Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#356813
I en anden tråd blev der påpeget at hdtvtest youtube i løbet af ces postede flere videoer sponsoreret af producenten selv.. altså producenten har betalt for at indholdet bringes , ellers var det ikke kommet.. fold beskrivelsen ud og rul ned til bunden.. godt gemt.
Sponsoreret af Asus: https://www.youtube.com/watch?v=3UWIeqTs3HI
Sponsoreret af LG: https://www.youtube.com/watch?v=oFC3v1BwQRs
Sponsoreret af LG Display: https://www.youtube.com/watch?v=VM7eFI5pqSY
Overrasker mig ret meget men faktisk mindre efter at have set videoerne der bare fremhæver alt godt. Der er en del flere sponsorvideoer i arkivet.

Hva siger i andre, er det ok?
#356816
Det var mig der hoppede på videoen med LG 3000 nits og Rasmus, der fortalte at videoen var sponseret. Jeg troede faktisk at han var mere seriøs end det. Han fortæller i hver video om hvilken butik han får støtte fra og jeg kan godt regne ud at han får ture til fabrikkerne betalt, men en video med måling af skærmen (hvor han ikke engang stor roser skærmen) det overraskede mig meget at den var sponseret.
Jeg har selv været skribent på på tidsskrifter og et stort web site og der er altid faldet gaver af, lommeregner (den daværende største), video maskine, højttalere, kamera og DVD recorder, så det ved jeg godt at det sker, men det var gaver og ikke sponsering.
#356819
Man kunne jo forestille sig man skrev en lidt mere positiv artikel hvis man nu vidste der faldt en gave af. YouTube videoer med bilanmeldelser er samme suppe. Hvis man bliver inviteret til Italien og bespist og forkælet på hotel er det nok lidt sværere at skrive noget negativt. Som man siger “there is no free lunch”
Jeg er ikke overrasket😊ha en god aften
#356823
Det er ikke alle medier der tager lige godt imod kritik i forhold til sponsoreret indhold.

Det er jo også en fin og delikat grænse. For dem man anmelder er også dem som giver mest mening at have et samarbejde med i forhold til reklamer.
Hvor meget indflydelse køber de så samtidig med? For en virksomhed der kun får negative anmelder fra et medie, vil jo ikke smide penge efter dette medie.

Det er også derfor næsten umuligt at have et 100% objektivt professionelt gratis medie når det kommer til anmelderser.
#356827
BlueFox skrev: 7. feb 2024, 16:01 Når man får en gave - efter at man har publiceret artiklen - så kan man ikke kalde det sponsering.
Det er en vist en omme, hvis du ved du bliver sponseret med en gave efter omtalen , er det i min optik selvfølgelig sponserering bare med forsinkelse, same shit forskellige ord.
#356831
George1 skrev: 8. feb 2024, 12:28
BlueFox skrev: 7. feb 2024, 16:01 Når man får en gave - efter at man har publiceret artiklen - så kan man ikke kalde det sponsering.
Det er en vist en omme, hvis du ved du bliver sponseret med en gave efter omtalen , er det i min optik selvfølgelig sponserering bare med forsinkelse, same shit forskellige ord.
Ja det er en ommer. Du må lige læse teksten en gang mere og holde dig til det der står og ikke selv opdigte ting.

Da jeg skrev anmeldelsen vidste jeg IKKE at jeg ville få gaven to måneder senere!
#356936
Jeg har set at hdtvtest afbryder videoer med reklame for en eller anden butik i u.k. og det jo fint og tydeligt.. men hvorfor oplyser han det så ikke når hele videoen er sponsoreret af asus eller lg?
#356949
Jeg ser en del Youtube tests af forskellig art, men HDTVtest er ikke en del af mine abonnementer netop fordi jeg ikke finder hans videoer særligt seriøse eller troværdige. At han selv fremhæver sig som "Youtube's leading voice on TV technology" er da helt hen i vejret.
#357042
Et spørgsmål til jer derude, vidste I godt hdtvtest var sponsoreret af asus, lg og andre, som der står i det med småt, eller kommer det som en overraskelse for jer ligesom det gjorde for mig??
#357056
BlueFox skrev: 8. feb 2024, 15:55
George1 skrev: 8. feb 2024, 12:28
BlueFox skrev: 7. feb 2024, 16:01 Når man får en gave - efter at man har publiceret artiklen - så kan man ikke kalde det sponsering.
Det er en vist en omme, hvis du ved du bliver sponseret med en gave efter omtalen , er det i min optik selvfølgelig sponserering bare med forsinkelse, same shit forskellige ord.
Ja det er en ommer. Du må lige læse teksten en gang mere og holde dig til det der står og ikke selv opdigte ting.

Da jeg skrev anmeldelsen vidste jeg IKKE at jeg ville få gaven to måneder senere!
Hvad har jeg opdigtet ?? Forstår overhovedet ikke hvad du mener, forholder mig i allerhøjeste grad til det du skriver, kan ikke se at du skriver du pludselig fik en gave 2 måneder efter du havde lavet et stykke arbejde, derimod skriver du at du var bevidst om at du altid fik gaver efter et givent stykke arbejde.
Ydermere skriver du direkte at når man får en gave efter at have lavet et givent stykke arbejde så er det ikke sponsorering. Same same i min optik du er naturligvis velkommen til at være uenig.
Vi er så bare ikke enige, det er i min optik en slags sponsorering/smøring.