Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dnyzt4r
#358087
Hej med jer!
Synes virkelig det er en jungle alt det her tv! Vores gamle lg tv viser bjælker når vi ser film og det er mørke scener.

Har kigget på disse to tv hvor Hisense tv'et er lidt dyrene end jeg egentlig havde tænkt at gå til men synes det virker som et godt tilbud.
Elgiganten sælger et Samsung til klub tilbud som også virker godt til omkring de 7000.
Jeg ser helst TVet har 120hz da jeg gerne vil spille ps5, dog er det ikke et must hvis der findes et virkelig godt tv som er 60z.

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/hisen ... escription

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 023/602742

Af disse to hvad ville i gå efter, eller eventuelt et andet tv som der kan anbefales?

Hilsen den trætte far der gerne vil se film om aftenen :(
#358107
Ser ud til dyrene har det godt i junglen?

Hvad mener du med, jeres gamle TV viser bjælker, når I ser film under mørke scener?
Mener du, der er tale om grå bjælker?
Hvis det er dette, der er tilfældet, skyldes det at LG LCD-TV benytter sig af paneltypen "IPS", som har svag kontrast og sort opleves som gråt, hvilket især opleves om aftenen/natten, når omgivelserne er mørke.

Hvilken pris kan du få Hisensen til?
Følger man dit link, står det til 14.999 kr., hvilket jo er en del over de 8000 kr., du skriver er dit budget (kan se det lige har været på tilbud til 8888 kr.).

Hisensen er et betydeligt bedre TV end Samsungen som i øvrigt er en designvariant af Q70C og Q75C, hvor Q70C kan fås til samme pris.
Der er tale om et helt basalt kantbelyst TV, men hvis budgettet ikke tillader det, må man jo finde det bedste til prisen, dog synes jeg ikke umiddelbart, der er et tilbud, der virkelig rokker lige nu, men jeg er sikker på, der dukker noget op i nærmeste fremtid.
Måske andre kender til noget?

120 Hz er noget, der automatisk følger med, når man søger et virkelig godt TV, så ikke noget, du egentlig behøver spekulere over.

Til information, så er prisen på Samsungs OLED-model fra sidste år (S90C, S92C eller S94C) på tilbud til 12000 kr.
Her får du en af markedets absolut bedste billedkvalitet, så må du selv afgøre, om du synes, det er pengene værd, men ingen tvivl om, det er et af de absolut bedste bud på et VIRKELIG godt TV!