Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357904
Jeg er kommet til at "slibe" hul på Antiglare belægningen på min skærm da jeg forsøgte at fjerne pletter/stænk af et eller andet "som bare sad fast"...

Efter at have kikket på denne "gennemhullede" overflade så jeg ingen anden udvej end at fjerne "det hele". Så her 4 uger (og adskillige vabler) senere fremstår min skærm nu som et spejl - den har den samme blanke overflade men nu med spejlvirkning(undtaget i kanterne hvor det sidder virkelig fast). Skærmen står i et meget lyst rum og vi har nydt godt af den Antiglare der var på skærmen som gjorde at vi kunne se TV selv i dagslys. Det er blevet ret svært nu på trods af skærmens ellers udemærkede lysstyrke. Hvad f.... gør man her - kan det mon repareres...? Min kone vil indlevere den til rep. men jeg tror sgu helt ærligt ikke den kan repareres. Nogle herude der har erfaringer med denne type "skade"
#357905
Tror ikke at nogen vil lave det uden at skifte panel. og så bliver det dyrt.

Måske det kan løses med noget vindue folie til biler. har ikke selv prøvet men måske det kan bruges her.

Du kan selv søge muligheder frem for der er meget
#357907
Jeg tror også selv det er hele panelet der skal skiftes og jeg kommer ikke til selv at lægge en ny belægn./film på da det der Antiglare stadig sidder hele vejen rundt i kanten (1-2cm). Her kan jeg ikke få det af.... Et nyt panel er vel det samme som en ny skærm...?
#358051
Godt så, jeg har helt droppet rep. af min skærm. Den bedste skærm jeg har haft, men jeg får en ny om nogle dage, en Samsung TQ55QN85D. Neo Q-led. Den glæder jeg mig til at se hjemme, live. Nogle her som ved om indstillingerne er de samme som årgangen før...?