Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358061
Billedbehandling og Dolby Vision er endnu plus til Sony. Men hvis du er til Tizen frem for Google TV, så er det et let valg og hvis skærmen holder med garantien i 5+ år. Hvad mere kan man så ønske sig ?
#358063
PeterD skrev: 10. apr 2024, 20:33 Billedbehandling og Dolby Vision er endnu plus til Sony. Men hvis du er til Tizen frem for Google TV, så er det et let valg og hvis skærmen holder med garantien i 5+ år. Hvad mere kan man så ønske sig ?
Det er nu prisen, der er den altafgørende faktor for langt de fleste!
#358064
kimklarup skrev: 10. apr 2024, 00:21 jeg har haft en hvidevare butik og ved godt, at der altid bliver forsøgt prakket en forsikring på også meget billige produkter. Butikken/sælgeren tjener begge lidt på dette, men hvis jeg købte en ny fladskærm til 12-15000kr ville jeg overhovedet ikke overveje ikke at tilkøbe en forsikring, sørg blot for den dækker alt!. Herinde er der jo en laaang saga omkring burn in på oled. Jeg ved ikke hvem der har ret, men der vil helt sikkert altid være nogen(få-mange who knows?) som får det. Jeg ville sove meget bedre hvis jeg havde dækket mig ind. En anden grund til at forsikre sig kunne være at ikke alt dagens elektronik ikke har samme holdbarhed som før i tiden.
Det er jo netop det, der er humlen i tovtrækkeriet, da en person, der er inkarneret fanboy for et enkelt mærke, og ligeledes modstander af OLED, bliver ved med at trække en forsikring udelukkende mod burn in op af hatten, så er det svært at tage seriøst og anbefale til andre brugere.

Hvad man gør personligt må man selv ligge og rode med, men der findes som regel langt bedre forsikringer at tegne, også for elektronik, end de forsikringer butikkerne forsøger at prakke deres kunder på....

Hvis man er oppe at snakke et enkelt stykke elektronik til godt 20000 kr.. så ville jeg nok også selv overveje at tegne en totalsikring på produktet, men det er jo helt individuelt, hvad man er til og afhænger sikkert meget af tidligere erfaringer...
#358066
Supergris skrev: 10. apr 2024, 22:40
Ziva skrev: 10. apr 2024, 09:08 Tror det bliver Samsung modellen jeg køber og så bliver det fra Hi-fi-Klubben, for så er da et år ekstra med garanti.
De giver ikke ekstra garanti, når det drejer sig om TV!
Vigtig pointe, imo..

Er det fordi tv bliver brugt mere og " er mere udsatte" end radioer etc. ?
#358067
Supergris skrev: 10. apr 2024, 22:43
PeterD skrev: 10. apr 2024, 20:33 Billedbehandling og Dolby Vision er endnu plus til Sony. Men hvis du er til Tizen frem for Google TV, så er det et let valg og hvis skærmen holder med garantien i 5+ år. Hvad mere kan man så ønske sig ?
Det er nu prisen, der er den altafgørende faktor for langt de fleste!
Tjo..

Det findes jo det ordsprog der hedder: " Du får hvad du betaler for" , om det passer må være op til den enkelte.

Du kan få tv og højtalere i HiFi klubben med stort prisspend. Alle kan det vigtigste. Vise billed og afspille lyd.
#358075
Supergris skrev: 10. apr 2024, 22:53
kimklarup skrev: 10. apr 2024, 00:21 jeg har haft en hvidevare butik og ved godt, at der altid bliver forsøgt prakket en forsikring på også meget billige produkter. Butikken/sælgeren tjener begge lidt på dette, men hvis jeg købte en ny fladskærm til 12-15000kr ville jeg overhovedet ikke overveje ikke at tilkøbe en forsikring, sørg blot for den dækker alt!. Herinde er der jo en laaang saga omkring burn in på oled. Jeg ved ikke hvem der har ret, men der vil helt sikkert altid være nogen(få-mange who knows?) som får det. Jeg ville sove meget bedre hvis jeg havde dækket mig ind. En anden grund til at forsikre sig kunne være at ikke alt dagens elektronik ikke har samme holdbarhed som før i tiden.
Det er jo netop det, der er humlen i tovtrækkeriet, da en person, der er inkarneret fanboy for et enkelt mærke, og ligeledes modstander af OLED, bliver ved med at trække en forsikring udelukkende mod burn in op af hatten, så er det svært at tage seriøst og anbefale til andre brugere.

Hvad man gør personligt må man selv ligge og rode med, men der findes som regel langt bedre forsikringer at tegne, også for elektronik, end de forsikringer butikkerne forsøger at prakke deres kunder på....

Hvis man er oppe at snakke et enkelt stykke elektronik til godt 20000 kr.. så ville jeg nok også selv overveje at tegne en totalsikring på produktet, men det er jo helt individuelt, hvad man er til og afhænger sikkert meget af tidligere erfaringer...
SUPERGRIS !!!!

LAD VÆRE MED AT VÆRE PERSONLIG IGEN IGEN., og læs hvad jeg skriver, du ved ikke en dyt om hvad elgigantens forsikring dækker, om jeg er fanboy hm har lige høvlet Samsung QD OLED ned for både dårlig bygge kvalitet og for større risiko for burn in, end andre, og anerkender de nye OLEDS /QD OLEDS billedkvalitet, men ville købe et med mat/anti-genskins overflade og en forsikring som bla dækker mod burn in, da et dyrt tv fortjener det efter min mening, kan da se der er flere der er enig i denne tråd.
Desværre har både Supergris og hans følge , det svært med både Samsung og Elgiganten uanset hvor gode eller dårlige produkter de tilbyder, så skal der snakkes negativt konstant og personlige angreb hvis man fremhæver en super god forsikring som tilfældigvis Elgiganten har, mig bekendt er der ikke andre der tilbyder en magen til, men hvis der er kommet andre til er det bare godt.
#358083
Måske det ville være en bedre ide, at råbe hjemme i egen stue?

Den med at være personlig, er da vist noget DU, om nogen, BURDE kende til!
Også med hensyn til at kalde folk navne og direkte prøve at beordre folk til, hvad de må og ikke må skrive, er helt hen i vejret!

Hvordan kan du påstå, jeg ikke aner en dyt om hvad Elgigantens forsikring dækker?
Jeg må indrømme i dette tilfælde, har jeg kun taget dit ord for det (hvilket naturligvis var en fejl!), da der næsten er garanti for, du smider den ind i hver en tråd, du kan finde, men ellers er alle deres betingelser vel at finde på deres hjemmeside?

At du efter eget udsagn, lige har høvlet Samsung QD OLED, beviser vel ikke andet, end at du er endnu mere OLED-hader, end du er Samsung-elsker?
Man kan omformulere det til, du er inkarneret Samsung-LCD-fanboy!

Hvordan er du kommet på den ide, at jeg er imod Samsung og Elgiganten?
Jeg tror på ingen måde, de er hverken bedre eller dårligere end andre på markedet, men det gør dem ikke til helte i min verden, alligevel henviser jeg gladeligt til dem, hvis de har noget godt at tilbyde, modsat visse andre!

Fordi du har et forbrugsmønster, der hedder minimum 5 timers TV2 News om dagen og der en gang i tidenes morgen var en bruger herinde, der frarådede dig OLED til dit brug (et no name fra Harald Nyborg ville nok være bedre egnet), er ikke ensbetydende med, at andre har et brugsmønster, der ligner dit, ej heller at de har et så ensidigt tankemønster som dig, der på absolut ingen måde kan karakteriseres som værende objektivt!
En person som dig har, efter min mening, ikke noget at gøre på et forum som dette andet end at lege troll!

At du så oven i købet ikke har skyggen af erfaringer med hensyn til TV og lyd, andet end dit eget elskede Samsung, gør det næsten sørgeligt, at du forsøger at rådgive andre.

At jeg har et følge, kommer som en overraskelse, men måske det også blot er en af dine vrangforestillinger, eller der er tale om folk, der også kan se det åbenlyse?
#358086
PeterD skrev: 11. apr 2024, 06:16 Det findes jo det ordsprog der hedder: " Du får hvad du betaler for" , om det passer må være op til den enkelte.

Du kan få tv og højtalere i HiFi klubben med stort prisspend. Alle kan det vigtigste. Vise billed og afspille lyd.
Hvorfor blande Hifiklubben ind i tråden?

Når en producent sænker deres pris til omkring det halve før de andre, og der er tale om produkter der er tilsvarende, så kan du godt smide dit ordsprog ud til højre, da der så er tale om det, der kaldes et best-buy...
#358090
Supergris skrev: 11. apr 2024, 17:51 Måske det ville være en bedre ide, at råbe hjemme i egen stue?

Den med at være personlig, er da vist noget DU, om nogen, BURDE kende til!
Også med hensyn til at kalde folk navne og direkte prøve at beordre folk til, hvad de må og ikke må skrive, er helt hen i vejret!

Hvordan kan du påstå, jeg ikke aner en dyt om hvad Elgigantens forsikring dækker?
Jeg må indrømme i dette tilfælde, har jeg kun taget dit ord for det (hvilket naturligvis var en fejl!), da der næsten er garanti for, du smider den ind i hver en tråd, du kan finde, men ellers er alle deres betingelser vel at finde på deres hjemmeside?

At du efter eget udsagn, lige har høvlet Samsung QD OLED, beviser vel ikke andet, end at du er endnu mere OLED-hader, end du er Samsung-elsker?
Man kan omformulere det til, du er inkarneret Samsung-LCD-fanboy!

Hvordan er du kommet på den ide, at jeg er imod Samsung og Elgiganten?
Jeg tror på ingen måde, de er hverken bedre eller dårligere end andre på markedet, men det gør dem ikke til helte i min verden, alligevel henviser jeg gladeligt til dem, hvis de har noget godt at tilbyde, modsat visse andre!

Fordi du har et forbrugsmønster, der hedder minimum 5 timers TV2 News om dagen og der en gang i tidenes morgen var en bruger herinde, der frarådede dig OLED til dit brug (et no name fra Harald Nyborg ville nok være bedre egnet), er ikke ensbetydende med, at andre har et brugsmønster, der ligner dit, ej heller at de har et så ensidigt tankemønster som dig, der på absolut ingen måde kan karakteriseres som værende objektivt!
En person som dig har, efter min mening, ikke noget at gøre på et forum som dette andet end at lege troll!

At du så oven i købet ikke har skyggen af erfaringer med hensyn til TV og lyd, andet end dit eget elskede Samsung, gør det næsten sørgeligt, at du forsøger at rådgive andre.

At jeg har et følge, kommer som en overraskelse, men måske det også blot er en af dine vrangforestillinger, eller der er tale om folk, der også kan se det åbenlyse?
Hold dig til fakta og hjælp trådstarter ellers hold din forbandede kæft , din lort og stor provokatør og lad være med at blande dig i hvad jeg skriver, kom forhelvede med din egen holdning tiistedet for at svine mine til, så kan folk selv vurdere, har set masser af OLEDS i funktion også QD OLED læser stort set alle test, så kan selvfølgelig snakke med om det, alle der kloger sig på Samsung , TCL , eller Hisense har nødvendigvis ikke en i deres stue.
#358094
trist at læse den slags her på siden. Troede det var voksne og seriøse folk som bruger dette forum. Man krummer sgu tæer.