Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357332
Hej,

Jeg har et LG OLED C9, som jeg købte i 2021 fordi mit forrige LG OLED fik en panelfejl.

Nu oplever jeg en periodisk fejl, hvor skærmen går i sort men der stadig er lyd. Nogle gange kommer billedet tilbage efter nogle sekunder, andre gange kræver det at jeg slukker og tænder TV'et. Endelig hænder det at jeg skal tage strømmen helt. Fx to gange i aftes.
Jeg har læst mig frem til at det er en fejl i strømforsyningen. LG skriver selv, at TV'et skal til service. Jeg tænker, at på et tidspunkt (snart?) står strømforsyningen nok helt af.

Udover det er jeg godt tilfreds med TV'et.

Et par spørgsmål:
1. Kan det betale sig at skifte strømforsyningen?
2. Hvis ikke, så skal jeg jo finde et nyt TV. Jeg kunne godt tænke mig nogle anbefalinger fra jer. Vi står jo i en periode med intro af nye modeller, så det er jo en prioritet mellem tilbud vs nyeste på markedet. Budgetmæssigt går jeg altid efter "value for money" men er åben for både sidste års model eller det nyeste.
Jeg har nogle "krav":
a) 55-65" OLED
b) God billedkvalitet med Dolby Vision (jeg har surround receiver)
c) HDMI 2.1 (jeg har bla. PS5)
d) God software med alle de vigtigste apps

Håber på noget input!
Dbh Rune
#357338
MontørThomas skrev: 6. mar 2024, 11:23 Kan du oplyse om du får dit tv signal fra en tv boks eller er det direkte ind i tv

Det var mere hvis det er en boks kunne det være hdmi der var defekt?
Får direkte via kabel. Det er en god pointe men desværre ikke HDMI fordi en sluk og tænd løser det (oftest)...
#357344
Når tv går i sort, kan du så fremkalde menu? Hvis ja, så er det i hvert fald ikke panelet som er defekt, men måske bare main board.
Hvis du heller ikke kan få menu på, kan det være panel, main board, strømforsyning, kabler inde i tv. Og stol nu ikke på hvad diverse internet sider siger at det bare lige er
#357348
HrJensen1 skrev: 6. mar 2024, 17:39 Når tv går i sort, kan du så fremkalde menu? Hvis ja, så er det i hvert fald ikke panelet som er defekt, men måske bare main board.
Hvis du heller ikke kan få menu på, kan det være panel, main board, strømforsyning, kabler inde i tv. Og stol nu ikke på hvad diverse internet sider siger at det bare lige er
Kan ikke få menuen frem. Det er derfor LG skriver at det så skal til service (og Reddit etc skriver det er strømforsyningen der er ved at gå i stykker). Dvs resten af TV'et, panel etc, fungerer som det skal).

Spg er om det så kan betale sig at sende det til service?