Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kammersgaard
#28563
Hej,
Jeg har nu endelig besluttet mig for at købe et fladskærms-TV, og jeg har kigget lidt rundt omkring på de forskellige e-shops for at finde nogle gode tv'er.

Først var jeg kommet frem til et Samsung LE-32S86 til lige godt 5.500 kr med forsendelse, men efter at have læst lidt om skærmen fandt jeg et sted hvor de anbefalede LE-32R87-modellen i stedet.

Mit spørgsmål er så, da jeg ikke har den store forstand på fladskærme, er om det kan betale sig at betale mere (ca 1.000-2.000 kr) for at få R87-modellen istedet for S86-modellen?

På forhånd tak,
Kasper Kammersgaard.

RETTET:
Glemte lige at tilføje; godt nytår til Jer alle.
Af glade
#28571
Kort og godt ja så er R serien de penge mere værd kan jeg personligt kun sige, S serien er virkelig ang design og billed kvalitet meget lav..
Af Kammersgaard
#28577
Tak til begge besvarelser - tror også det bliver 32R86-tv'et som jeg ender med at købe.
Designet er helt ligesom jeg havde forestillet mig mit kommende tv skulle se ud, og et 32R86-tv til 5795 kr er passende i forhold til mit budget.

Nogen der har erfaringer med forhandleren som der er blevet linket til?
Af kskruger
#28583
********** Vigtigt omkring Nypris.dk *****************

Jeg ser lige, at man kun kan betale via bank indbetaling, hvilket ikke er særligt sikkert. og desværre ikke med dankort.
Så jeg ville nok ikke købe hos Nypris.dk

Ellers kan du få det samme tv hos Pc-netto til 5971,-
http://www.pc-netto.dk/produkt/1000095598/

Dem har jeg selv købt 2 fladskærme hos, uden problemer.
Af runesteiness
#28586
Jeg kan se, at Nypris sælger SAMSUNG LE32R81B til samme pris som 86'eren. Er den eneste forskel, at 86'eren har en DVB-T-tuner, mens 81'eren ingen tuner har?

Ifølge Forbrugerstyrelsens råd om tunere bør tv'et indeholde en DVB-C-tuner, hvis man, som jeg, skal se tv via kabel.

De skriver dog samtidig:
NB! Mange kabel-tv-produkter kan også modtages med en DVB-T-tuner. Det kan derfor være en god idé at kontakte sin kabel-tv-udbyder, og spørge hvilken type DVB-tuner der kræves for at modtage tv-signalet.

Jeg modtager tv via Stofa. Er der nogen, der ved, om deres signaler kan modtages via en DVB-T-tuner eller om en DVB-C-tuner er påkrævet?
Af Kammersgaard
#28640
kskruger skrev:********** Vigtigt omkring Nypris.dk *****************

Jeg ser lige, at man kun kan betale via bank indbetaling, hvilket ikke er særligt sikkert. og desværre ikke med dankort.
Så jeg ville nok ikke købe hos Nypris.dk

Ellers kan du få det samme tv hos Pc-netto til 5971,-
http://www.pc-netto.dk/produkt/1000095598/

Dem har jeg selv købt 2 fladskærme hos, uden problemer.
Tusinde tak for hjælpen - jeg vil hellere betale de par hundrede kroner mere for så at være sikker på at modtage varen.
Godt nytår til alle, og tak for hjælpen.
Af JanHenrik
#28656
Hej! Først godt nytår til jer alle!

Super godt at få så mange gode input på så kort tid :)

Før vi køber, vil jeg spørge Jer om man via DVB-T-tuner kan tilslutte til TDC / yousee kabel tv?

Jeg har ladet mig fortælle, at det skulle være bedre med et 37" TV fremfor et 32" grundet optimal film/udsendelses-format-visning. Er der virkelig noget om det eller var det bare en god historie?

På forhånd tak for Jeres yderligere råd!

Mvh Jan
Af Nick_S
#28659
DVB-T er ikke til kabel TV.
Det er DVB-C og findes i alle Sony's 3000 modeller, blandt andet den (med rette) skamroste D3000.
Af JanHenrik
#28661
Har ingen af Samsung's TV indbygget DVB-C tuner? Er Den nævnte Sony's D3000 en ny model?