Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Amtus
#355176
Hej med jer

I flere anmeldelse på nettet kan jeg læse, at TCL C845 bedst, hvis man anvender det i et veloplyst stue og mindre godt, hvis man kører biograf-mørk stue, når man ser film.

Er der nogen her som har en fornemmelse af om dette kun er et problem for dem, der stiller krav om bedst mulige farvegengivelse mv. eller om det også vil være generende for hr. Danmark (mig), som bare skal have et nyt TV :-)

Umiddelbart virker prisen og anmeldelserne nemlig til, at det er et udemærket køb, men dette er et punkt, som flere anmeldelser gør en del ud af, og jeg er i tvivl om det er et egentligt problem for flertallet.
Af kruga
#355178
Hr og fru Danmark vil synes det er faaaantastisk! Go for it.

Eneste der stopper mig er at jeg elsker når man sidder i et sort rum og slet ikke kan se de sorte bare i top og bund fordi de er helt sorte.

Vil mene det er et af de bedste før oled og til pengene fantastisk.

Jeg kigger 77 tommer og står mellem 845 eller give 7000 mere og få s90c. Tror ikke de ekstra penge vil give værdi for dig hvis du mener du er hr og fru dk. Så kan du lide fjernbetjening . Så køb. 8-)
Af Jslsloth
#355217
Jeg har lige købt 85" c845 til min biograf til afløsning for en Sony hw 40 projektor. Det skal siges at mit lærred kun var 86" da der kun er 200cm ish. Jeg er overrasket over hvor godt billedet er efter det er blevet indstillet efter anbefalingerne her inde. Min biograf er malet i sort og grå. I stuen og soveværelset har jeg lg oled 55 og 65" tv og de kan noget helt andet. Men 85" på 2.7m det er squ meget godt, også selvom det ikke er oled der er lidt vej fra 17000 til 30000 kr
Af PeterD
#355218
@Jslsloth

Det lyder rigtig fint! Dejligt at få nogle kommentarer fra købere, da TCL jo ikke er lige så "kendt" som de mere etablerede mærker.

Købte du det i Elgiganten, eller ? og havde sælgeren et ord at sige i købsprocessen ?

Havde du læst test af det på nettet? for med 85" og de andre størrelser ( 77") der nævnes i tråden her, gør jo at man ikke lige piller det op og ned fra væggen igen.

Farver, lysstyrken samt bevægelseshåndtering og lyden skulle være meget imponerende og måske er det skærmen som giver mest værdi pr. krone ?

Forhåbentlig drypper deres viden fra deres topmodeller snart længere nedad i porteføljen, så deres "mindre modeller" i budgetklassen også rykker sig fremad.
Af Jslsloth
#355254
Jeg har læst test her på siden og andre sider. Så jeg bestilte det online med levering så slipper man også for at høre på deres sælger i elgiganten.