Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#346590
Hej,
Jeg købte PANASONIC 65" 4K OLED TV TX-65JZ1000E i april måned da det var på tilbud i POWER.
Igår ville det ikke tænde. Det blinker rødt to gange med 1 sekunds mellemrum, og så går der ca. 3 sekunder før processen starter igen. Har fjernet strømmen, det hjælper ikke.
Har prøvet at factory restore, med at holde reset knappen inde osv osv. Det hjælper hellere ikke.
Power henviser til Panasonic. Får et engelsk call center i røret, som henviser mig til dansk servicecenter i Fyn (70 10 10 19) (bor selv i KBH). Dette servicecenter siger de ikke har en aftale omkring Panasonic, så de henviser til Power.

Nogen der har oplevet noget ligende med deres TV ?
Tror der er noget elektronik der er stået af. Men godt nok mærkeligt efter så kort tid.
Senest rettet af MAAA 31. okt 2022, 10:50, rettet i alt 1 gang.
#346594
Du ringer igen til Power, og fortæller dem at det er DERES opgave at løse dit problem, da det er dem der har solgt dig TV'et, og at det så er dem som må sørge for at kontakte evt. et service center, ikke dig.
#346600
Som der bliver sagt Power skal tage den og så er den ikke længere
#346612
MAAA skrev: 31. okt 2022, 10:48 Det er ok nu. Oprindeligt havde jeg bare fulgt deres hjemmeside. Men det var en flink medarbejder da jeg ringede til dem.

Er der nogen der har oplevet noget ligende med deres panasonic TV?
Nej. Men det lyder voldsomt efter 6 måneder...
#346758
Er godt nok skuffet over kvalitetssikring på dette TV.
Elektronik burde ikke bare sådan stå af efter 6 mdr.
Noget af en mandagsmodel jeg må have fået fat i. Troede virkelig panasonic var af bedre kvalitet.

Der har ikke været nogen at afhente TV'et, det tager åbenbart RIGITG lang tid at få sat processen igang i den lokale afdeling. 1 uge gået indtil videre uden TV'et er afhentet/behandlet.

Hvor lang tid er rimeligt at vente? Specielt fordi hovedformålet med TV'et var at det skulle bruges til VM om 9 dage. Det er godt nok noget af en nedtur jeg er ramt af.
#346759
Klart du er skuffet.

Men det sker at teknik uanset pris står af før tid.

Heldigvis for dig sker det i garanti perioden.
Syntes ikke man læser meget om tv ikke holder 6 måneder mere. De fleste holder fint i mange år.
#346767
MAAA skrev: 6. nov 2022, 01:50 Er godt nok skuffet over kvalitetssikring på dette TV.
Elektronik burde ikke bare sådan stå af efter 6 mdr.
Noget af en mandagsmodel jeg må have fået fat i. Troede virkelig panasonic var af bedre kvalitet.
Nu er det aldrig muligt at teste elektronik 100%, og slet ikke hvis det skal være til at betale for en almindelig forbruger.
Det er altid en kalkuleret balance mellem mængde af test, og pris på produktet, og mange fejl kan slet ikke findes under almindelige PCBA tests eller sluttests, og viser sig først efter tid, varme og mekanisk påvirkning.
#347044
Nej du skal henvende dig til den butik du har købt varen. Så skal butikken køre sagen videre. Sådan er købeloven