Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357856
Hvis din kilde er optaget med 24 - 60 Hz, hjælper det jo ikke, at dit TV kan køre med en højere opdateringsfrekvens, med mindre du vælger at køre med interpolation, som så i stedet kan introducere andre unoder som soap opera effekt og andre ting...
Kildematerialet, afspilleren og skærmen skal gerne køre med samme frekvens, ellers er det, at tingene kan hakke mm.
De fleste TV med en højere opdateringsfrekvens, har mulighed for at vælge at køre med interpolation, som kunstigt prøver at regne sig frem til flere billeder, så det kan blive mere flydende at se på, men for de fleste entusiaster er det et no go; desuden er der stor forskel på, hvor gode de forskellige mærker/modeller er til at implementere det, men du kan jo prøve dig frem, og se hvad du foretrækker.

Som Henrik er inde på, er streaming ofte dårligere end kabel-TV, specielt når vi snakker sport som ikke er 4K.

Jeg kan se, du bliver ved med at skrive "bedere". Det er der altså ikke noget, der hedder!
Prøv med "bedre" i stedet; det ser bedre ud... :)
#357857
står dit Apple tv til 4k SDR 50 Hz og automatisk match af billede frekvens og dynamisk område. Det er første betingelse for at få det bedste billede
#357890
Det kommer på torsdag.. så må vi se om jeg bliver glad O-O

Jeg håber jeg mærker forskellen ved at mit nuværende er kant belyst hvor dette er global dimming - de Samsung jeg stod og kiggede på med kantbelysning var noget mere “matte” i farverne kontra det de sagde jeg skulle samlingen det nye med.. så nu må vi se om det mærkes når det kommer op i stuen
#357911
Det vil jeg ikke mene TVet har en god nok kvalitet til, det kan betale sig...

Egentlig utoligt så fint det passer til væggen og rummet.
Jeg synes ikke, det ser overvældende STORT ud...

Tillykke med dyret. :)

Er det blå tape, der sidder rester af på væggen?
#357913
Supergris skrev: 3. apr 2024, 18:21 Det vil jeg ikke mene TVet har en god nok kvalitet til, det kan betale sig...

Egentlig utoligt så fint det passer til væggen og rummet.
Jeg synes ikke, det ser overvældende STORT ud...

Tillykke med dyret. :)

Er det blå tape, der sidder rester af på væggen?

Det du ser på væggen er mit 82” det blå tape er ca hvor 98” går ud til så det bliver lidt større :p
Får det i morgen

Ok jeg prøver at lege lidt med opsætning selv
#357966
Stort, vanvittigt stort O_O 8-)

Jeg vil gerne komme med en længere anmeldelse hvis i vil have det men det kom op torsdag aften så sidder stadig og lære det at kende og leger med indstillinger.

Men mit førstehåndsindtryk er at det har et rigtigt flot skarpt og klart billede (efter jeg ændret indstillinger !!) er bestemt imponeret over det.

Selvfølgelig skal det ikke samlingens med OLED, 8k osv men ind til videre så har jeg bestemt samme holdning som lyd og billede anmelder - at du virkelig får meget TV for pengene :p
(Men man bliver nød til at kalibrere det)