Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#353337
Hej,

Vi skal have et nyt TV til december, skal man slå til nu på dette eller vente til Black friday?

Vi vil Max give ca. 10.000 kr.

Tak
Vedhæftede filer
IMG_5186.jpeg
IMG_5186.jpeg (720.86 KiB) Vist 9396 gange
#353346
På CS og C2 er webOS-brugerfladen den samme. På C3 er webOS opdateret en smule, men jeg synes stadig ikke, at det er særlig godt.

Min anbefaling vil være, at du parrer et OLED TV med Apple TV 4K boksen, som har det største katalog af 4K-indhold. F.eks. understøttes hverken DR, TV 2 eller Viaplays 4K på LG webOS. De understøttes på Apple TV 4K. Der er også det største katalog af film i 4K Dolby Vision. TV'ets fjernbetjening kan styre Apple TV – og vice versa.
#353368
Det tror jeg ikke, der gør, men du må ikke hænge mig op på det senere. Jeg kan ikke spå :) Det kommer naturligvis også an på dine behov. QMS ville vægte med i ligningen for mig personligt, men ikke være afgørende ift. valg af TV.

Skærmene er kompatibel med VESA-standarden til vægbeslag, så der er nærmest frit valg på alle hylder. Faste beslag, drejebeslag osv. Harald Nyborg og byggemarkederne har ofte solide faste beslag, hvis det skal være billigt.
#353369
Ahmen det er da irriterende, når man lige har købt B2 for samme pris. CS er vel samme panel men med nyere Alpha billedbehandling og 4 HDMI 2.1? Overvejer at pakke B2 sammen nu og returnere det og hente et CS i stedet. Har B2 nogle fordele over CS? Hvor og hvor meget kan almindelige dødelige se forskel på den billedbehandling?
#353371
djon skrev: 25. aug 2023, 06:34 Ahmen det er da irriterende, når man lige har købt B2 for samme pris. CS er vel samme panel men med nyere Alpha billedbehandling og 4 HDMI 2.1? Overvejer at pakke B2 sammen nu og returnere det og hente et CS i stedet. Har B2 nogle fordele over CS? Hvor og hvor meget kan almindelige dødelige se forskel på den billedbehandling?
Jo, det er de overordnede forskelle. Hvis du kører med kalibrerede indstillinger, så er der så godt som ingen forskel forskel på billedbehandlinger. Har du diverse billedfunktioner slået til, så er der nogle mindre forskelle, som jeg personligt ikke synes er afgørende.

PS: Tjek alle forskellene i TV-databasen: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php
#353372
AndersDGP skrev: 25. aug 2023, 07:05 Tak for svar Rasmus.

Nu skriver du frit valg på beslag.

Er der ikke forskel på hvor langt de kommer ind til væggen.

Kan du anbefale en?
Jo det vil der være.

Jeg kan desværre ikke anbefale et konkret vægbeslag, da vi herhjemme har TV-skærmene stående. Vi hænger heller ikke TV-skærme op under test på redaktionen.

Måske andre kan byde ind her.