Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SheldonPark
#355930
Er der information tilgængelig om kalibreringen udført på LG C1'ere solgt hos Elgiganten? Adskillige mennesker, inklusive mig selv, købte denne model og modtog et kalibreret tv, undtagen mig. Skal jeg kontakte og klage over dette? Min ven var for eksempel klar over, at alle tv'er var prækalibrerede.
Af Supergris
#355979
Hvordan kan du være "inklusiv" og alligevel ikke være det?
C1 er en ældre model, og hvis du ikke har betalt for en kalibrering, har du intet at klage over!
Brugeravatar
Af TBC
#355980
Din ven tager fejl, med mindre han taler om at TVene er kalibrerede på den ene eller anden vis fra fabrikken (f.eks. kan have en filmmakermode eller lign kalibrering).

Calman kalibrering er et tilvalgsprodukt fra bl.a. Elgiganten, som man betaler fra 1000 til 2000 kr for (afhængift af hvor mange profiler og hvor langt tids support man tilvælger)

Så med mindre du har betalt ekstra for at få dit TV kalibreret da du købte det, så er der ikke noget at komme efter.

https://www.elgiganten.dk/magazine/serv ... elgiganten
Brugeravatar
Af KimKaos
#355988
ElGig sælger indimellem et pre-cal tv - men så fremgår det også helt tydeligt at det er hvad det er og ofte smider de et label på boksen samt der altid medfølger et papir med pre-cal indstillinger plus det også fremgå af deres faktura

Så medmindre du har en faktura der siger det er pre-cal så er det bare en standard hyldevare
Brugeravatar
Af TBC
#355989
Præcis - og/men det er LANGT fra alle TV som der tales om.