Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355093
Hej med jer,

Jeg har lige købt et TCL 65" QLED770 4K Smart tv som har indbygget google tv. Tv'et synes jeg egentlig viser et godt billede både på PS4 og ved streaming fra HBO, youtube osv. Problemet er når jeg ser fodbold eller håndbold fra Yousee appen. Ved bevægelser "hakker" billedet af og til, altså må lag. Jeg kommer fra et 2021 panasonic 42" tx-43fx600e hvor jeg brugte google tv 4K, og der har jeg aldrig oplevet problemer.

Er der nogen som kan hjælpe med hvad problemet er, eller har jeg bare købte for billigt?

Mvh Tobias
#355109
Da du sagde "Yousee Appen...." Så er det der fejlen kommer fra

Havde også et LG TV for nogle år siden, den gjorde det samme!


Det er hvordan det understøttes via deres app.. og deres app er elendig!

Utrolig det skal være sådan, når det er den dyreste TV pakke du kan få!
#355126
TFL skrev: 15. nov 2023, 12:53 Min umiddelbare tanke er at hz er forkert sat op tv’ets Google TV, det bør være 50hz.
På mit gamle google tv, kunne jeg vælge hz indstillinger. På det nye med indbygget kan jeg ikke finde det nogen steder.
#355127
bleX skrev: 15. nov 2023, 17:10 Da du sagde "Yousee Appen...." Så er det der fejlen kommer fra

Havde også et LG TV for nogle år siden, den gjorde det samme!


Det er hvordan det understøttes via deres app.. og deres app er elendig!

Utrolig det skal være sådan, når det er den dyreste TV pakke du kan få!
Det giver fint mening at det kunne være yousee appen, men det giver ikke mening at 2 af mine kollegaer med TCL og indbygget google tv, ikke oplever de samme problemer. Dog har de købt modeller bedre end min og begge med 144hz.
Senest rettet af TLANK 16. nov 2023, 10:00, rettet i alt 1 gang.
#355128
Update:
Jeg snakkede med Elgiganten der foreslog jeg skulle slette appen og installere igen, samt slå wifi fra Tv'et og prøve med en kablet forbindelse.
Begge ting er prøvet uden det ændrede noget.

Planen er nu at returnere tv'et tilbage. Så må jeg se hvad jeg så skal købe :S
#355161
Du mener vel 100 Hz. Uden at vide mig sikkert så er der noget der hedder Google TV og noget der hedder Android tv.

Men hvorfor det ikke virker på den ene frem for den anden skal jeg ikke kunne sige...

Men du kunne evt prøve at teste hvis du kender en som har et Apple tv og så prøve at sætte den til... Hvis det ikke hakker så skyldes det umiddelbart appen
#355173
bleX skrev: 16. nov 2023, 22:06 Du mener vel 100 Hz. Uden at vide mig sikkert så er der noget der hedder Google TV og noget der hedder Android tv.

Men hvorfor det ikke virker på den ene frem for den anden skal jeg ikke kunne sige...

Men du kunne evt prøve at teste hvis du kender en som har et Apple tv og så prøve at sætte den til... Hvis det ikke hakker så skyldes det umiddelbart appen
Mener der står 144hz på deres hjemmeside, men pyt :)
Jeg kender desværre ingen med apple tv umiddelbart. Men jeg undre mig over hvorfor nogen ikke har fejlen, og jeg har. Jeg tænker tv'et bliver returneret her i weekenden. Så må jeg se om der findes andet i samme pris ca.

Men tak for dit svar.
#355175
Jeg er næsten sikker på det IKKE løser problemet!

Jeg har Allente fx. Deres app kører fint!

Men lige meget hvor god og hvor mange hz den har, så hjælper det jo ikke noget hvis "Kilden" er lort
#355193
TLANK skrev: 14. nov 2023, 20:13
Er der nogen som kan hjælpe med hvad problemet er, eller har jeg bare købte for billigt?
Hvis 770 er nyere og "bedre" end 760, så har du ikke "købt for billigt", da 760 får prædikatet "5/6 stjerner" og "Bedste Køb"

https://www.lydogbillede.dk/test/tv/42- ... 43qled760/

Det må være noget andet der er galt, for Lyd & Billed er vel nogenlunde seriøse i deres tekstarbejde ?

Ved dog ikke lige hvad deres skal gøres for at problemet løses..
#355196
TLANK skrev: 14. nov 2023, 20:13 Hej med jer,

Jeg har lige købt et TCL 65" QLED770 4K Smart tv som har indbygget google tv. Tv'et synes jeg egentlig viser et godt billede både på PS4 og ved streaming fra HBO, youtube osv. Problemet er når jeg ser fodbold eller håndbold fra Yousee appen. Ved bevægelser "hakker" billedet af og til, altså må lag. Jeg kommer fra et 2021 panasonic 42" tx-43fx600e hvor jeg brugte google tv 4K, og der har jeg aldrig oplevet problemer.

Er der nogen som kan hjælpe med hvad problemet er, eller har jeg bare købte for billigt?

Mvh Tobias
TVet er (desværre) ikke et 100/120 hz TV, så det er muligvis derfor at det "hakker" ved afspilning.
https://www.displayspecifications.com/en/model/2d6432cb