Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lasse-ahlmann.pedersen
#356718
Hej med jer😊

Jeg er på kig efter et nyt 65tommer tv. Jeg kommer til at gå fra et Samsung Q9fn 65 tommer, der var topmodellen i 2019(mener jeg😅) Det bruges både til at se sport, spille PS5, og streame diverse streaming tjenester.

Pt. er LG G2 OLED på tilbud til 12.999kr kan jeg se. Ville dette være et godt bud, eller ee der andet jeg burde overveje, eller vente på?

Jeg vil helst gerne lande omkring det her beløb prismæssigt(selvfølgelig må det gerne være billigere😉)

På forhånd tak😊
Af jkn789
#356720
pt er det, det bedste oled tv du kan få for 13000, og det var LGs topmodel i 2022. Det er beregnet til at hænge på væggen og stikker kun et par centimeter ud. Det har fået gode anmeldelser og du kan læse testen af det her på siden.
men det er ikke den bedste tid til at købe nyt tv, i løbet af de næste tre måneder vil der komme flere tilbud på restlageret af både 2022 og 2023 modeller.
så spørgsmålet er om det er akut eller du kan vente.
det er altid et gamble hvor længe man skal vente, men de bedste priser er i april, maj og juni.
#356721
Det er ikke noget akut overhovedet, så jeg kan sagtens vente til “bedre” tider😊

Hvis jeg beslutter mig for at ville vente, hvilke skærme ville så være det bedste at gå efter til mit tidligere nævnte forbrug?😊😅
Brugeravatar
Af TBC
#356722
Tja, du er lige et par uger for sent uge ifht Januarudsalget. Der kunne du havde fået Samsung S90C/S92C/S94C til 13990 kr som slår G2 stort og konkurrerer direkte med G3 med MLA.

G3 vinder på højeste specular highlights, S90C/S92C/S94C på bedste og dybeste farvedækning, med næsten lige så gode specular highlights som G3

Man kan aktuelt kan segmentere high-end TV på markedet i dag med QD-OLED generation 2 TVene som Sony A95L (Bedste TV på markedet lige nu) sammen med Samsung S90C / S95C, der har samme panel som A95L og så de MLA udrustede WOLED Tv LG G3 og formentligt det kommende (og fra start formentligt velkalibrerede) Panasonic MZ2000 i det allerøverste segment og så alle de andre OLED (inkl. LG C3 og G2) NON-QD-OLED&MLA OLED modeller i næste segment.

I det det øverste segment kan man så betragte S90C/S92C/S94C (grundlæggende samme TV, med forskellige højttalerkonfigurationer) som "budget" vinderen/bedste køb.
#356749
Okay mange tak for svaret😊

Som sagt så er det ikke noget der haster, så jeg kan sagtens vente på at en af de førnævnte modeller “forhåbentligt” bliver nedsat her om et par måneders tid😊
Af Supergris
#356750
Hvis du er varm på et TV nu, så er G2 absolut et lækkert TV til en rimelig pris, så det vil være et godt køb, også selvom der muligvis kommer bedre bud i fremtiden, men sådan er det jo næsten altid, men der er ingen garantier...
#356828
Lige nu kan man købe C3 til 16.999kr men med 4000kr i cashback så det kommer ned i 12.999kr ville dette være et bedre køb en G2 til samme pris eller hvad vil jeres anbefaling være?
Af jkn789
#356830
Du kan se begge test her på siden og sammenligne. Du kan også læse testen af LG C2 og se at der ikke er meget forskel på C2 og C3.
så hvad er dine behov? Og hvad betyder design for dig?
C3 stikker Ca 7 - 8 cm ud fra væggen, mens G2 stikker 2 cm ud fra væggen, og flugter helt ind til væggen.
#356848
Nu var jeg ude i butik idag og kigge på fjernsyn. Jeg er blevet enig med mig selv om at det skal være Samsung’s Oled tv. Det jeg kiggede på var Samsung S95C som jo så er 2023 model. Men pt står det til 25.000kr for 65tommer, hvilket lige er over budget😅 mit spørgsmål går så på om der er den store forskel ved at købe S90C i stedet udover den her one connect box? Og også om der er stor forskel på 2022 modellerne frem for 2023 modellerne?😅

Ser frem til jeres svar😊
Af peterdebel
#356871
Er det nu den allerbedste idé ?

25 K er mange penge.

Må sige at den OneConnectBox lyder godt hvis der ikke er nogen ledninger overhovedet (0).

G3 har et bedre billed og større lysoutput og færre reflektioner i skærmen.

S95C Brightness (SDR): 238.
(HDR) 1348.
LG G3 Brightness (SDR): 725.
(HDR) 1378.

Ifg. Katzmeyer fra Cnet.com
Af jkn789
#356873
lige nu kan du få G3 i 77 " til 25000. Så prisen på Samsungen er alt for høj i øjeblikket.
#356874
Ja men som jeg skriver højere oppe, så er 25.000 også noget over mit budget. Jeg har ingen intention om at skulle betale så mange penge for et tv. Det var også derfor at jeg spurgte indtil om det kunne betale sig at investere i Samsungs Oled model fra
2022 eller at købe Samsung S90C i stedet for Samsung S95C :-)

Og jeg har intet imod at vente på at der kommer et ordentligt tilbud på dem, jeg ville bare høre om hvilken/hvor stor forskel der ville være på disse modeller?
Af jkn789
#356875
Du kan læse testen af S95C her på siden, og også LG G3.
S95c og S90C er det samme tv, hvor kun elektronikken er flyttet i en separat boks på s95c.
så du skal beslutte om det er de ekstra penge værd.
og høre Samsung hvor længe de vil levere en boks som reservedel, hvis den skulle gå i stykker.
Af peterdebel
#356876
Spørgsmålet er også om LG's 10 års mere erfaring med OLED paneler har et ord at sige ?

If you can't beat them, join them.