Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rumlepraasen
#354700
Nogle der kan komme med lidt anbefalinger til tv på 75" til BF til et budget omkring de 10.000. En smule mere kan accepteres, hvis det giver mening.
Men jeg vil hellere et lille kvalitetsniveau ned, for at få 75 kontra 65"

Hvad kan anbefales?
Kan TCL 75C845 evt. Anbefales og tænkes at ramme omkring de 10K?
#354712
C745 er ikke et dårligt køb, men en mere traditionel mellemklasse-model. Det er C845, som for alvor har sat TCL på kortet fordi den matcher de miniLED LCD TV, som Samsung i nogle år har markedsført som "Neo QLED".

Et direkte alternativ er Samsung QN90B, men den er nærmest allerede udgået og jeg tror ikke der er flere tilbage til Black Friday. Og jeg forventer ikke, at prisen på afløseren (QN90C) kommer i nærheden af 10.000 kroner.

Hisense har nogle på papiret tilsvarende modeller, men vi har kun meget lidt erfaring med dem, så jeg tør ikke anbefale dem.
#354715
Den bedst tilsvarende hos Hisense vil nok være U8KQ. Du kan se alle funktioner og specifikationer i TV-databasen her: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php

Du kan også sammenligne TV-modeller side-om-side vha. det orange ikon.

Klikker du ind på miniLED LCD-modellerne, så kan du typisk se antallet af zoner i hver størrelse. Antallet af zoner er de ting, der afgør, hvor godt LED-baglyset kan styres.

TCL C845 i TV-databasen: https://www.flatpanels.dk/tcl_c845_qled_2023.php
Hisense U8KQ i TV-databasen: https://www.flatpanels.dk/hisense_u8kq_2023.php
Af Houdini
#354722
Ved ikke hvad reglerne er herinde i forhold til links til andre sider; men jeg står i samme situation.

Rtings har rated Hisense modellen 8,5 kontra TCL 8,3. Begge ratings er "mixed usage" - så gå selv ind og læs de forskellige kategorier.

Min eneste bekymring er at Hisense modellen får følgende under cons: It's a bit buggy at times.
#354735
I linker bare løs til eksterne sider :-)

Ift. test hos Rtings så vær dog opmærksom på, at de tester de nordamerikanske udgaver. Der er til tider forskelle mellem TV-modellerne i Nordamerika og Europa. Konkret for Hisense, så kører de med Google TV på den anden side af Atlanten. I Europa kører de med egen Vidaa-platform. Jeg er ikke klar over, om der er andre vigtige forskelle.
Af George1
#354830
Du skriver at du er villig til et lille kvalitets dyk for at få en 75" skærm, med dit budget bliver det et stort dyk- iforhold til at på bud til kr 10000 vil du kunne få en meget bedre 65".
Så til dit budget er det størrelse fremfor kvalitet en gammel traver her på sitet.
Bemærk også at dette site fortrinsvis anbefaler OLED, da det primært er billednørder og semi billednørder som mig selv der bruger sitet, derfor kan en der bare går op i et nogenlunde billede, sagtens blive glad for en billig 75".
PS. Hvad du end vælger hold dig fra de tv der har et IPS panel, det er et gråt helvede, vælg istedet et tv med VA panel hvilket de fleste QLED/LED har.
Betragnings vinkler er bedre på et IPS men man skal altså sidde ret meget forskudt for en VA skærm for at det bliver et problem, så uagtet betragtnings vinkel ville jeg stadig holde mig fra IPS paneler.