Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#352048
bleX skrev: 17. jun 2023, 14:37 Har ikke lige tjekket C'eren. Så er ikke helt up to date. Men du kan trygt vælge en serie fra "QN9*xxxx" - Men hvis økonomien er til det ville jeg vælge "QD-OLED" i min verden samler man det bedste fra begge verdener :D
Ikke pga økonomien da en 2023 Q95C koster det samme som en 2023 QD OLED
Hvis du vil spare penge kan du købe QD OLED fra 2022 den har dog tendens til burn in.
#352049
@bleX

Alt det er jeg klar over - men jeg syntes stadigvæk at 2022 var for mørk på alle OLEDs og der var en reel risiko for burn-in på QD - og jeg gider ikke at skal forsikre mig mod noget der ikke burde være et problem

Og så har vi stadigvæk auto-dim som er en pain et vist sted

Jeg kikker på 2023 serien og tager så stilling - og eftersom jeg nok først køber om et års tid når priserne er mere fornuftige samt så har andre haft mulighed for at teste for børnesygdomme på dette års modeller plus de fleste tv alle har 2023 paneler og ikke rester fra 2022
Senest rettet af KimKaos 18. jun 2023, 13:25, rettet i alt 2 gange.
#352070
Så har jeg rodet rundt hele weekenden og fået det bakset op på væggen. Det er godt nok en opgradering :)

Kalibrering er noget, man kan bruge lang tid på, der er virkelig mange forskellige anbefalinger. Så det har taget en aften+halv nat at få tunet de fleste settings. men nu synes jeg virkelig også, at det spiller super godt.

Den største forskel er nok vrr i gaming og endelig mulighed for +60 Hz. Horizon Forbidden West, Spider-Man og Ratchet and Clack på PS5 er vanvittig showcases for sådan et tv. De spil ser hjernedødt godt ud.

Og så er det ellers bare med at finde de gode visuelle film og få dem kigget igennem igen. Har I nogle gode anbefalinger til sådanne? Jeg er igang med Dune, BladeRunner 2049, MAd Max og den nye Batman.
#352074
brunebanan skrev: 19. jun 2023, 10:28 Så har jeg rodet rundt hele weekenden og fået det bakset op på væggen. Det er godt nok en opgradering :)

Kalibrering er noget, man kan bruge lang tid på, der er virkelig mange forskellige anbefalinger. Så det har taget en aften+halv nat at få tunet de fleste settings. men nu synes jeg virkelig også, at det spiller super godt.

Den største forskel er nok vrr i gaming og endelig mulighed for +60 Hz. Horizon Forbidden West, Spider-Man og Ratchet and Clack på PS5 er vanvittig showcases for sådan et tv. De spil ser hjernedødt godt ud.

Og så er det ellers bare med at finde de gode visuelle film og få dem kigget igennem igen. Har I nogle gode anbefalinger til sådanne? Jeg er igang med Dune, BladeRunner 2049, MAd Max og den nye Batman.
Synes der er mange gode, jeg har en stor svaghed for scifi. Moonfall er fed, Oblivion, Avatar, der er også den nye TOP Gun.
God fornøjelse med skærmen.
#352077
George1 skrev: 19. jun 2023, 12:46
brunebanan skrev: 19. jun 2023, 10:28 Så har jeg rodet rundt hele weekenden og fået det bakset op på væggen. Det er godt nok en opgradering :)

Kalibrering er noget, man kan bruge lang tid på, der er virkelig mange forskellige anbefalinger. Så det har taget en aften+halv nat at få tunet de fleste settings. men nu synes jeg virkelig også, at det spiller super godt.

Den største forskel er nok vrr i gaming og endelig mulighed for +60 Hz. Horizon Forbidden West, Spider-Man og Ratchet and Clack på PS5 er vanvittig showcases for sådan et tv. De spil ser hjernedødt godt ud.

Og så er det ellers bare med at finde de gode visuelle film og få dem kigget igennem igen. Har I nogle gode anbefalinger til sådanne? Jeg er igang med Dune, BladeRunner 2049, MAd Max og den nye Batman.
Synes der er mange gode, jeg har en stor svaghed for scifi. Moonfall er fed, Oblivion, Avatar, der er også den nye TOP Gun.
God fornøjelse med skærmen.
Ah ja, oblivion, der er en fed billedside! Avatar 1+2 og top gun er også lagt i pipelinen :)