Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Elysian
#357049
Hej med jer,

Mit LG 49" Nanocell fra 2020 er stået af grundet mekanisk fejl.

Budgettet er ret begrænset da vi skal flytte i hus :)
Mit kriterie for TV'et

50-55"
120Hz
HDMI 2.1 port(e)

Helt konkret har jeg selv haft kig på:

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/hisen ... ?q=Hisense

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/samsu ... p-1988969/ (kender folk ude i den lokale Power, og ved den her kan bankes ned i en 6500)

Hvad vil i anbefale? Jeg mindes også at priserne på TV var langt bedre tilbage i 2021ish hvor man snildt kunne finde noget lækkert LG oled på bud til 7000 ca..
Af PeterD
#357050
Til prisen ser 55" U7K rigtig skarp ud.

9999 for et 55" LCD fra Samsung er lige i overkanten (før dit tilbud) når du kan få OLED fra bl.a Philips til samme pris i både Elgiganten o g Power...

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/phili ... ricerunner.

Ja. De sidste mange måneder har prisen på oled ligget højt og stabilt . Det var tider dengang man kunne købe et 55" OLED for 6999 kr.

Ikke nok med at selve tv'et bliver dyrere: Vi bliver også flået af tv udbyderne hvis programmer stiger hvert år og så er Netflix, Disney+, ikke med.. :-/.

Fuldpakken hos YouSee: 759 kr (!) om måneden.
Senest rettet af PeterD 20. feb 2024, 21:43, rettet i alt 2 gange.
Af Supergris
#357051
Det er småt med de gode bud på TV til fornuftige priser lige nu, men de tider skal nok komme igen, PeterD.

Hisensen uden tvivl.
Ikke blot vil jeg vurdere det til at være et bedre TV, at det samtidig er langt billigere, da det sælges til stærkt nedsat pris, gør det blot endnu bedre...

Hvad mener du med en "mekanisk" fejl?
Er Tvet væltet eller faldet ned fra ophænget?
Af PeterD
#357053
Folk virker generelt meget tilfredse med U7K hvor du får meget for pengene lyder det til:

https://www.avsforum.com/threads/2023-h ... tby=oldest

Havde ellers troet at bl.a. TCL var den nye "budget udfordrer" til primært Samsung og LG's (lowend) LCDskærme , men Hisense har (sammen med Power ?) skruet på knapperne så det fremgår som et rigtig godt/fremragende tilbud
..

Ved ikke hvor god holdbarhed der er i deres skærme, da det ikke ligefrem dominerer butikkerne, sammenlignet med LG, Samsung, Philips etc....?

Et kinesisk firma som vidst købte det engelske "Sharp" firma, som de fleste vel kender som trøjesponsor dengang Schmeichel stod mellem stængerne i den røde Manchesterklub.

Men Hisense skal da være velkomne til at udfordre de andre spillere og få sin del af kagen/salgstallene. Forhåbentlig med god kvalitet for pengene ?

Måske andre har en kommentar til mærket og hvad man kan forvente på længere sigt (få problemer og god opdatering på Smartdelen ?)
Af Elysian
#357054
Hælder klart også mest til Hisense.

Med mekanisk fejl mener jeg, at hele skærmen har fået tynde sorte streger på tværs af skærmen fra top til bund. Mekanisk var bare forsikringens definition. Ikke væltet eller noget, simpelthen bare stået af.

De dækkede med 5000.-
Tilbuddet på hisense udløber d. 29/2 så det bliver nok den, ellers kan jeg jo tage er sats og se om der dukker andre gode bud op den nærmeste måned...

Oled til 6999 kunne sørme være fint. Men der er nok ønsketænkning at det sker :p
Af Elysian
#357061
Tak for svarene alle sammen.

Der virker umiddelbart til, at den Hisense Jeg selv havde luret på er det bedste køb pt til de 4777.- (eller 6666.- for 65") er det nok ikke helt dumt.

Jeg er også opmærksom på HiSense smart tv del ikke er prangende - Har dog et Apple TV, har aldrig oplevet en god smart tv brugerflade på noget tv alligevel og Apples ved man da at apps forbliver up-to-date hurtigt 😄
Af Supergris
#357086
Det er en model, der tidligere har været diskuteret, som er svær at anbefale.
Billedkvaliteten skulle være fin, men denne model lider af en masse bugs og skulle være meget træg og langsom i forhold til betjeningen, da de har valgt deres eget software i stedet for Android, de ellers tidligere har brugt med succes.
Hvorfor de har valgt denne løsning ved jeg ikke, da Android burde være gratis for producenterne at bruge...
Af Elysian
#357088
Så jeg skal holde mig til Hisense modellen? 😄

Selve smart tv delen betyder 0 for mig da jeg bruger Apple TV til alt :)
Af henrik.yde
#357091
Tvet fra Philips kommer med deres eget OS kaldet TITAN, og ikke det gamle Saphi, som mange tror. Saphi var et linux baseret OS, der havde ry for at være langsomt og trægt. Jeg synes at TITAN er langt bedre, dog foretrækker jeg selv Android. Billedkvalitet og byggekvalitet er i top. Derudover har det også Ambilight, som mange er glade for. Her er en review af Tvet:

Men Tvet fra Hisense er også godt, især til prisen. Så du må en tur i Power og tjekke dem begge to ud.
Af mario25
#357104
Hvis du har adgang til visma log buy eller kender nogen der har så har de lige nu 50% på sidste års tv.. Så der er gode besparelser.. 👍
Af Elysian
#357128
Har adgang til Visma 😄

Tak for tippet - det var da nogle overraskende gode deals Samsung har.

65" QC70 til 5999 frister.

Eller lige finde et par ekstra mønter til det fine the frame i 65" 😅

Tror jeg er hoppet lidt fra Hisense, det skal op og hænge på væggen og Hisense har desværre den famøse bule bagpå
Af henrik.yde
#357129
Det vil så være en nedgradering af billedkvaliteten, ifht Hisense og Philips. Vær klar over at
TQ65Q70C er et kantbelyst TV, hvorimod de 2 andre er bagbelyste og med zoneopdeling.