Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#356825
TSizzle skrev: 7. feb 2024, 21:28
HrJensen1 skrev: 7. feb 2024, 19:41
donfrankie skrev: 7. feb 2024, 08:24 Den løsning vil jeg så ikke anbefale.
Altid gå igennem stedet man har købt varen, det er dem der skal opfylde de to års reklamationsret.
For hvis du går direkte til LG og du får byttet TVet så har du ikke nødvendigvis noget garanti eller reklamationsret.
Går du derimod til Elgiganten og det bliver byttet til et nyt, så starter der en ny reklamationsperiode på 2 år.
Sikke noget vrøvl - uanset hvem der reparerer eller bytter, gælder garanti og reklamationsret.
Selvom du har ret, så er der stadig nogle ikke uvæsentlige faktorer.
Hvis du som forbruger får repareret en skærm, så vil du på de reparerede dele have "fornyet" din reklamationsret.
Vælger du at gå direkte til producenten, så vil der ingen dokumentation være for tidligere udførte reklamation hos den virksomhed du oprindeligt har købt dit produkt ved. Derved vil du - hvis du i fremtiden løber ind i yderligere problemer med dette - ikke kunne gå direkte til denne, uden selv at stå med dokumentationspligten for den udførte reklamation.

Kærlig hilsen en "Elmutant" (Kan vi ikke lige hæve niveauet, og droppe øgenavnene i fremtiden, så vi alle kan være her?)
Helt enig man kan støde ind i dårlig rådgivning alle steder, her på dette site har det altid været en yndet sport at udskamme Elgiganten, personeligt har jeg fået en super behandling/service når jeg har købt tv ved dem.
#356836
donfrankie skrev: 7. feb 2024, 23:00 Hvem skal du da gå til?
Elgiganten som ikke har nogle papirer på de er lavet noget på reklamationsretten?
Eller LG som gør det på en garanti som ikke automatisk bliver fornyet.
Når du køber en vare hos en forretning, så er det hos dem du har reklamationsretten, ikke producenten.
Butikken har intet med reparationen at gøre uanset om du kontakter dem eller ej. Reparationen på så godt som alle mærker, med mindre at det er noget no-name eller et anderkendt mærke som butikken har parallelimporteret, ligger hos producenten.

Uanset om det er butik eller producent som udbedre skaden, er kunden dækket af reklamationsret og garanti
#356837
TSizzle skrev: 7. feb 2024, 21:28
Selvom du har ret, så er der stadig nogle ikke uvæsentlige faktorer.
Hvis du som forbruger får repareret en skærm, så vil du på de reparerede dele have "fornyet" din reklamationsret.
Vælger du at gå direkte til producenten, så vil der ingen dokumentation være for tidligere udførte reklamation hos den virksomhed du oprindeligt har købt dit produkt ved. Derved vil du - hvis du i fremtiden løber ind i yderligere problemer med dette - ikke kunne gå direkte til denne, uden selv at stå med dokumentationspligten for den udførte reklamation.

Kærlig hilsen en "Elmutant" (Kan vi ikke lige hæve niveauet, og droppe øgenavnene i fremtiden, så vi alle kan være her?)
Så skal du måske fortælle alle dine kollegaer rundt om i landet, at de skal håndtere det. De gange jeg har skulle have et eller andet produkt fikset, som er købt i Elgiganten, har sælgerne haft utroligt travlt med at skubbe den videre til at jeg selv skal kontakte producenten.
#356838
HrJensen1 skrev: 8. feb 2024, 20:44
TSizzle skrev: 7. feb 2024, 21:28
Selvom du har ret, så er der stadig nogle ikke uvæsentlige faktorer.
Hvis du som forbruger får repareret en skærm, så vil du på de reparerede dele have "fornyet" din reklamationsret.
Vælger du at gå direkte til producenten, så vil der ingen dokumentation være for tidligere udførte reklamation hos den virksomhed du oprindeligt har købt dit produkt ved. Derved vil du - hvis du i fremtiden løber ind i yderligere problemer med dette - ikke kunne gå direkte til denne, uden selv at stå med dokumentationspligten for den udførte reklamation.

Kærlig hilsen en "Elmutant" (Kan vi ikke lige hæve niveauet, og droppe øgenavnene i fremtiden, så vi alle kan være her?)
Så skal du måske fortælle alle dine kollegaer rundt om i landet, at de skal håndtere det. De gange jeg har skulle have et eller andet produkt fikset, som er købt i Elgiganten, har sælgerne haft utroligt travlt med at skubbe den videre til at jeg selv skal kontakte producenten.
Sikke da et ansvar at placere hos én person.

Du har helt ret, proceduren er at hjælpe en kunde til direkte kontakt med producenten, dog ikke fordi man ønsker at ansvarsfraskrivelse sig noget, men derimod fordi det er den mest lempelige proces for din, vores og deres tid.
Skulle man som forhandler formidle alt kontakt, så ville du som forbruger stå tilbage med en markant længere ventetid, da denne ville skulle koordinere besøgs-, afhentnings-, samt afleveringstidspunkter på vegne at begge parter.

Det der dog sker når man henvender sig i butik - såfremt det naturligvis bliver gjort korrekt - er, at der bliver noteret internt at henvendelsen er sket, ligesom man i mange tilfælde er heldige nok til, at producenten eftersender dokumentationen for den udførte reklamationssag, hvorved der forefindes en dokumentation hos den forhandler, som du har valgt at købe dit TV hos.

Dog kan jeg også sige, at hvis du henvender dig til sælgerne med dine reklamationer, og ikke går til de medarbejdere, som er ansat til at håndtere dette i serviceafdelingen, så kan jeg godt forstå, at du ikke opnår det du føler er korrekt.
Den følelse ville jeg også have, hvis jeg henvendte mig i salgsafdelingen, når min bil skal til service ;)
#356927
Såå .. først tak for jeres input ! Jeg gjorde som sagt som HrJensen1 skrev tidligere og ringede til LG ,, De sendte (Service center gruppen ) ud

De kom mandag d12 feb med et helt nyt Panel, og skiftede den på små 20 min .. Overrasksende alligevel

Så praktisktalt et helt nyt TV

Fin service, og jeg var fri for at slæbe tv'et ud til Elgiganten og bøvle med dem .......


Vielen Dank :D