Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355270
Hej med jer

Jeg har i et stykke tid haft kig på Samsung 75QN95C (samt QN90C).
Mest på grund af den lysstærke skærm da den står i en stue med store vinduer samt ovenlysvindue der skindet på den engang imellem.

Primært indhold fra en nvidia SHIELD PRO der bliver vist, men engang imellem bruges den som gaming skærm med pc eller gondol så 120hz og gsync/freesync er også helst noget der skulle være på plads.

Udover at der lige har været en 75” nede i 18.888 kr som nok ikke bliver overgået i et stykke tid så syntes jeg stadig det er lige i overkanten af hvad jeg vil sætte af til et nyt TV.

Jeg er lidt pint imellem gerne at ville have det nyeste når nu jeg ligger en del penge, men jeg er også åben for input til steder jeg kan spare på mine krav.

Har egentlig bare været glad for Samsung i en del år så har slet ikke styr på Om jeg burde kigge andre steder hen hvor der kunne være mere end er par tusind at spare i forhold til de ca. 19.000 kr. jeg bruger slet ikke den interne smartfunktion så der kunne måske være et Sony, lg eller andet som gav det bøllebank på prisen men hvor man skulle gå på kompromis på et par enkelte, måske ubetydelige, punkter.

Der sidder en Sonos ARC på den. :-)

På forhånd tak
#355275
Du kan være heldig at de absolut sidste skærme af QN95B bliver sat mere ned, det er en fed skærm med masser af lys, antigenskins skærm og et fedt design, TCL 849 giver lidt det samme, til 11600 kr får du rigtig meget skærm til pengene.
Ellers kan du kigge mod Samsung QD OLED 77" den er pt. til kr 17/18000.
#355277
Cool tak vil lige tjekke tcl’en.

Fint input med OLED’en men Ønsker ikke en OLED, ved godt de er blevet bedre men har allerede haft to skærme som fik burn in og derfor blev byttet og det er bare en risiko jeg ikke ønsker at sidde og skulle gruble over.
#355284
George1 skrev: 20. nov 2023, 14:42 Du kan være heldig at de absolut sidste skærme af QN95B bliver sat mere ned, det er en fed skærm med masser af lys, antigenskins skærm og et fedt design, TCL 849 giver lidt det samme, til 11600 kr får du rigtig meget skærm til pengene.
Ellers kan du kigge mod Samsung QD OLED 77" den er pt. til kr 17/18000.
Fedt.

Hvordan er TCL's antigenskin og "hvad er meget skærm for pengene" ? Er den feks hurtig og har "naturlige, præcise farver og "godt sortniveau" ?
#355285
TCL anti-genskin er ikke i nærheden af Samsungs suveræne anti-genskin, tror du skal op i den nye X95L fra Sony da den også har den berømte/berygtede og meget frygtede (på dette site) regnbueeffekt, så tænker den må være god på anti-genskins skalaen.
God værdi for pengene ja det synes jeg ,men du kunne jo læse testen her på sitet Peder D.