Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wuping
#28317
Hejsa folkens!
Jeg er nu kommet til det punkt hvor min gamle kasse på små 14 tommer ikke rigtig længere er brugbart, og jeg er derfor ude efter et nyt fjernsyn nu. Jeg ved ikke rigtig sindssyg meget om teknikken bag fladskærme osv, men jeg har da nogle krav. Det skal minimum være 32 tommer og naturligvis være HD-Ready. Derudover skal det have PC indgang, da jeg gerne vil afspille film som ligger på pc'en på fjernsynet og min X-Box 360 skal også kunne tilsluttes (jeg mener at man bruger et HDMI stik til dette?). (Hvad gør man egentlig for at få lyden på PC ud over Tv'ets højttaler system?). Derudover er jeg ret sikker på at det skal være LCD, da det lader til at fungere generelt godt. Jeg har desværre ikke vildt mange penge til rådighed, og jeg regner med MAX at kunne betale 7-8000. 7000 max er nok det jeg umiddelbart har råd til. Jeg var I fona og se på nogle forskellige fjernsyn, med på nogen af de forskellige fjernsyn hakkede billedet når det begyndte at bevæge sig lidt hurtigt. Det må ikke forekomme på det fjernsyn som jeg skal købe. Han sagde derfor at jeg skulle som "maximum" have 8ms og derunder for at undgå det. Det skal bare være et fjernsyn som jeg kan bruge i nogle år og være glad for. Altså ikke et fjernsyn for livet, hvis man kan sige det sådan (uha hvor filosofisk :s Jeg ville klart foretrække at kunne købe det i en fysisk butik. Jeg bor i København, så det burde være muligt at finde en nogenlunde forhandler:)

Håber virkelig I kan hjælpe mig, da jeg virkelig ikke kan vente med at købe et nyt!
Tak på forhånd!
Med venlig hilsen Mikkel
Senest rettet af Wuping 27. dec 2007, 17:52, rettet i alt 1 gang.
Af Duncker
#28318
Umiddelbart ville jeg sige et Samsung M86/87 ville være optimalt :)

Nok egentlig den bedste løsning med pris/kontra value.
Af Wuping
#28319
Kan du uddybe lidt:)? Hvad der er godt/dårligt ved det osv?
Af Wuping
#28324
Mange tak for jeres hurtige svar endnu engang:)
Jeg kiggede lige i Elgigantens "avis" og på forsiden er der et Sony KDL32P3000K lcd tv til 4999 som passer rigtig godt til min prisklasse. Har kigget nærmere på det specifikationer, og det har pc-tilslutning (vga) og en responstid på 8ms. Nogen der har kommentarer til dette fjernsyn, da dette højest sandsynligt kan blive mit kommende TV:)
Her er linket:
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... EOqw803xiY
Af tobey17
#28612
Jge kigger nemlig også på det fjernsyn lige for siden..

men i deres tilbuds avis har de også et samsung le32s86.

Hvilken en af bedst af de 2 vil I mene?