Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flat1000
#357916
Supergris skrev: 3. apr 2024, 18:16 Jeg har lagt mærke til dine smileys, men kan ikke blive enig med mig selv, om der er tale om sarkasme eller ej, dog er slutkommentaren vel svær at misforstå,
Det skal du nu ikke tage så tungt, det var blot udtryk for, at det var et uheld, da jeg trykkede på knappen :)
Supergris skrev: 3. apr 2024, 18:16 "Næsten" kan i denne situation ikke forstås på andre måder end "knap og nap" eller "mindre"
Helt sikkert at "næsten" i dette tilfælde vil associeres med knap og nap, havde nok også brugt "ca." :)
Supergris skrev: 3. apr 2024, 18:16 Hvis dit budget, som ikke er yderligere benævnt,
Nej for det er ikke mig der er på jagt efter et nyt tv, "nøjes" med mit 65" oled :)
#357925
Hej alle,
Tak for jeres engagement. Jeg har i dag bestilt det 75” Philips TV til 5.111 kr. Det er simpelthen for billigt! Der er ikke plads til et dyrere TV i vores budget. Det nye TV bliver leveret allerede i morgen. Som tak for alle jeres svar så kan jeg måske skrive herinde min oplevelse med den efter at have brugt den i weekenden, hvis I interesseret i det.

PS. Vores gamle TV var en Sony 55XE8505 fra modelåret 2017. Vi har været tilfredse med den hele vejen indtil vi skulle sidde længere fra den.

De bedste hilsner
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#357933
Kasper_Thomsen skrev: 4. apr 2024, 19:12 Hej alle,
Tak for jeres engagement. Jeg har i dag bestilt det 75” Philips TV til 5.111 kr. Det er simpelthen for billigt! Der er ikke plads til et dyrere TV i vores budget. Det nye TV bliver leveret allerede i morgen. Som tak for alle jeres svar så kan jeg måske skrive herinde min oplevelse med den efter at have brugt den i weekenden, hvis I interesseret i det.

PS. Vores gamle TV var en Sony 55XE8505 fra modelåret 2017. Vi har været tilfredse med den hele vejen indtil vi skulle sidde længere fra den.

De bedste hilsner
Nice at du vil skrive tilbage👍

Tror bare at til prisen så får du med det 75" tv meget for pengene. Desuden havde det aldrende Sony helt sikkert heller ikke de bedste og nyeste features, som f.eks super betragtningsvinkler, halo-effekt, opdateringsfrekvens, farvespektre osv osv.
Mon ikke det alligevel vil give et hæderligt billede på længere afstand?🤞
Af George1
#357958
henrik.yde skrev: 3. apr 2024, 00:36
MickDK skrev: 2. apr 2024, 20:57
IT-Bruger skrev: 2. apr 2024, 16:22... Til gengæld er de også tåber der altid mener at man skal have det dyreste og bedste og derfor anbefaler de som regel altid man skal hæve budgettet med 30-70 %. Du kan roligt ignorere forummets mest aktive skare af fanboys og selvbestaltede "fladskæms-guruer".
Utroligt nedladende og arrogant formuleret. Så man er tåbe og fanboy fordi man vægter kvalitet højere end størrelser? Utroligt.
Ja, jeg er helt enig. Mange af de kommentarer han kommer med, bærer (desværre) præg af samme tone. Og det fortæller jo mere om ham, end om os. Så lad ham endelig gøre sig selv til grin (igen). :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Sandheden er aldrig populær, IT bruger har en pointe efter min mening.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#357959
George1 skrev: 5. apr 2024, 21:33
henrik.yde skrev: 3. apr 2024, 00:36
MickDK skrev: 2. apr 2024, 20:57
Utroligt nedladende og arrogant formuleret. Så man er tåbe og fanboy fordi man vægter kvalitet højere end størrelser? Utroligt.
Ja, jeg er helt enig. Mange af de kommentarer han kommer med, bærer (desværre) præg af samme tone. Og det fortæller jo mere om ham, end om os. Så lad ham endelig gøre sig selv til grin (igen). :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Sandheden er aldrig populær, IT bruger har en pointe efter min mening.
Sandheden er at Henrik.Yde ikke ænser at han udstiller sin naivitet....men fred være med det.

Tror desværre han lever i sin egen lille boble...og gang på gang foreslår tv der ligger laaangt over hvad budgettet kan bære....og det er bare en billig 'bjørnetjeneste' at sidde derhjemme på sin flade og slynge forslag ud der er helt ude i hampen - denne gang med et forslag der lå ca 75 % over udgangspunktet og det er grænsende op til en flabethed og provokation uden sidestykke ;;)
Af henrik.yde
#357962
IT-Bruger skrev: 5. apr 2024, 21:49
George1 skrev: 5. apr 2024, 21:33
henrik.yde skrev: 3. apr 2024, 00:36
Ja, jeg er helt enig. Mange af de kommentarer han kommer med, bærer (desværre) præg af samme tone. Og det fortæller jo mere om ham, end om os. Så lad ham endelig gøre sig selv til grin (igen). :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Sandheden er aldrig populær, IT bruger har en pointe efter min mening.
Sandheden er at Henrik.Yde ikke ænser at han udstiller sin naivitet....men fred være med det.

Tror desværre han lever i sin egen lille boble...og gang på gang foreslår tv der ligger laaangt over hvad budgettet kan bære....og det er bare en billig 'bjørnetjeneste' at sidde derhjemme på sin flade og slynge forslag ud der er helt ude i hampen - denne gang med et forslag der lå ca 75 % over udgangspunktet og det er grænsende op til en flabethed og provokation uden sidestykke ;;)
Hellere naiv end dum Ali, mine foreslag kan være lige så gode som alle andres. Og at det ligefrem skulle være en flabethed og provokation uden sidestykke, er du vist ene om at mene. De fleste her på forummet er her heldigvis for at hjælpe, mens andre er her for konfrontationens skyld. Jeg ved godt hvorfor jeg er her, og nu ved jeg (og alle andre) så også hvorfor du er her. :D
Se bare her:
viewtopic.php?f=2&t=50769
Alle der er uenige bliver svinet til. God (dansk) stil, Nope, på ingen måde.
Af George1
#357965
Har jo ikke noget med det at gøre, det har været en generel tendens herinde at rådgive over mod OLED, eller dyrt bagbelyst zoneopdelt totalt uden hensyn til trådstarters budget.
God stil eller ej.
Brugeravatar
Af Pede8000
#357967
George1 skrev: 6. apr 2024, 10:06 Har jo ikke noget med det at gøre, det har været en generel tendens herinde at rådgive over mod OLED, eller dyrt bagbelyst zoneopdelt totalt uden hensyn til trådstarters budget.
God stil eller ej.
Ufatteligt at nogen skal svines til fordi de svarer ærligt på det spørgsmål der startede tråden!

Er det et godt tilbud ? NEJ, det er et elendigt TV, det ændrer den lave pris ikke på.

Det bedste der er at sige, er at det kan tændes og vise billeder.
Af George1
#357971
Tråden hedder kr 5000 for et 75" forhold dig til det. Endnu engang uden for konteksten , på denne tråd, Ufatteligt at der ikke tænkes på at det ikke et et tv til en super billed nørd, ikke alle har lyst eller råd/behov for et dyrt tv, men vil måske bare kunne se en god film på en stor skærm uden at fluekneppe billedet.
Trådstarter har nu fået et stort tv der passede til hans budget, skide godt Egon.
God weekend og slut herfra.
Brugeravatar
Af Pede8000
#357973
George1 skrev: 6. apr 2024, 10:47 Tråden hedder kr 5000 for et 75" forhold dig til det. Endnu engang uden for konteksten , på denne tråd, Ufatteligt at der ikke tænkes på at det ikke et et tv til en super billed nørd, ikke alle har lyst eller råd/behov for et dyrt tv, men vil måske bare kunne se en god film på en stor skærm uden at fluekneppe billedet.
Trådstarter har nu fået et stort tv der passede til hans budget, skide godt Egon.
God weekend og slut herfra.
Har du problemer med at læse? O-O
Her er et citat fra det oprindelige opslag:

"Synes i også at det er et super tilbud?"

Jeg fastholder at man har lov til at mene at det IKKE er et godt tilbud.
Af George1
#357975
Pede8000 skrev: 6. apr 2024, 11:30
George1 skrev: 6. apr 2024, 10:47 Tråden hedder kr 5000 for et 75" forhold dig til det. Endnu engang uden for konteksten , på denne tråd, Ufatteligt at der ikke tænkes på at det ikke et et tv til en super billed nørd, ikke alle har lyst eller råd/behov for et dyrt tv, men vil måske bare kunne se en god film på en stor skærm uden at fluekneppe billedet.
Trådstarter har nu fået et stort tv der passede til hans budget, skide godt Egon.
God weekend og slut herfra.
Har du problemer med at læse? O-O
Her er et citat fra det oprindelige opslag:

"Synes i også at det er et super tilbud?"

Jeg fastholder at man har lov til at mene at det IKKE er et godt tilbud.
Du skal ikke være personelig , så bliver jeg det osse, jeg kan læse og forstå, hvilket du tydeligvis ikke kan, du har endnu ikke forstået hvad tråden handler hvilket din kommentare bekræfter