Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#352005
Et 65" Samsung JU7005 fra 2015. Det TV har et absolut fantastisk flot billede ift. dets alder synes jeg. Med et apple tv har det faktisk været virkelig godt!

Men glæder mig bare til alle de nye gaming features med mulighed for 120hz og vrr. Og så måske et bedre billede generelt. Og så er skridtet til 75" bare et ønske, jeg har forsøgt at trumfe igennem længe hehe.
#352006
Jeg har selv et KS fra 16 og der står rigtigt flot og sammenligner man det med et QN fra 22 så er der ikke mange punkter det taber på (jvf. Rtings og andre) Det er også en af årsagerne til jeg endnu ikke har udskiftet det og så lige det faktum at det er åndssvagt at smide noget ud der virker 100%

Men jeg går og lure på at sende det semi-pension i hjemmekontoret og så give mig selv et nyt tv i år
#352039
Jeg har en 50QN90B som er kalibereret med AUTOCAL. Super fin billede.

Jeg er super tilfreds. Det bedste TV jeg har haft. Elsker der er så mange zoner på den!
Skal aldrig ha ringere end MiniLED nu :D
#352040
Så er det godt at der snart er mange producenter at vælge imellem Sony, Samsung, Philips, Panasonic (MX950), TCL. LG QNED.

Ulemperne i værste fald kan være:
-Uens bagbelysning/lysstyrken varierer forskellige steder på skærmen ?
-Holdbarhed. Holder de 8-10-12+ år som LCD og OLED TV ?
- Pris i forhold til holdbarhed ?
-Kan de følge med i hurtige sportscenter uden "ghosting" effekt ?

Men ja, det er måske fremtiden når LCD og hvad man ellers kalder teknologien, snart er på vej ud..?
#352041
Siger du, at OLED har over 8 til 12 års levetid? Altså de TV som har enorm kontrastfylde farver som er skruet fuldt i mange parametre fra fabriken?

Hvorfor skulle FALD på et TV varierer forskellige steder på skærmen?

Nu har 55QN9xxxx serien en Neural Engine med 4 kerner som hver især har en opgave alene de skal tage sig af. Det tror jeg ikke ligefrem slider på panelet. Men det skal jeg ikke gøre mig klog på, men det kan kun være en go ting..

Og iøvrigt bare fordi det hedder QNED hos LG betyder altså ikke at den har automatisk baggrundsbelyst zonestyring og MiniLED
#352043
Har ikke lige tjekket C'eren. Så er ikke helt up to date. Men du kan trygt vælge en serie fra "QN9*xxxx" - Men hvis økonomien er til det ville jeg vælge "QD-OLED" i min verden samler man det bedste fra begge verdener :D
#352047
QD-OLED = Højere peak brightness og farvemætning end wOLED,
Den sorte er også SORT og ikke så meget reflektioner som wOLED :P

Jeg vil sige Burn in var et kæmpe issue i starten. Men det er det ikke så meget mere. - Men jeg havde nok tilkøbt noget der kunne dække Burn In, hvis du nu er bange for det :P