Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gizmodrengen
#28438
Hejsa, mit plasma TV har en HDMI indgang, mn min DVD har ikke. Kan jeg så bare købe et HDMI kabel og en HDMI-adapter og sætte scartstikket i den og så køre HDMI? og hvilken forskel gør det? bliver DVD billedet skarpere?

Kan man købe et antennestik der er bedre end det normale man har :( ? eller skal jeg investere i en selector fra yousee? og så er det vel kun dr1 og tv2 der bliver bedre, HVIS det gør.

Håber i gider svare på mine dumme spørgsmål :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#28445
Nej, du kan ikke sætte scart til HDMI. HDMI er rent digitalt hvor scart er analogt. De to stik kan ikke konverteres til hinanden.

Der er til gengæld lidt at hente ved at købe nogle ordenlige terminaler og et ordenligt antennekabel. Jeg oplevede selv en markant forskel da jeg skiftede mit gamle tynde antennekabel ud med noget lidt dyrere til ca. 100 kr/m.
Af Kasper
#28462
yakken skrev:Nej, du kan ikke sætte scart til HDMI. HDMI er rent digitalt hvor scart er analogt. De to stik kan ikke konverteres til hinanden.

Der er til gengæld lidt at hente ved at købe nogle ordenlige terminaler og et ordenligt antennekabel. Jeg oplevede selv en markant forskel da jeg skiftede mit gamle tynde antennekabel ud med noget lidt dyrere til ca. 100 kr/m.
Jepper.. Det er rigtigt at udskiftning af selv analogt signal bliver forbedret ved at købe bedre kvalitet..

Ellers, hvis DVD afspilleren ikke er for dyr eller er et surround sound, kan du købe en HDMI afspiller for omkring 5-700 kroner. Det er så det billige, men det hænder at der kommer gode tilbud. Vi havde et for et par uger siden, som så var JVC, til 700 kroner. Det er så i Metro, som er engro, men tilsvarende priser burde man kunne finde.
Af gizmodrengen
#28464
Tak for svarene, men det er en surround dvd :(

Hvor kan jeg købe de bedre antennestik?
Af Kasper
#28466
gizmodrengen skrev:Tak for svarene, men det er en surround dvd :(

Hvor kan jeg købe de bedre antennestik?
HIFI klubben eller diverse HIFI forretninger.. Evt på nettet :)