Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Badlyshadows
#357009
Hej,

Vi ønsker et nyt fjernsyn til stuen.
Fjernsynet hænger på en væg med akustikpaneler hvis det gør nogen forskel :)

Det skal være 65 tommer, og max 10.000 kr
Vi bruger den primært til film og serier, men spiller lidt nintendo switch på den engang i mellem.

Jeg har kigget på samsung TQ65Q70C, hvad mener i om dette? Er det muligt at installer andre apps end præinstalleret? Den har tizen OS
Jeg kan få den til 6.990 kr
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#357010
Tizen har en app-butik, men udvalget er ikke så omfattende. Du kan købe eksterne enheder som Apple TV 4K og Chromecast med Google TV, hvis apps/streaming og udvalget af apps spiller en vigtig rolle. De kan styres med TV'ets fjernbetjening.

Jeg synes man skal vælge efter billedkvalitet. Samsung Q70C ligger et sted i mellemklassen. De kan ikke fremvise HDR-billedkvalitet, som mange nye film og serier udgives i. Nintendo Switch har ikke spil i HDR (kun Xbox og PlayStation). Det store skridt vil være et OLED TV, der til tider koster omkring 10.000 kroner i 65", men dog ikke lige pt.
Af PeterD
#357016
Badlyshadows skrev: 19. feb 2024, 11:21 Er der en markant forskel på billedkvaliteten fra Q70C til LG OLED65CS6 - Jeg kan få den til 10.500 kr
Ja. Det ene er LCD tv og det andet er OLED tv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#357029
Badlyshadows skrev: 19. feb 2024, 11:21 Er der en markant forskel på billedkvaliteten fra Q70C til LG OLED65CS6 - Jeg kan få den til 10.500 kr
Ja det er et spring i billedkvalitet fra den lave mellemklasse til tæt på markedets bedste billedkvalitet, kun for alvor overgået af modeller bygget MLA OLED og QD-OLED.

Hvis du ikke synes det bliver for tungt i budgettet, så synes jeg helt klart du skal løbe med LG CS.