Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasMH
#354093
Hej allesammen,

Sidst jeg rodet med TV var tilbage i 2018, og dengang var det 100hz TV der rykkede, men hvad skal jeg være opmærksom på nu til dags?

Jeg står og mangler et tv i 55” størrelsen til mellem 5-7000kr. Hvad anbefaler I ? Hvad rykker nu, noget man skal være opmærksom på?
Af Supergris
#354105
Hvis du er af den opfattelse, at det var 100 Hz-TV, der rykkede i 2018, vil jeg vove at påstå, at du husker forkert, eller er blevet misinformeret...

I dag er det "OLED", der rykker, og de kan lige snige sig ind i budgettet, hvis du holder lidt øje med priserne, evt. venter til black friday...
Brugeravatar
Af hans123
#354109
i dag kan du købe et 55'' OLED til dit budget.

Og her får du meget tæt på toppen af mulig billede kvalitet.
og man skal være lidt fanatiker for at se det sidste der evt mangler
Af AndreasMH
#354114
Det har nok været lidt før 2018 :-)

Hvad med 100hz nu om dage, er det “standard”?

Kan I nævne nogle anbefalesværdige modeller?
Af AndreasMH
#354117
Tak! Men som jeg kan se er Samsung LCD? Selvom deres er Qled ? Er ikke fan af LG”s menu struktur og “musen” man skal køre på skærmen…
Af jkn789
#354119
hvis du kigger på tilbudsjagten her på siden, kan du se at du kan få et Philips oled 707 i 55 tommer til 6999, som er inden for dit budget.
Det er nok det bedste bud lige nu.
Philips kører med Google tv som deres smart tv, og fordelen ved det er at det bliver løbende opdateret.
Philips har også ambilight som den eneste, og du kan selv vælge om det skal være tændt eller ej.
du kan finde en test af Philips oled 807 her på siden, de er teknisk set meget identiske, 707 har tre sidet ambilight og 807 har fire sider.
du kan bruge de anbefalede indstillinger fra testen.
Af PeterD
#354121
AndreasMH skrev: 25. sep 2023, 17:15 Tak! Men som jeg kan se er Samsung LCD? Selvom deres er Qled ? Er ikke fan af LG”s menu struktur og “musen” man skal køre på skærmen…
QLED er LCD og de bruger LG's paneler i deres OLED (som andre)
Af jesperb-64
#354123
PeterD skrev: 25. sep 2023, 18:01
AndreasMH skrev: 25. sep 2023, 17:15 Tak! Men som jeg kan se er Samsung LCD? Selvom deres er Qled ? Er ikke fan af LG”s menu struktur og “musen” man skal køre på skærmen…
QLED er LCD og de bruger LG's paneler i deres OLED (som andre)
Så er du fuld igen Peter. Stram op!
Af AndreasMH
#354130
jkn789 skrev: 25. sep 2023, 17:46 hvis du kigger på tilbudsjagten her på siden, kan du se at du kan få et Philips oled 707 i 55 tommer til 6999, som er inden for dit budget.
Det er nok det bedste bud lige nu.
Philips kører med Google tv som deres smart tv, og fordelen ved det er at det bliver løbende opdateret.
Philips har også ambilight som den eneste, og du kan selv vælge om det skal være tændt eller ej.
du kan finde en test af Philips oled 807 her på siden, de er teknisk set meget identiske, 707 har tre sidet ambilight og 807 har fire sider.
du kan bruge de anbefalede indstillinger fra testen.
Må indrømme jeg aldrig har haft god erfaring med Phillips på fjernsyn, men derimod med Samung, men Samsung er også en helt anden prisklasse. Kan se Samsung også laver OLED skærme nu, men så er vi også dobbelt op i pris. :D
Brugeravatar
Af hans123
#354137
Philips lavede faktisk nogle af de bedste CRT TV

Phillips har også lavet meget billigt bras. Men i dag i OLED klassen ligger de rigtig godt
Brugeravatar
Af KimKaos
#354138
Hvis du kan finde en tusse mere så er der 2 gode tilbud pt.

Philips 55" 55OLED807 - 7.777

https://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/P ... =pricesite

Samsung 55" 4K Neo QLED TV QE55QN95B - 7.990

https://www.komplett.dk/product/1218431 ... 74C70020AF

Men mit bedste råd vil være at vente et par mnd. til BF og så find et af dette års topmodeller til 7-8.000,- - Et par af dem er allerede begyndt at dukke op som speciel tilbud i det prisleje og det peger på at det skulle være muligt at finde en 55" topmodel til den pris omkring BF

BTW. Jeg er selv super anti LGs pege-klikke remote og styresystem - men efter opsætningen så kan man komme uden om det med en Apple boks og derfor er dette års G3 stadigvæk med på den korte liste af TV jeg skal kikke efter omkring BF og tiden frem