på nettet og umiddelbart ser det ud til at Wupti.dk er rimelig billig (8.400,- med fragt) og så er det ikke parallel importeret.

Er der nogen herinde der har erfaringer med servicen hos Wupti.dk ?

Link: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... pti1).html
Af Ponduus
#39828
Købte for lidt tid siden en USB-key fra Wuptii. Godt nok ikke noget stort indkøb. Men da jeg ikke havde fået min vare efter et par dage, fik jeg en lille fin mail, om at de havde lavet en fejl, bla bla bla, og ville betale fragten som plaster på såret :)
Af raketten
#40208
Er den eneste forskel på PZ og PX opløsningen?
Hvad med kvaliteten af Blueray afspilning? Er PZ ikke bedre til at aspille 24 frames/s uden at hakke?

Og hvad med forskellen på PX80 og PX85?

Har alle modellerne de samme muligheder f.eks. i forhold til at indstille skærmdimensioner?

(Jeg kunne godt lide, at man på Samsungs kunne få billedet til at passe helt præsist med pile tasterne på fjernbetjeningen, så man f.eks. kunne rykke billedet op så logoet forsvandt og underteksterne kunne læses. Er det muligt på Panasonicmodellerne?

vh Raketten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#40211
Det er egentlig nogle af de ting vi måske burde fokusere lidt mere på i vores tests af skærmene - de små detaljer, såsom hvilke småjusteringer man kan foretage på en skærm. Ikke at det hjælper dig nu, men måske Rasmus kan huske om man havde sådan en mulighed med PX80.

Hvad er det for en PX85 model du refererer til? Det er vist ikke en DK model?
Af shibby82
#40362
Ville bare lige sige tusind tak for hjælpen! :)

Man får virkeligt meget ud af at læse dette forum+website, og det har nu hjulpet mig til at bestille en 42PX80 fra Cinemagic.dk kan slet ikke vente til den dukker op :p
Af raketten
#40844
Sorry! PX85 eksisterer ikke. Tog fejl af 42px80, 42pz80 og 42pz85. Og har (jf deres brochurer) fundet ud af forskellen.
px80 = ikke full hd
pz80 og pz85 = full HD
Af raketten
#40931
Har netop fået mit 42PX80E
Fint TV
Hurtige erfaringer:
Dårligere tuner end mit tidligere Samsung 42C96
(Starter et nyt emne med det)
Ingen PIP (and so what...)
Men (som mange andre har erfaret) godt billede!
:)