Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#354646
Mit 55B6 er kun 6-7 år gammelt men har udviklet de kedelige r..irriterende grønne striber forneden og står til udskiftning, og så ligger det jo lige for at være klar når Black Friday ruller af stablen om en måned. Men jeg formoder der er faldgruber når de store kæder plastrer hjemmesiden til med hvad der umiddelbart ligner megagode tilbud...? For det første, er der erfaring for at de bedste tilbud er på selve dagen? For det andet, dukker der varer op med mindre gode specs som er produceret direkte til BF?
#354647
BF tilbud er jo tit udgående modeller

Men læg dig fast på hvad du ønsker og indled jagten.

Der skal nok komme godt hints her på forum der er værd at følge.

Selv overvejer jeg et 77'' oled behøver ikke være sidste model. og bruger kun en appleTV boks som signal vej
#354648
hvis du ikke har lagt dig fast på et bestemt mærke, så er det bare at vente på Black friday og se hvad der kommer af tilbud, og så brug denne side til at læse evt test eller spørg til råds i forum.
#354649
BF begynder gerne en uge før

Nr. 1 Så skal du vide hvad du ønsker OLED/LCD/Størrelse mv.
Nr. 2 Hvad er dit budget - gør dig klar hvad du max. vil bruge af penge

Når du ved hvilke type tv du ønsker og hvad du vil bruge så udvælg dig nogle du vil holde øje med - kik på priserne fra nu af os prøv at se hvordan prisudviklingen har været siden de røg i handlen - f.eks. så er der nogle kæder der har haft super tilbud i løbet at året Elgig have et åbningstilbud i en af deres nye butikker på dette års 55" QN90 fra Samsung til 7.777,- og det er nok den samme pris det rammer omkring BF

Så find de 65"´er du vil have stående de næste mange år og hold så øje med dem og når du i tiden omkring BF finder et af dem indenfor dit budget så slå til - også selvom der er dage til BF - for ofte så dukker de bedste tilbud flere dage før så en forhandler kan når at synde sine konkurrenter og nappe kunderne - tøver du er der en chance for at tilbuddet væk meget hurtigt grundet en meget lille lager til den gode pris - Så du skal ikke først spørge her om det eller det er en god pris - for før du får et svar er tilbuddet væk - dine egne undersøgelser af de modeller du holder øje med bør fortælle dig om prisen er god - så start din ønskeliste nu - kik på priserne og vær parat til at handle når du ser et godt tilbud

Vær opmærksom på at visse kæder har deres egne betegnelser for de forskellige modeller - så skriv ned hvad Power og alle de andre kalder de samme modeller - det gør det nemmere at sammenligne priserne

Go´jagt
#354652
KimKaos skrev: 21. okt 2023, 12:09 BF begynder gerne en uge før

Nr. 1 Så skal du vide hvad du ønsker OLED/LCD/Størrelse mv.
Nr. 2 Hvad er dit budget - gør dig klar hvad du max. vil bruge af penge

Når du ved hvilke type tv du ønsker og hvad du vil bruge så udvælg dig nogle du vil holde øje med - kik på priserne fra nu af os prøv at se hvordan prisudviklingen har været siden de røg i handlen - f.eks. så er der nogle kæder der har haft super tilbud i løbet at året Elgig have et åbningstilbud i en af deres nye butikker på dette års 55" QN90 fra Samsung til 7.777,- og det er nok den samme pris det rammer omkring BF

Så find de 65"´er du vil have stående de næste mange år og hold så øje med dem og når du i tiden omkring BF finder et af dem indenfor dit budget så slå til - også selvom der er dage til BF - for ofte så dukker de bedste tilbud flere dage før så en forhandler kan når at synde sine konkurrenter og nappe kunderne - tøver du er der en chance for at tilbuddet væk meget hurtigt grundet en meget lille lager til den gode pris - Så du skal ikke først spørge her om det eller det er en god pris - for før du får et svar er tilbuddet væk - dine egne undersøgelser af de modeller du holder øje med bør fortælle dig om prisen er god - så start din ønskeliste nu - kik på priserne og vær parat til at handle når du ser et godt tilbud

Vær opmærksom på at visse kæder har deres egne betegnelser for de forskellige modeller - så skriv ned hvad Power og alle de andre kalder de samme modeller - det gør det nemmere at sammenligne priserne

Go´jagt
Hej Kim, jeg ville gerne under 10k og håber det kunne ske for f eks C2, måske finder de nogle flere CS frem, de gik til 8888 i Elgiganten (nåede det ikke). Interessant at de bedste tilbud kan komme under Black Week, ikke nødvendigvis om fredagen :)
Senest rettet af palleti 21. okt 2023, 14:51, rettet i alt 1 gang.
#354653
Det er min erfaring gennem de sidste mange år

Da BF dukkede op herhjemme skulle man være klar ved PC en fra midnat da de gode tilbud først kom til salg på selve dagen

Nu har mange tilbud klar allerede fra mandag med løfter om at prisen ikke falder selve BF inkl. prisgaranti osv.

Så jeg anbefaler alle jeg kender at de skal bruge tiden nu på at undersøge marked finde de modeller de gerne vil købe - sætte en max pris på dem og så ellers holde sig klar

Det er sgu for sent hvis de først i sidste øjeblik finde ud af hvad de leder og så skal finde deres lokale nørd og spørge han han syntes (eller her på FP hvis de ikke kender nogen).

Men hvis du allerede nu ved om det skal være OLED eller en LCD og størrelsen så kan du begynde at hente oplysninger og få nogle anbefalinger allerede nu - så kan du på den baggrunde lave en liste over hvad du skal kikke efter

F.eks.
LG 65" Model XYZ1234 (hos Power hedder den XYZZZZ1234 osv) pris pt......... evt. tilføje om den i løbet af perioden har været på tilbud
Samsung Model BBBB1234 (Elgig variant ABBBB1234 osv) pris pt.......... tilføje om den i løbet af perioden har været på tilbud

Det er lidt omstændigt - men så undgår du hovsa-køb og chancen for at du ender op med både et godt tilbud og en model du vil have glæde af i mange år fremover er langt større

Årsag til at du skal kende modelvarianter (de oplysninger kan findes her på FlatP) er at så undgår du deres bondefangeri og løgne om hvorfor deres lige koster en bondegård mere (typisk er forskellen farven på en fod eller en farven på en skrue)
Senest rettet af KimKaos 23. okt 2023, 08:25, rettet i alt 1 gang.
#354657
Blot en bemærkning ift modelnavne, så kan forskellen godt være lidt større end “blot” fodens farve (omend det kan være slemt nok!).

Forskellene ved LG C2’s modeller er eksempelvis bl.a. om størstedelen af HDMI-stik vender bagud eller til siden, hvilket kan have ret stor betydning, hvis tv’et skal op på væggen :)
#354675
palleti skrev: 21. okt 2023, 11:13 Mit 55B6 er kun 6-7 år gammelt men har udviklet de kedelige r..irriterende grønne striber forneden og står til udskiftning, og så ligger det jo lige for at være klar når Black Friday ruller af stablen om en måned. Men jeg formoder der er faldgruber når de store kæder plastrer hjemmesiden til med hvad der umiddelbart ligner megagode tilbud...? For det første, er der erfaring for at de bedste tilbud er på selve dagen? For det andet, dukker der varer op med mindre gode specs som er produceret direkte til BF?
Hvis du ikke tidligere år har besøgt Flatpanels op til og på Black Friday, så laver vi en liste over de bedste tilbud, hvor vi markerer gode – og dårlige – tilbud baseret på egen indsamlede prishistorik. Listen er linket til TV-databasen, hvor man kan få al hård data på TV-modellerne.

Du kan til inspiration se listen fra Black Friday 2022 her: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2022.php

Der findes kædemodeller, som måske har en anden fod eller farve på rammen, som man bør være opmærksom på. Det kan man allerede nu tjekke i TV-databasen, men i år markerer vi dem også i selve Black Friday-listen.

De gode priser plejer efterhånden at blive afsløret før Black Friday, da hele tilbudsperioden er blevet strukket ud. Jeg synes du skal begynde så småt at følge med 10-14 dage før selve dagen.

Listen kommer online inden længe.