Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tv1tilTv2
#353839
Hej alle,

Jeg har forelsket mig i LG G3, men jeg synes den er for dyr i forhold til mit budget. Derfor kigger jeg på sidste års modeller. Har I nogle anbefalinger til om man skal gå med LG G2 eller Samsungs S95B? På diverse ratings sites ligner det at S95B er et bedre køb. Da jeg ikke har kunnet finde sidste års modeller til udstilling, kan jeg kun tage udgangspunkt i, at jeg bedre kan lide LG G3 fremfor Samsungs S95C, men det er nok ikke til den store hjælp.

Kan I herudover komme med jeres besyv om jeg også skal investere i et Apple TV og hvilken lyd der vil passe godt til?

De bedste hilsner
Brugeravatar
Af KimKaos
#353925
Vi er i september og lige snart er det BF og så er der en pæn chance for at både S95C samt G3 med MLA falder en pæn del i pris - rent personligt så vil jeg ikke købe nyt de næste par mnd. med mindre de står og smider en 2023 topmodel i nakken på mig - så hvis det ikke er strengt nødvendigt så vent med at købe til tiden omkring BF - specielt hvis du som så mange andre har forelsket dig i et G3

Som en bibemærkning G3 er G2 pænt overlegent rent billedmæssigt og du vil græde lidt hvis du køber et G2 og så opdager at du kunne have fået et G3 hvis du bare havde været lidt tålmodig

Det samme med S95C - det er alt det S95B skulle have været og S95C har allerede en gang i år været nede på 7.770 for en 55" - så ro på - om et par mnd. så er toppen af 2023 på salg
Af George1
#353931
KimKaos skrev: 16. sep 2023, 15:09 Vi er i september og lige snart er det BF og så er der en pæn chance for at både S95C samt G3 med MLA falder en pæn del i pris - rent personligt så vil jeg ikke købe nyt de næste par mnd. med mindre de står og smider en 2023 topmodel i nakken på mig - så hvis det ikke er strengt nødvendigt så vent med at købe til tiden omkring BF - specielt hvis du som så mange andre har forelsket dig i et G3

Som en bibemærkning G3 er G2 pænt overlegent rent billedmæssigt og du vil græde lidt hvis du køber et G2 og så opdager at du kunne have fået et G3 hvis du bare havde været lidt tålmodig

Det samme med S95C - det er alt det S95B skulle have været og S95C har allerede en gang i år været nede på 7.770 for en 55" - så ro på - om et par mnd. så er toppen af 2023 på salg
Må da håbe at prisen kommer derned, har svært ved at tro på at S95C 65" kommer til at matche eller bare kommer i nærheden af hvad man kan få en 95B 65" for.
Brugeravatar
Af KimKaos
#353934
Hver år kommer de der ned af og som sagt så har S95C allerede været under 8.000,- for en 55" en gang i år og mon ikke at 65" kommer ned under de 11.000,-
Af shr
#353955
Har S95C allerede været under 8000? Jeg tænker at nappe det næste år, men jeg er i tvivl om den kommer ned omkring den pris S95B sælges for i dag. Drømmen er faktisk en Lg g3 men tror ikke den kommer under 10000.
Brugeravatar
Af KimKaos
#353956
S9C 55" var på tilbud hos ElGig i Greve til 7.770,-

Jeg regner med at det går som det plejer - 55" S95 til under 8.000 og 65" til under 11.000 og G3 55" ender under 10.000,- (måske først efter jul)
Af Lape
#353968
shr skrev: 18. sep 2023, 16:16 Så napper jeg en S95C… Så må jeg leve uden DV.
Du kommer ikke til at savne DV. Gik selv til S95B efter at have haft 3 forskellige LG OLEDs og billedet QD-OLED kan levere er bare langt mere livligt og HDR10 ser klart bedre ud end hvad DV gjorde på mine LG OLED.

Farverne og lysstyrken på QD-OLED er bare en hel del bedre.

Det er tydeligt at se at lysstyrken på LGs WOLED primært kommer fra den hvide subpixel.

Men WOLED med MLA (3. generation) er stadig godt, jeg savner bare farverne efter at have været på QD-OLED i et års tid.