Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Axlon
#345164
allo skrev: 8. sep 2022, 16:30 hydropower er svaret og ikke de der retarderede vindmøller og andre idiotiske 'planer' og skræmmekampagner...
:D :D :D :D :D :D
Jeps vandkraft er helt sikkert fremtiden i flade Danmark, eller en lille atomreaktor i en olietønde ude i baghaven :D :D
Af Nagash
#345167
Jeg skiftede job i juli. Nu cykler jeg, da der er 2½ km til og fra arbejde, plus jeg får en betydelig bedre løn. Så har valgt de ekstra penge bl.a. kan gå til den dyrere energi :)
Brugeravatar
Af hans123
#345170
hydropower er svaret og ikke de der retarderede vindmøller og andre idiotiske 'planer' og skræmmekampagner...


Kan du fortælle lidt om hvordan vandkraft burde udføres i Danmark ?
Hvor mange MW forventer du der kan laves af vandvejen ?
Af Rainbird
#345174
Vi skruer ned for forbrug af al elektronik. Jeg arbejder hjemmefra på en bærbar computer som jeg lader op primært når strømmen er billig, vi laver mad uden at bruge ovnen så ofte, og ja, vi bruger også TV mm. mindre.

I forvejen har vi egentlig et ret energieffektivt setup. Vores 40" Sony LED trækker kun 30-40W, ditto for soundbaren, og vores eneste spilkonsol er en Switch. Så selvom vi sagtens kan betale for strømmen, og vores forbrug jo er en dråbe i havet ift. til resten af Danmark, så vil jeg hellere spare, så der er lidt billigere strøm til alle andre.

Der går ingen skår af os for at lave noget sjovt som kræver mindre strøm end at bruge elektronikken. 😊
Af allo
#345183
hans123 skrev:Kan du fortælle lidt om hvordan vandkraft burde udføres i Danmark ?
Hvor mange MW forventer du der kan laves af vandvejen ?
der burde være flere af slagsen rundt omkring i Europa og i Skandinavien

vindmøller er noget af det værste og mest ubrugeligt crap ever...og ikke nok med det så er det en kæmpe belastning for miljøet (produktion, vedligeholdelse og ikke minds: de skal også bortskaffes på et tidspunkt), for naturen og for ens egne omgivelser (hvis man er så uheldig og bor tæt på dem) og de bidrager med stort ser ingen ting...

det hele (inkl. alle disse kæmpe parker og hav af vindmøller) er definitionen af ineffektivitet og noget som minder om en miljøkatastrofe

læs lidt om det selv (hvor stor en TWh forskel kan der være mellem hydropower vs vindenergi) her (eller mange andre steder):
- https://www.innovationnewsnetwork.com/h ... pply/6440/

en af de mest spektakulære byer ligger i ørkenen, vi er tæt på at kolonisere Mars (blot for at nævne to eksempler) - så mon ikke det ville være muligt at implementere et vandkræftværk enten i eller tæt på Danmark og etablere noget som rent faktisk virker og er brugbart (og ikke skader og ødelægger så meget som de idiotiske vindmøller gør)
Af Axlon
#345184
allo skrev: 9. sep 2022, 13:24 der burde være flere af slagsen rundt omkring i Europa og i Skandinavien

vindmøller er noget af det værste og mest ubrugeligt crap ever...og ikke nok med det så er det en kæmpe belastning for miljøet (produktion, vedligeholdelse og ikke mest: de skal også bortskaffes på et tidspunkt), for naturen og for ens egene omgivelser (hvis man er så uheldig og bor tæt på dem) og de bidrager med stort ser ingen ting...
Du er sgu altid så sjov allo.
:D :D :D :D
Og så lige efter en af de tørreste sommerer Europa nogen sinde har haft.
:D :D :D :D :D :D :D
Af allo
#345187
det har også været stort set helt vindstille og der findes også andre (resterende 10) måneder er de to varmeste/tørreste men...du griner ad og fokuserer på udvalgte ting og det meget selektivt - og det er selvfølgelig helt ok...

faktum er at der eksisterer (og fungerer) ting som er meget svære at gennemføre (om det er de to eksempler som jeg nævnte eller om det er pyramider som blev bygget for 4000 år siden eller 100vis andre ting og sager)

og det er også et faktum at vindmøller er spild af ressourcer (alt inkluderet) på alle fronter - og det er et vandkraftværk ikke
Af JLPFLD
#345189
Supergris skrev: 6. sep 2022, 18:31 Ment som en joke?
Det er nok ikke lige det sted, der kan betale sig at forsøge at spare!
Hvis man betaler i tusindvis af kroner for udstyr, så ville det da være synd ikke at bruge det; hvilken glæde har man af elektronik, der ikke bliver brugt?
Hold nu op en forkælet holdning! Betaler mor og far din regning, eller har du nået en alder hvor du selv skal betale for dig selv og dine børn?

På min adresse er der tre drenge (12-17 år) som alle syntes det er pissesjovt at spille ps5 og se 2-3 timers YouTube. Når jeg stiller regnestykket op for dem, er deres holdning mere ansvarlig end den du udtrykker 🤮
Af JLPFLD
#345191
Supergris skrev: 7. sep 2022, 18:52 At slukke for router og standby-strøm om natten er på ingen måde i nærheden af 90 kr. eller et lign. beløb, så kan det langt bedre betale sig at ændre sine vaner lidt, så man sparer der, hvor det batter!

Det meste elektronik har i øvrigt bedst af at stå med strøm på i deres standby, så de få kroner om året der er sparet, kan hurtigt blive tabt mange gange igen, hvis levetiden bliver forkortet...
Nu er det ikke alle der sutter på en router fra sin isp! Jeg tør ikke regne på hvad mit setup koster mig om året og det gør jeg ikke fordi jeg har et hjem som er afhængig af at alt er online … men jeg kan love dig for at jeg er igang med at revurdere om det er et behov jeg har, eller om jeg bare skal i Elgiganten og købe mig en billig router, som jeg så kan slukke mellem 24 og 05 …
Mange bække små gør en stor å!
Af Supergris
#345194
JLPFLD skrev: 9. sep 2022, 15:18
Supergris skrev: 6. sep 2022, 18:31 Ment som en joke?
Det er nok ikke lige det sted, der kan betale sig at forsøge at spare!
Hvis man betaler i tusindvis af kroner for udstyr, så ville det da være synd ikke at bruge det; hvilken glæde har man af elektronik, der ikke bliver brugt?
Hold nu op en forkælet holdning! Betaler mor og far din regning, eller har du nået en alder hvor du selv skal betale for dig selv og dine børn?

På min adresse er der tre drenge (12-17 år) som alle syntes det er pissesjovt at spille ps5 og se 2-3 timers YouTube. Når jeg stiller regnestykket op for dem, er deres holdning mere ansvarlig end den du udtrykker 🤮
Hvis du nu lige gad at sætte dig ind i, hvad tråden egentlig drejer sig om, og hvad det var, jeg svarede på, inden du begynder at blive personlig, og samtidig udstille din mangel på pli og muligvis intelligens, ville du måske komme frem til, at mit svar møntede sig på brugen af TV og streaming, IKKE brugen af spillekonsoller eller gamer-PCer, der sluger væsentlig mere strøm, som sagtens kan komme op på et anseeligt beløb, hvis der er flere af slagsen i hjemmet...

At kalde folk for forkælede fordi de godt kan lide at se en god film eller serie, betalt med penge de selv har tjent, lyder meget søgt i min optik!

Hvis du prøvede at regne på, hvor meget et TV med en Nvidia Shield TV eller Apple TV egentlig brugte af strøm, så tror jeg du vil se, det ikke koster mere end få kroner om dagen, selv ved heftig brug, så kald mig bare forkælet; jeg hverken ryger, drikker eller har andre dyre vaner.
Måske du skal holde igen med den dyre rødvin?

JLPFLD hvis du slukker din router om natten, vil det med de elpriser vi har i dag, spare i omegnen af en krone pr. døgn, så i den henseende har du ret i, at mange bække små... Snakker vi standby, er det en helt anden snak, hvor det drejer sig om ører i stedet for kroner...

NEJ, med hensyn til TV-brug, så snakker jeg ikke standby, men hvis jeg selv betaler, så rager det ikke dig, hvordan jeg prioriterer!
Som jeg skriver, så er det blot et spørgsmål om at benytte det rette udstyr.
I stedet for f.eks. at benytte en konsol som streamer, så brug en desideret streamer eller selve smart-TVet, så er udgiften på ingen måde slem, synes jeg.
At kalde en voksen mand en møgunge, synes jeg er komisk.
Jeg kunne sagtens finde på navne at kalde dig noget værre, men så lavt gider jeg ikke synke...

EDIT: Du fortsætter med at synke, og kan åbenbart ikke huske, hvad det var, du selv skrev:
"jeg er igang med at revurdere om det er et behov jeg har, eller om jeg bare skal i Elgiganten og købe mig en billig router, som jeg så kan slukke mellem 24 og 05"

En standard router bruger typisk 20 - 30 watt, og du skrev selv, hvor længe du påregnede at slukke den i døgnet, så kan du selv regne på det!
SLUT fra min side!
Senest rettet af Supergris 9. sep 2022, 21:32, rettet i alt 4 gange.
Af JLPFLD
#345195
Du prøver at henlede opmærksomheden på stand-by forbrug. Jeg er så udmærket klar over hvad pausestrøm koster. Har du læst overskriften? Jeg får lyst til at fortsætte - din forkælet møgunge!
Af JLPFLD
#345197
Supergris skrev: 9. sep 2022, 21:07
En standard router bruger typisk 20 - 30 watt, og du skrev selv, hvor længe du påregnede at slukke den i døgnet, så kan du selv regne på det!
SLUT fra min side!
Det er satme pinligt at der overhovedet er spalteplads til typer som dig … men heldigvis er der!