Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#354363
Har et to måneder gammelt TV der pludselig ser ud som det vedhæftede. Specielt ved blålige og mørke farver er det tydeligt. Er kommet fra den ene dag til den anden. Er det burn-in eller et defekt panel? Det er jo ikke lige et kanallogo eller andet, jeg kan genkende, så det ligner mere et defekt panel?
Vedhæftede filer
PXL_20231010_173446706.jpg
PXL_20231010_173446706.jpg (1.97 MiB) Vist 2237 gange
#354397
Fejlslagen teknik , som bruger alle tricks for at undgå problemer, tænker på deres sorte ramme på skærmen, dimming og div heat pis kan de nu heller ikke tåle sol lys hm. Ifølge 99% af brugerne herinde er det kun gamle OLEDS der har problemer.
Jeg venter nogle år, så håber jeg på QD OLED er ovre deres børne sygdomme og har fundet løsninger der tilfredsstiller alle både lys fanatikere( fan) og dem der frygter burn in.
#354410
HrJensen1 skrev: 11. okt 2023, 18:07
djon skrev: 11. okt 2023, 14:22 For helv***, kan de nu heller ikke tåle sollys? Jeg er ved at være træt af OLED...
Det er ikke kun OLED som ikke kan tåle det - det samme kan ske på en LCD skærm
Hold nu op ja i teorien, men ikke noget problem. Nogle ynder også at fortælle om burn in også kan ramme LCD, mystisk der kan gives 10 års garenti mod burn in på en LCD det ville være dyrt for producenten hvis burn in forekom på bare få % af solgte skærme. tillader mig at konkludere problemet med sollys og burn in på en LCD skærm primært forefindes og nævnes på dette site fordi 98 procent af brugerne er OLED folk.
Er helt med på billedkvaliteten er bedre på en OLED, men med hensyn til sollys og burn in komme OLED altså langt bagud iforhold til LCD og man kan ikke sammenligne.
#354411
George1 skrev: 11. okt 2023, 19:05
Hold nu op ja i teorien, men ikke noget problem. Nogle ynder også at fortælle om burn in også kan ramme LCD, mystisk der kan gives 10 års garenti mod burn in på en LCD det ville være dyrt for producenten hvis burn in forekom på bare få % af solgte skærme. tillader mig at konkludere problemet med sollys og burn in på en LCD skærm primært forefindes og nævnes på dette site fordi 98 procent af brugerne er OLED folk.
Er helt med på billedkvaliteten er bedre på en OLED, men med hensyn til sollys og burn in komme OLED altså langt bagud iforhold til LCD og man kan ikke sammenligne.
På med sølvhatten, og find det gamle sort/hvid crt tv fra 1962 frem.

Du er ikke modtagelig overfor hvad producenterne faktisk oplyser i manualerne. Det står i brugermanualerne på alle tv, at de ikke kan tåle direkte sollys.

Det svarer til at du ikke vil købe en bil, før du kan køre 80km/t i andet gear, uden motoren brænder af, bare fordi du ikke gider træde på koblingen så ofte...
#354413
HrJensen1 skrev: 11. okt 2023, 19:18 Du er ikke modtagelig overfor hvad producenterne faktisk oplyser i manualerne. Det står i brugermanualerne på alle tv, at de ikke kan tåle direkte sollys.
Men hvem fanden læser manualerne :) ;).
Jeg gør i.h.f. sjældent og måske for lidt. Var faktisk ikke klar over at sollys kunne blive et problem på den front. Det er dog heldigvis ikke relevant her.