Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#28590
Hej folkens.

Den gamle TV-opsætning står til at skulle udskiftes, og i den forbindelse tror jeg at jeg har fundet en fornuftig opsætning. Jeg vil dog meget gerne høre jeres mening :)

Forbrugsmønster og kravsspecifikationer er følgende:

- TV'et bruges primært til DVB-T
- TV'et skal være fremtidssikret mindst 5 år ind i fremtiden, men Full HD er ikke et krav
- Billedet må under ingen omstændigheder have problemer med hakkende billeder eller ghosting
- Der skal være mulighed for på en simpel måde at optage, samt pause programmer
- Ease of use er ekstremt vigtigt. En generel fornemmelse af kvalitet er ligeledes ønsket
- Størrelsen skal være omkring 40"

I fremtiden skal systemet have mulighed for at blive udbygget med mulighed for at gå på internettet (skarpt billede til dette påkrævet), samt mulighed for at blive koblet på et surroundanlæg.

Ud fra dette er jeg fundet frem til at Sony KDL-40D3000 ville være et fornuftigt bud. Det er det ud fra følgende betragtninger:

- TV'et er godt til "normalt TV" i kraft af 100HZ og MotionFlow.
- Tilsyneladende yder TV'et bedre end eksempelvis D3500, og da Full HD ikke er et krav, er D3000 et bedre alternativ.
- Muligheden for at styre andre Sony-enheder med samme fjernbetjening (ease of use)

For at kunne optage på en simpel måde kræver det dog at jeg investerer i en Sony HDD-optager - og de ser mig lidt pebrede ud. Jeg vil utrolig gerne have EPG til at planlægge optagelserne, og det skal være simpelt at pause et program når telefonen ringer.
Ud fra dette ser det ud til at Sony RDR-HXD870B er det eneste fornuftige bud, da den ser ud til at være den eneste der understøtter fælles fjernbetjening (BRAVIA Theatre Sync ) samt EPG (Guide PLUS+).

Dette ser ud til at være en lækker pakke, men inden jeg køber, vil jeg meget gerne høre om billigere alternativer. For det bliver halvpebret i forhold til hvad jeg startede med at kigge efter (~ 11500 + 2900 = 14400). Reelt ønskede jeg i starten ikke at komme meget over 10000.

Derfor vil jeg høre to ting:

Får jeg noget for de sidste 4000, i forhold til billigere løsninger, hvis der tages højde for at jeg vil have en meget brugervenlig løsning.

Findes der fornuftige alternativer, her tænkes særligt på om TV med indbygget HDD-optager er værd at kigge på? Der ser ud til at være penge at spare på sådan en løsning.

... åh, jo, og hvilket vægbeslag benytter d3000? Kan ikke se om det er et VESA-beslag, og vil helst undgå at betale 2000 for at få det op på væggen!

På forhånd tak
- Jens Kristian
Af koden
#28645
Troede alle TV og HD optagere kunne bruge en fj. betj.?
Jeg har kig på 32D3000 og en eller anden sony HD optager, for at kunne bruge samme fj. betj.
Er jeg også begrænset til HXD870B ???

HD optager i TV er da smart.
Men jeg tror du så må nøjes med de simple funktioner og billig kvalitet.

Hvis det er som analoge TV med video, så hold dig væk.
For det var noget møj ved jeg af ERFARING :-))
Af Nick_S
#28652
Det er muligvis halvdyrt. Men jeg kan så sige at ease of use vil blive reduceret mærkbart hvis du bruger noget som helst andet end en Sony HDD optager, da det simpelthen er det letteste i verden at bruge sådan en satan. Menuerne er stort set ligeså overskuelige og ligetil som det er på et D3000 (som jeg selv har). Kender ikke personligt 870 modellen, men kun de lidt "billigere" modeller. Men selv disse er højst anbefalelsesværdige. Og det er TV'et naturligvis også, det er virkelig noget nær det bedste man kan få til en anstændig penge.

Angående hvorvidt du skal betale en formue for dit ophæng kommer det meget an på hvad det skal kunne. Hvis TV'et skal hænge fladt kommer det ikke til at koste dig mere end 600 kroner nede i merlin/fona.
Af jkgeyti
#28702
koden skrev:Hvis det er som analoge TV med video, så hold dig væk.
For det var noget møj ved jeg af ERFARING :-))
Tjo, men omvendt giver indbygget HDD optager jo mulighed for direkte at klikke på pause når telefonen ringer - og det er da smart :)