Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#354028
Hej allesammen

Jeg har burn-in på mit gamle LG OLED C7 tv fra 2017, så skal nu have et nyt OLED tv. Jeg har bestilt LG OLED65CS til 8888kr hos Elgiganten. De kan dog først levere om et par uger.
Jeg har nu læst en del om man skal købe nu eller vente, men er bare blevet mere i tvivl.

Bør jeg overveje at afbestille det TV jeg har bestilt, og satse på at jeg kan få et bedre tilbud til black friday?

Og i den forbindelse hvor gode tilbud kan jeg egentlig forvente? Drømme-tv'et er nok LG OLED65G3 men når mit budget siger omkring 10.000kr, er det så ikke urealistisk at tro at det falder så meget i pris?

Tænker også om jeg bør vente for fx at kunne få QD-OLED eller MLA-OLED til black friday, men igen er det realistisk?
#354029
Hej Jacob.

Vi har tidligere lavet denne opgørelse, hvor vi har kigget på, hvornår det er billigst at købe TV-skærm: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1556180632

Denne cyklus holder stadig i TV-branchen, så prisen på 2022-modeller bunder typisk nu, for dem som ikke allerede er udgået. Jeg vil tro, at LG CS (2022-model) også er væk fra lageret inden Black Friday 2023.

Jeg tror desværre ikke, at LG G3 kommer ned i 10.000 kroner på Black Friday 2023, end ikke i 55".

Samsungs S90C QD-OLED kan måske få et ordentligt prishug, men jeg ved ikke helt, om jeg tror på 10.000 kroner i 65".
#354030
Så umiddelbart lyder det til at det smarteste jeg kan gøre er at holde fast i min bestilling af LG OLED65CS til 8888kr?
Når jeg kigger på linket du gav mig (super link iøvrigt), så synes jeg det tyder på at jeg næppe kan forvente at finde noget bedre til ca 10.000kr end det jeg allerede har bestilt?
#354031
Jeg synes, at det er en super pris på 65" LG CS, og den historisk laveste pris på et 65" OLED TV har kun været marginalt lavere.

Men det er altid svært at spå om fremtiden. På et eller andet tidspunkt kommer prisniveauet på OLED inkl. de mere avancerede paneler jo nok længere ned, men jeg tror bare ikke der sker et stort ryk her de kommende år. Der er ikke nye fabrikker under opførsel endnu.