Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af RasmusJonasson
#354851
Jeg kunne godt bruge et par gode råd.

Jeg har et LG OLED55C6V 55" Oled købt i 2018 (modellen er vist fra 2017). Jeg er egt ret glad for det, men jeg synes det er begyndt at have små skavanker:

-Fjernbetjeningen virker dårligt.

-Jeg kan også se at flere apps ikke opdateres mere, så jeg fx ikke kan bruge HBO Max.

- selvom tv'et er direkte forbundet (ethernetkabel) med min router går der "lang" tid inden der er internetforbindelse.

Jeg overvejer derfor at udskifte husalteret (og i stedet dedikere tv'et til sønnikes nintendo switch). Jeg ved godt det nok er meget forskelligt, men hvor lang tid går der normalt mellem at folk skifter TV?

Noget andet er: hvad skal jeg købe?

Jeg har orientet mig i de tests og anbefalinger, der er her på siden. Umiddelbart tænker jeg at gå en størrelse op og anskaffe mig et godt OLED eller QD-OLED tv på 65" til 10-12.000 kr.

Er der nogen særlige modeller jeg skal holde udkig efter eller undgå?

Jeg så at Power havde et 65" LG B3 til 10.000 og et 65" Samsung S94C til 12.000 som åbningstilbud forleden. Hvilket ville I vælge?

Når jeg nu har en samsung telefon, er der så fordele ved at vælge et samsung fjernsyn?

Jeg håber på nogen gode inputs
Af henrik.yde
#354852
Vent til Black Friday, og gå så efter et Android TV. De bliver nemlig opdateret/vedligeholdt. Af OLEDs kan du gå efter Philips eller Sony (android). Og er det LCD TV, så er TCL populært for tiden, særligt deres Mini LED er værd at gå efter. Og derudover kan det også anbefales at holde øje med tilbudssiden her på sitet:
https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php
Og her kan du læse lidt om hvilke TV der bliver opdateret:
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1474020238
Senest rettet af henrik.yde 3. nov 2023, 09:55, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
#354853
Hvis du kan finde et 65" Samsung S94C til 12.000 kr, så ville jeg handle med det samme - INGEN grund til at vente til BF!
Desuden har man altid muligheden for at fortryde købet, hvis man finder et bedre tilbud under BF, så hvis man falder over et godt tilbud på en model, man er varm på, er der ikke nogen grund til at vente.

Jeg mener ikke, man skal lade sig begrænse af hvilket smart-TV et TV har indbygget, da der findes eksterne løsninger, der virker bedre, og som ikke behøves at blive skiftet, hvis man får nyt TV.
Da der ikke er tale om TV over 65", ville jeg heller ikke overveje et LCD-TV, da OLEDs i denne størrelse kan findes indenfor det budget, der er til rådighed.

Jeg kender ikke til fordele (er der nogle?), der er markante nok til, jeg specifikt ville gå efter et Samsung TV, blot fordi jeg havde en Samsung telefon...
Af PeterD
#354854
Vent til Black Friday og se hvad der kommer.

Ingen grund til at købe samme mærke som din telefon. Bare vælg et med et godt billed til en god pris.

Der er mange gode mærker og det behøves partout ikke være LG, Philips, Samsung, Sony, TCL, Hisense eller Panasonic. Men alle laver gode tv.

OLED er vel stadig tættere på den velkendte plasmakvalitet end LCS/QLED..

Nu har Samsung jo også fundet ud af at OLED er det folk vil ha'. De kan måske ikke udvikle LCD teknikken yderligere efter så lange forsøg ? Så er det jo fint at konkurrenten LG leverer panelet. "If you can't beat them. Join them"

Spørgsmålet er om det er bedre at købe Chromecast eller Apple TV, da udbudet af apps her opdateres og, måske, er mere stabile end på et tv ?
Senest rettet af PeterD 3. nov 2023, 14:41, rettet i alt 1 gang.
Af George1
#354858
Helt klart S94 QD OLED kr 12000 er billigt, og er ikke enig i at man kun skal vælge tv der har android styresystem, for mig og mange andre betyder det ikke det store hvad for et styresystem der erhverves.
Af PeterD
#354864
Hvis det er god kvalitet så kan det bestemt være en mulighed, men det må tiden vise efter 6-12-24 måneder.

Engang opdateres Android rimelig hurtigt, men måske har WebOS og Tizen kommet efter det ?
Brugeravatar
Af KimKaos
#354867
Hvis det primært er apps, langsom forbindelse og en slatten remote men ellers et ok billede så kan du forlænge levetiden af dit tv med en Apple boks
Af PeterD
#354869
Sjovt som OLED pludselig er i vælten efter man har været dybt skeptisk i de sidste 5 år og foretrækket LCD.

Men glædeligt at man nu er enig med masserne.

Spændende hvad OLED bringer i 2024.
Af George1
#354876
PeterD skrev: 4. nov 2023, 10:02 Sjovt som OLED pludselig er i vælten efter man har været dybt skeptisk i de sidste 5 år og foretrækket LCD.

Men glædeligt at man nu er enig med masserne.

Spændende hvad OLED bringer i 2024.
Rolig nu det skyldes at OLED og QD OLED er blevet meget bedre og billigere , pris /lys /burn in risiko formindsket, men der kan stadig være forhold/sp tilfælder der gør at jeg vil anbefale high end bagbelyst zone opdelt, selvom flertallet herinde vil mene noget andet. Det burde være muligt uden at man skal svines til.
PANASONIC kommer forøvrigt snart med en high end mini LED, så der er formentlig stadig et kunde grundlag for top LED ellers var de næppe hoppet på vognen.
Af PeterD
#354879
OK, Er dog selv lidt skeptisk /meh over Pana's indtræden i mini LED.

Tænker på at det bliver en større skuffelse eller prisen bliver ALT for høj..

Det BLIVER svært for ny teknik at konkurrere med OLED på kvalitet/pris parameteren.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#354884
Supergris skrev: 2. nov 2023, 19:24 Hvis du kan finde et 65" Samsung S94C til 12.000 kr, så ville jeg handle med det samme - INGEN grund til at vente til BF!
Desuden har man altid muligheden for at fortryde købet, hvis man finder et bedre tilbud under BF, så hvis man falder over et godt tilbud på en model, man er varm på, er der ikke nogen grund til at vente.
Helt enig her....det tilbud bliver svært at matche også under BF og det kommende januarudsalg.

Køb hvis du har muligheden for at få det til den pris....