Ghidora skrev: ↑1. aug 2022, 10:07
I tilfælde af reklamation eller lign. er det vel sælger der skal sørge for korrekt transport / håndtering? (eller husker jeg helt galt)
Ofte er det køber der skal stå for transport/indlevering - men det svinger fra forhandler til forhandler og fra produkt til produkt plus der på nogle store produkter muligt at tilkøbe en forsikring der giver mulighed for afhentning mv.
F.eks. en stor Vitamix blender købt i Coop blev frit og kvit afhentet og en ny blev tilsendt dagen efter uden problemer - Asus har ydet samme service andre har igen krævet at jeg selv sender eller indlevere en defekt enhed
Så et godt råd er at man tjekker de forskellige leverandøre før man handler - et godt tilbud kan hurtigt blive en trist og dyr oplevelse hvis man har en defekt og selv skal rode med indleveringen - og så er det godt at man har gemt den originale kasse for ofte så er det et transportfirma der til laveste pris der har fået opgaven med at køre rundt og indsamle defekte tv og for dem skal det bare gå stærkt og de er måske ikke helt påpasselige og man kan så ende med at skulle diskutere om det er dig eller transportfirmaet der har lavet et hak i din skærm osv.