Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358106
..ved næsten ikke hvad jeg skal skrive eller sige..

Stakkels de brugere og gæster herinde..

Vi plejer ja mange gange at være uenige, men syntes ikke at vi skal derud, hvor vi er så rygende uenige at der skrives med chaps lock (eller hvad det hedder) ellers må der gang i nogle private beskeder (og moderatorer ind over eller noget. Frygt ikke. Det har jeg prøvet)

Jeg ville mest ønske at sælgerne gav en god vejledning og at det ikke var muligt for producenter at give ekstra rabatter til bestemte varehuse osv. og at folk satte sig lidt ind i testsider hvor inden de trykker "køb" nettet eller swingerkortet/, bipper chippen i butikkerne.

Der er så mange steder at de sælger gode skærme.
#358114
PeterD.
Tjah, synes nok at det er ved at løbe lidt af sporet, i hvert fald med hensyn til gode råd fra Supergris og George1😂. Måske de skulle mødes i en boksering en dag og så afgøre det der?
Men selvfølgelig, det er ret underholdende at læse og utroligt man kan skændes så meget over et tv…..
Tak til alle andre for gode indslag😁
#358227
Hvis du har lidt tid kan sony a80l måske findes meget billigere snart. Den nye a8 i 65 tommer står til 20000 som intro pris så mon ikke prisen snart går stærkt ned ad. De kan ikke sælge mange til næsten samme pris som den kommende. Selv 77 tommer er billigere i den kommende model. Lg G3 er også et super tv, ville vælge hvis jeg havde pengene og sony ikke blev billigere.
#358253
Jeg har masser af tid.
Endelig i midten af sidste uge, efter at have læst endnu flere anmeldelser og tests, havde jeg endelig besluttet mig for Samsung modellen, men så var tv’et steget til over 20.000 kroner alle steder😖. Så har ikke så travlt, at jeg ikke kan vente på det gode tilbud.
#358272
Vi kom fra en 55” LG B7 (2017), og jeg valgte at gå med 65” G3, som endte ned på en rigtig god pris.

Oprindeligt ville jeg gå efter 65” Samsung S90C, men da jeg kunne få G3 til omtrent samme pris, slog jeg til. Jeg har rigtig god erfaring med LGs OLED, og vores B7 kunne vi sagtens have beholdt, da den kun havde minimalt burn-in. Jeg trængte bare til en 65” :-)

Jeg er ikke fan af Samsung’s Tizen OS. Den er rædsom. Den bliver heller ikke opdateret som webOS. Bruger du fx Apple TV, er dette ikke vigtigt.
#358280
G3 er et af de bedste TV jeg har set. Og byggekvaliteten er også lige en tand bedre end de andre OLEDs fra LG, synes jeg. Og så medfølger der jo originalt vægbeslag + 5 års panelgaranti. Hvordan vurderer du det selv ift B7 ?
#358285
Scofield1 skrev: 20. apr 2024, 08:44 Hvis du har lidt tid kan sony a80l måske findes meget billigere snart.
Mit indtryk har altid været, at Sony's A80 model har været blandt de OLED med den mest aggressive dimming-funktion, som kan være et irritationselement ved eksempelvis fodbold. Har de fået løst det problem?
#358307
Korrekt at jeg har A80J. Tror ikke jeg ville have valgt anderledes. Det krævede nok først at jeg prøvede at leve med nogle andre modeller. Hvad jeg kan læse mig til har rigtig mange af OLED modellerne den her dimming funktion i en vis grad. Og ja, har også hørt at Sony´s udgave er den meste aggressive. Til gengæld må jeg jo så glæde mig over at den er ekstra godt beskyttet mod burn in..:-)
#358322
Hvad jeg kan forstå, så står du vist også med en vinder med en Sony, når det kommer til bevægelseshåndtering :). M.h.t. dimming så er mit eget HZ2000 vist ramt i meget mild grad. En usædvanlig mørk CL-kamp husker jeg som første gang, jeg blev opmærksom på det. Der har også været en enkelt dunkel tenniskamp, hvor Clara Tauson var forvist til en inferiør yderbane med dårlig lys.