Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#353964
Allright

Har overtaget vores nye hus i fredags, og flytter her den kommende weekend.

Jeg magter næsten ikke til at hænge vores nuværende monster af en Panasonic fladskærm fra 2013 op - for så at købe en ny om et par uger :)

Så vil rigtig gerne nå at købe nyt inden, men jeg er virkelig i tvivl om, hvilket jeg skal vælge, jeg kan nok strække budget til Max 10000.- så 807'eren er også i spil

Jeg er en rigtig value for Money mand, så modtager gerne andre forslag

Alt vil selvfølgelig være en opgradering fra min nuværende skærm, selvom den har et glimrende billede, men ingen smart TV på det :)
#353998
Er der ikke noget med at ambilight kræver en del afstand til væg, for at det ser rigtig godt ud?
Det kommer også til at sidde langt fra væg selv med et slim wall mount.
Jeg synes kun at det er LG G serien som ser godt på væggen, grundet det ensartede tykkelse, det er desværre bare et meget dyrt tv.
#354015
FrankieBoy80 skrev: 19. sep 2023, 21:40 Er der ikke noget med at ambilight kræver en del afstand til væg, for at det ser rigtig godt ud?
På modeller med 4-sidet ambilight (fx OLED 807) er der også den ulempe, at lyspanelet i bunden af skærmen er brudt, der hvor en fod skal monteres. Og det giver en tydelig skygge i bagbelysningen, hvis TV'et sidder tættere på væggen end de anbefalede 15-20 cm.

Subwooferen på bagsiden (OLED707/807) kræver angiveligt også noget luft.
#354017
pongolle skrev: 19. sep 2023, 06:32 Allright

Har overtaget vores nye hus i fredags, og flytter her den kommende weekend.

Jeg magter næsten ikke til at hænge vores nuværende monster af en Panasonic fladskærm fra 2013 op - for så at købe en ny om et par uger :)

Så vil rigtig gerne nå at købe nyt inden, men jeg er virkelig i tvivl om, hvilket jeg skal vælge, jeg kan nok strække budget til Max 10000.- så 807'eren er også i spil

Jeg er en rigtig value for Money mand, så modtager gerne andre forslag

Alt vil selvfølgelig være en opgradering fra min nuværende skærm, selvom den har et glimrende billede, men ingen smart TV på det :)
Nu du efterspørger valget for money får du næppe et bedre bud end denne.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 022/431075