Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af danielvinther
#356702
Hejsa

Jeg skal have anskaffet mig et nyt TV, efter at have nøjes med et 47” LG LED TV de sidste 10-12 år.

Jeg har læst mig til at OLED er at foretrække, og har i den forbindelse set mest på et 55” LG C3. Jeg ville dog gerne se om jeg kunne finde noget som var 65” til mit budget, men jeg er helt blank på mine muligheder..

Det skal nævnes at det kun bliver brugt til sport og streaming. Derudover skal der spilles GTA6 når det udkommer.

Er der nogle kloge hoveder, som kan hjælpe mig?

/Daniel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#356710
Lige for tiden sælges der ikke 65" OLED til 10.000 kroner, men jeg tror godt, at priserne på sidste års TV-modeller kan nå dermed, når årets nye modeller lander i butikkerne i de kommende måneder.

Hold eventuelt øje med LG B3, LG C3 og Philips OLED708. De plejer at være blandt dem, der sælges til gode priser. Billedkvaliteten er stadig eminent.
Af George1
#356712
Dårligt tidspunkt at købe på, at vente som Rasmus skriver, hvis du ikke går OLED vejen, er der Samsung QN90B og TCL topmodel som hvis der er nogle tilbage kan købes til en go pris.
Under alle omstændigheder vil du få en billed kvalitet der er mange gange bedre end dit nuværende tv.

PS. Hvor langt har du til din skærm?? Ellers altid gå med en 65"
da man får meget mere og bedre skærm for pengene end en 55"
Af koden
#356847
Ja det er en dum tid.
Jeg har et philips 65OLED707 (formoder blot 708 er 2023 modellen), som jeg købte til 10.000 i et power tilbud i maj måned.

Desværre har det en hardwarefejl og har fået 2 nye motherboard, men fejler stadig.
Det betyder at jeg kan få penge tilbage.
Men så kan jeg ikke få samme standard igen til de penge.

Så prøver at leve med fejl indtil jeg kan få et til go pris.
Er virkelig glad for TV og android platform.
Savner dog en Samsung fj.betj.
Af jkn789
#356850
bedste bud lige nu er LG G2 i 65 tommer til 13000. Og ellers skal du vente.
Af koden
#356853
Kender ikke rigtig LG og ja stadig en del dyrere..så afventer.

Brugerfladen betyder en del for mig og det billede mit 707 har er rigeligt fint til mig og folk der kommer forbi er imponeret over billedet.
Det står virkelig også knivskarpt.

Det fås nok bedre, men jeg tror jeg har et billed niveau som er rigeligt til mig.
Så nu skal jeg bare finde den bedste brugerflade / betjening.
Synes egentlig Samsungs var bedre end Philips.
Men android kan alligevel noget som Tizen ikke kan.
Af danielvinther
#357163
Tak for alle jeres svar - jeg har løbende holdt øje siden jeg lavede dette indlæg.

Nu kan jeg se at der er begyndt at være tilbud på 65'' OLED, som vil være indenfor mit prisniveau.

Jeg laver et nyt indlæg vedr. OLED til sport.
Af Lape
#357166
LG G2 er et fint bud, eller et til cirka samme pris bare med QD-OLED panel.

Intet TV styresystem er godt. Apple TV 4K er vejen frem og har framematching så indhold kører 100% flydende.

Apple TV har også kæmpe fokus fra app udviklerne, fordi markedsandelen er stor. Apps til specifikke TV styresystemer bliver kun ringere og ringere med tiden, også dem med Android og ofte forsvinder app support helt med tiden. Bare se DR app'en for nyligt. Det har der været mange eksempler på.
Senest rettet af Lape 27. feb 2024, 15:22, rettet i alt 1 gang.
Af danielvinther
#357167
Lape skrev: 27. feb 2024, 15:19 LG G2 er et fint bud, eller et til cirka samme pris bare med QD-OLED panel.

Intet TV styresystem er godt. Apple TV 4K er vejen frem og har framematching så indhold kører 100% flydende.
Det er også primært G2 jeg kigger på lige pt.
Ved du om den 5års garanti som er på panelet, dækker burn-in?
Af Lape
#357168
LG har ganske rigtigt 5 års garanti, men det er kun i første år at alt er dækket. I år 2-5 kommer man til at betale for arbejdet, men panelet bliver betalt - https://www.lg.com/uk/tvs-soundbars/oled/warranty/

Jeg har dog ingen anelse om hvad prisen for rep er, tænker den er høj.

Men burn-in tænker jeg ikke bliver et problem. Det var et problem for 10 år siden, ikke rigtigt i dag.
Af jkn789
#357174
burn in er kun aktuelt hvis du ser tv2news 6-8 timer i træk hver dag. Til alm brug for du ingen problemer.
jeg ser golf i op til 8 timer af gangen uden nogen form for logo burn in eller andet.
så du kan roligt købe oled i dag, og prisen på G2 er helt rigtig Nu
Af henrik.yde
#357175
danielvinther skrev: 27. feb 2024, 15:00 Tak for alle jeres svar - jeg har løbende holdt øje siden jeg lavede dette indlæg.

Nu kan jeg se at der er begyndt at være tilbud på 65'' OLED, som vil være indenfor mit prisniveau.

Jeg laver et nyt indlæg vedr. OLED til sport.
Der er absolut ingen grund til at oprette en ny tråd, du kan roligt fortsætte her og få svar på dine spørgsmål.