Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#28410
Jeg lurer på disse to modeller, men er i tvivl om, hvilken der er bedst, da jeg synes det er svært at sammenligne et 26 tommer-tv med et 32 tommer.

Prisen er cirka den samme, og mit spørgsmål er, hvilket tv jeg bør vælge? Er det "billed-mæssige" fordele ved at vælge det ene frem for det andet?

Philips 26 pfl5522d

Samsung LE-32s81B

Bør jeg overhovedet vælge et af disse to apparater eller er de ikke pengene værd? Er der andre lignende apparater, der er bedre?
#28461
Min første indskyldelse vil være at du ser TV'erne i virkeligheden, da der kan være enorm forskel. Du skal desuden bede om at se det på et analogt signal (Normalt tagantenne signal)

Hvor langt væk sidder du fra dit TV, fra hvor du skal se det?

Hvis det er til stuen, skal du også kigge på rammen, hvilken kan du bedst lide. Eftersom det også er et møbel skal det helst passe ind i stuen.

Hvilket signal ønsker du at bruge ? DVB-T, DVB-C, DVB-S, eller bare analogt signal?

Jeg vil give dig ret i at det er svært at sammenligne en 26" med en 32", da der er en stor forskel, rent størrelsesmæssigt. Der må man så sige at 32" trækker mest, da den er størst..

Rent indholdsmæssigt er Samsungen også det bedste køb, man skal dog lige have i baghovedet at det er en Philips du sammenligner med, og det er 2 vidt forskellige paneler, der sidder derpå (hvilket også er grunden til du skal se TV'et fysisk frem for at købe det over nettet).

Skriver nogle plusser og minusser for begge TV'er:

Samsung:

+ Største TV
+ Høj dynamisk kontrast (7000:1 DYNAMISK, hvilket får sort / hvid til at virke mere ægte)
+ Udemærket lysstyrke
+ Høj synsvinkel (178/178)
+ Kan tage flest computeropløsninger (også højest)
+ Effekt på højtalere (20 watt)
+ Gameing mode

Philips

+ Høj Dynamisk kontrast (4000:1 måles på en anden måde, så kan ikke sammenligne med Samsungs)
+ Effekt på højtalere (20 watt)
+ 2:2, 3:2 Pulldown teknologi (reducerer jiggers)

- Mindste TV
- Lav synsvinkel (160/150 ret lavt for et TV)
- Kan tage mindst computeropløsninger
- Den indeholder ikke, ligesom Samsung, Gaming mode..

Det er som sagt 2 vidt forskellige paneler, så det kan enten vise sig at have intet som helst at sige, i disse forskelle. Det kan dog også have rigtig meget at sige.. Derfor skal man altid se TV'et :)

Håber det kunne hjælpe lidt..
Af runesteiness
#28486
Det hjalp en hel masse! Mange tak for det! :-) Jeg iler ned til den nærmeste butik for nærstudere de to apparater.
Jeg tror det bliver Samsung'en, da jeg skal kunne slutte tv'et til computeren, og ofte sidder lidt skråt for det, og dermed udnytter den bedre synsvinkel.

Jeg er koblet på fællesantenne og dermed analogt signal. Jeg sidder ½-3 meter fra tv'et.
Af runesteiness
#28532
Hvor vigtigt er det, at få et apparat med indbygget tv-tuner. Jeg er nemlig faldet over et lignende Samsung-apparat, som indeholder digital tv-tuner. Men kommer jeg til at bruge tv-tuneren, når jeg er koblet på fællesantenne?

EDIT: Det apparat, jeg har fundet, hedder Samsung LE32S86. Den eneste forskel mellem dette apparat og LE32S81 er, at 86'eren har tv-tuner, men får jeg på noget tidspunkt brug for denne tv-tuner?

Hurtigt svar ønskes, da tilbuddene på begge apparater starter d. 2. januar! :-)